Na veel speurwerk heb ik er dan eindelijk een docker gevonden die zou moeten werken op alle typen ipads (met een 30pins connector welteverstaan)
http://store.griffintechnology.com/studioconnect-na17132
Voordeel van dit principe tov een CCK + usb audio/midi interface is dat je geen oplaadfunctie tegelijkertijd kan doen. Met deze wel...
![]()
Paar addertjes met deze unit:
-gain control alleen voor de mono input (niet voor stereo minijack ingang, maar dat doe je dan gewoon met je aux/bussend volume regeling ofzow)
-midi devices moeten ac powered zijn willen ze werken erop (ik werk met een ac powered AMT8 )
-geen USB input voor andere accesoires
-belachelijk grote volumeknop...(die alleen maar voor de koptelefoonuitgang werkt ahum)
-RCA ipc 6.3mm jacks uit (vind ik toch altijd maar een beetje zozo qua power)
-geen phantoomvoeding of mic preamp erop (ga ik toch niet gebruiken, maar je kan er ook eentje tussenhangen uiteaard)
Ik heb hem net besteld zal wel een week duren voordat ie er ongeveer is.
Ik laat mijn bevindingen weten als ik er wat mee gestoeid heb....![]()
Nou even 1 dag mee gewerkt.
Deze werkt dus gewoon 100% plug and play, laad op als een gek, midi en audio doet het gelijk zoals het hoort. Dus die Tascam kan in de verkoop, deze werkt dus alleen goed met een ipad 1 of 2...
Nadeel is dat je hem alleen via de applestore kan kopen (zoek op studioconnect) en daar blijf ik liever zelf zo veel mogelijk weg...maar goed, ik heb nu eindelijk audio/midi + chargen op de ipad nu...tjeemig de peemig