Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
:D hehehe, yep, allebei binnen

Hmm.. Zie erbij staan dat hij niet werkt op jailbroken iPhones... Heeft iemand dit al eens geprobeerd i.c.m. iets als tsProtector?

Edit: nevermind, heb sowieso nog geen iOS 6 :D

Laatst gewijzigd:
Ik heb al redelijk wat hele vieze zooi gemaakt met die DM

Nieuwe iPad app van Novation, genaamd "Novation Launchkey".
http://appshopper.com/music/novation-launchkey

Nu tijdelijk gratis vanwege introductie.

mzl.ukigtcxy.480x480-75.jpg

Novation Launchkey is a powerful and unique analogue modelling synthesiser for iPad 2 and above.

SPECIAL INTRODUCTORY PRICE: FREE!

Launchkey gives you 60 exciting patches (synth sounds) which you can use straight away to perform or produce music. You can change the sound of each patch with 8 virtual control knobs which each alter a particular element of the patch. This means that you can instantly tweak the sound to get the tone you want.

Launchkey also has a performance area which is an alternative way to bend and warp the sound coming from the synth engine. This consists of a number of 'nodes' and a 'control point'. Grab the control point and move it between the nodes to influence the sound. This results in a fast and super-intuitive way to morph your sound in real time.

Launchkey is an iPad app and is not compatible with iPhone or iPod Touch.

Launchkey requires iOS5 and above.

Laatst gewijzigd:
Nanostudio = tof. Toptip voor mij van vandaag. :)

graag gedaan!

Nanostudio is een echte DAW, kan als je echt wilt een PC vervangen, werkt ook op Iphone. En Beatmaker is gewoon een MPC op je Iphone of Ipad.

Je leest niet veel op synthforum over Nanostudio, zover ik dat kan zien. Ik zie vooral nieuwtjes over synths en beat apps.

graag gedaan!

Nanostudio is een echte DAW, kan als je echt wilt een PC vervangen, werkt ook op Iphone. En Beatmaker is gewoon een MPC op je Iphone of Ipad.

Je leest niet veel op synthforum over Nanostudio, zover ik dat kan zien. Ik zie vooral nieuwtjes over synths en beat apps.

Klopt, ik maak alles met behulp van Nanostudio (check me soundcloud). Voor mij de meest uitgebreide app op de Ipad.

Die Impc is wel echt iets waar ik op heb zitten wachten. Werkt echt perfect.
Lekker simpel en krijg ook wel echt het mpc gevoel erbij. Heb hem vanacht pas gekocht dus heb nog niet kunnen checken of de timing mpc is.
Beatmaker en Nanostudio heb ik nooit onder de knie kunnen krijgen.

Hoe werkt dat audiopaste/copy nou precies?
Denk dat dat wel mooi werkt met parts vanuit de iploysix naar de impc.

De iMpc werkt ook als plugin in de nieuwste tabletop update, nice

Dit is inderdaad heel cool...de laatste Tabletop update voegt ook pianoroll editting toe naast nog een aantal andere mogelijkheden. Deze app begint nu echt boven de rest uit et stijgen vind ik....ook de manier van tussen schermen navigeren staat me erg aan.

Nu met de mogelijkheid om idevices te integreren (toch een soort van plugins) gaat Tabletop denk ik een mooie toekomst tegemoet!

Ok, hopelijk simpele vraag dan, welke app op de ipad kan mijn minitaur, phatty, voyager en tempest (dus 4 midi kanalen aansturen en welke ipad midi interface is hiervoor geschikt?
Wil wel eens gaan sequencen via iPad ipv PC

Ok, hopelijk simpele vraag dan, welke app op de ipad kan mijn minitaur, phatty, voyager en tempest (dus 4 midi kanalen aansturen en welke ipad midi interface is hiervoor geschikt?
Wil wel eens gaan sequencen via iPad ipv PC

Gnome is een pattern sequencer
Nano studio kan 4 tracks midi out sturen
Beatmaker kan ook tracks midi out sturen
Aurora, 4 tracks weet ik niet zeker, werkt iets anders dan bovengenoemde drie.

Midi: midi rig, en dat ding van line6, en alle usb midi interfaces die geen drivers nodig hebben voor ios en niet te veel stroom trekken, anders via een powered usb hub.

...niet te vergeten dat iConnectMIDI ding wat ik ook heb gekocht. Werkt tot nu toe met bijna alle apps.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back