Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Na veel speurwerk heb ik er dan eindelijk een docker gevonden die zou moeten werken op alle typen ipads (met een 30pins connector welteverstaan)
http://store.griffintechnology.com/studioconnect-na17132
Voordeel van dit principe tov een CCK + usb audio/midi interface is dat je geen oplaadfunctie tegelijkertijd kan doen. Met deze wel...
studioconnect-1_4.jpg

Paar addertjes met deze unit:

-gain control alleen voor de mono input (niet voor stereo minijack ingang, maar dat doe je dan gewoon met je aux/bussend volume regeling ofzow)
-midi devices moeten ac powered zijn willen ze werken erop (ik werk met een ac powered AMT8 )
-geen USB input voor andere accesoires
-belachelijk grote volumeknop...(die alleen maar voor de koptelefoonuitgang werkt ahum)
-RCA ipc 6.3mm jacks uit (vind ik toch altijd maar een beetje zozo qua power)
-geen phantoomvoeding of mic preamp erop (ga ik toch niet gebruiken, maar je kan er ook eentje tussenhangen uiteaard)

Ik heb hem net besteld zal wel een week duren voordat ie er ongeveer is.

Ik laat mijn bevindingen weten als ik er wat mee gestoeid heb....:yamaha:

Nou even 1 dag mee gewerkt.

Deze werkt dus gewoon 100% plug and play, laad op als een gek, midi en audio doet het gelijk zoals het hoort. Dus die Tascam kan in de verkoop, deze werkt dus alleen goed met een ipad 1 of 2...

Nadeel is dat je hem alleen via de applestore kan kopen (zoek op studioconnect) en daar blijf ik liever zelf zo veel mogelijk weg...maar goed, ik heb nu eindelijk audio/midi + chargen op de ipad nu...tjeemig de peemig

Hoe open ik Impc dan in tabletop?
Of is dat een aparte in app koop?

- impc kopen
- update van table top downloaden

Dan staat die automatisch ook in tabletop als gekochte device.

Werkt overigens erg mooi in tabletop, je hebt dan een extra pattersequencer tot je beschikking in de mpc.

Pff.. m'n Novation Impulse triggert met z'n eigen pads de pads in Nanostudio nog niet... desondanks de 'teach/learn' functie van Nanostudio, doet ie het niet. Iemand een snelle tip? Ben nieuw in de wereld van MIDI, dus ben al lang blij dat ik het draaiende heb voor de rest.. :P

Nou even 1 dag mee gewerkt.

Deze werkt dus gewoon 100% plug and play, laad op als een gek, midi en audio doet het gelijk zoals het hoort. Dus die Tascam kan in de verkoop, deze werkt dus alleen goed met een ipad 1 of 2...

Nadeel is dat je hem alleen via de applestore kan kopen (zoek op studioconnect) en daar blijf ik liever zelf zo veel mogelijk weg...maar goed, ik heb nu eindelijk audio/midi + chargen op de ipad nu...tjeemig de peemig

Ik had gehoopt dat ze de kabel die van de dock naar de iPad loopt gewoon aan de dock kant hadden voorzien van mini USB ofzo waardoor ze heel makkelijk een iPad 4 versie met lightning connector hadden kunnen releasen.

Dit ziet er namelijk wel erg ok uit! Ik weet alleen nog niet of ik mijn iPad wel altijd zo in die stand wil....soms is op schoot gewoon net even fijner.....

Pff.. m'n Novation Impulse triggert met z'n eigen pads de pads in Nanostudio nog niet... desondanks de 'teach/learn' functie van Nanostudio, doet ie het niet. Iemand een snelle tip? Ben nieuw in de wereld van MIDI, dus ben al lang blij dat ik het draaiende heb voor de rest.. :P

Kan je die pads op de Novation niet een nieuwe midi noot geven in de instellingen, zodat de pads wel corresponderen met de pads in Nanostudio? Kwestie van op het gewone keyboard spelen en uitzoeken welke toetsen/noten de drum sampler triggeren.

Momenteel in de aanbieding "TB MIDI Stuff", nu voor € 0,89.
http://appshopper.com/music/tb-midi-stuff

TB MIDI Stuff is a full-featured modular MIDI & OSC control surface for iPad and iPhone/iPod Touch (including the new iPhone 5 and iPod Touch 5th Gen).

You can design your own pages with sliders, knobs, faders, drum pads, XY pads, multitouch XY pads, ribbons, piano keyboards, pick lists or jog wheels with the built-in editor (no computer needed !), or you can use the three built-in controllers (iPad only) : a keyboard with arpeggiator and some other cool features, a pads controllers with configurable pads banks or a 16 channels mixer.

You can assign unlimited count of MIDI messages and/or OSC messages per control.

TB MIDI Stuff implements bi directional MIDI messages including SysEx messages, with message requests mode, so you can do complex synth editors.

Ik zit er toch aan te denken om een Alesis IO Dock (nieuw of 2e hands) te kopen, omdat ik een aantal apps niet verkeerd vind en deze in combinatie met hardware wil gaan gebruiken. Omdat ik hier toch weer wat negatieve berichten heb gelezen, ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe dit zit…..is de IO Dock nu gewoon goed te gebruiken met een iPad 3? Het gaat mij natuurlijk puur om de MIDI voorzieningen en de audio out & in.

Wat zijn de ervaringen?

Deze week de iPad met wat interfaces checken.

Ik weet dat de Babyface inmiddels moet werken. Iemand blij mee of nog een hoop gedoe?

@Hooihuis: wat ik er van begrepen heb is dat de Alesis het beste werkt met de iPad2. Ik heb me onlangs ook verdiept in dat ding, de iPad 3 geeft nogal eens problemen omdat het plugje anders in elkaar zit. Niet heel veel anders, maar wel dusdanig anders dat je het irritant vindt of dat sommige dingen het niet goed doen.

@Raabje: dat zou ik kunnen doen, maar dan kan ik een deel van mijn 25 toetsen niet gebruiken, want daar reageert ie dan natuurlijk ook op. Toch?

Volgens mij moet je in nanostudio zelf tracks kiezen, deze bespeel je met je keyboard of pads.

Dus de track lane die actief is bespeel je. Anders moet je met midi channels gaan werken, maar ik weer niet of nanostudio die keuze geeft.

Momenteel in de aanbieding "Voice Synth", nu voor € 1.79.
Dit is een universele app, zowel voor iPad als iPhone.
http://appshopper.com/music/voice-synth

Deze is erg gaaf imo. Heb em al een tijdje en met een beetje tweaken komt ie zelfs in de buurt van een svc350 imo. In ieder geval genoeg :)

Toffe vocoder! Eerste indruk: veel leuke features en klinkt goed.

Volgens mij moet je in nanostudio zelf tracks kiezen, deze bespeel je met je keyboard of pads.

Dus de track lane die actief is bespeel je. Anders moet je met midi channels gaan werken, maar ik weer niet of nanostudio die keuze geeft.

Ja en dat krijg ik nog niet voor elkaar. Dat ligt voornamelijk aan mijzelf vermoedelijk, maar ik doe mijn best.

Ik heb Cubasis voor de ipad gedownload en nu vraag ik me af of ik ook externe synths (zoals ipolisix of ims20) kan aansturen met cubasis. Kan ik deze koppelen op één of andere manier?

Hoe werkt dat met Core-audio en Core-MIDI enz?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back