Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De Korg apps zijn wel net vandaag ge-update voor Audiobus en interne midi support. Ik weet alleen niet of Cubasis het ondersteunt.

ja, als het goed is wel, als ik mijn facebook posts mag geloven.

Overigens hebben alle korg apps nu ook full retina support.

Inmiddels ook een ipad aangeschaft, nadat hier na inbraak m'n laptop is gerat. Een beetje gespeeld met free synth app's en vandaag IMS-20, Rebirth app gedownload. Wat een leuke speeltjes zeg, hier ben ik weer een hele tijd mee zoet. Ideaal om de welverdiende verlof te spenderen.

Als ik het goed begrijp is het dus ook mogelijk om deze app's via de audiobus app te combineren?

Misschien dat het al voorbij is gekomen in deze thread maar welke app is momenteel de meest bruikbare om wireless als midi controller te gebruiken?
Ik wil dit m.n toepassen om via de Ipad van alles en nog wat op mijn pc te triggeren ZONDER vertraging. Het idee is uiteraard al helemaal niet innovatief maar wil het graag toepassen in een dj of live set. Een inspiratiebron is deze clip van the GLK, vanaf 2 min.

...welke app is momenteel de meest bruikbare om wireless als midi controller te gebruiken?
Ik wil dit m.n toepassen om via de Ipad van alles en nog wat op mijn pc te triggeren ZONDER vertraging.
Wireless is altijd vertraging en werkt niet stabiel denk ik.
Er zijn vast wel mensen die hier ervaring mee hebben en het hopelijk tegen kunnen spreken.

Nou ik heb al gezien net dat er op de Mac hele toffe dingen kunnen door in je audio midi setup in te loggen met je ipad op hetzelfde netwerk als je mac. vervolgens nog een app a la Midi studio en je bent een aardig eind denk ik zo. maar weet het niet zeker want heb het nog niet geprobeerd. Wacht op reacties van de kenners alhier;)

Wat een openbaring, de ipad en z'n apps geven ontzettend wat mogelijkheden. Nu nog wat wachten op audiobussupport voor cubasis, fl studio,...

iPad mini, wat zijn mijn opties voor audio en midi tegelijkertijd?

Heb de tascam Ui2 gezien (met normale 5 pins midi stekker), werkt die op een ipad mini?

Zijn er nog alternatieven? De mini heeft de nieuwe lightning connection cable.

Never mind .. kan gewoon direct met de Korg Kronos.

Never mind .. kan gewoon direct met de Korg Kronos.

Heb blijkbaar dus al de beste soundcard/controller voor de ipad .. holy shit wat gaaf!

Oorspronkelijk geplaatst door quifster Bekijk bericht
TIP:
ik heb vandaag even de camera connection kit besteld voor de ipad. Op korgforums zijn ze erachter gekomen dat je namelijk de ipad rechtstreeks via usb kan verbinden met de Kronos.

De sound van de ipad gaat dan over usb rechtstreeks de kronos in, je hebt midi vanuit de kronos naar je ipad (dus bijvoorbeeld garageband of animoog kun je rechtstreeks besturen) en ga zo maar door.

Ook kun je direct het audio signaal van de kronos over usb opnemen in sporen op je ipad. Megahandig dus, en die camera connection kit is maar 28 euro.

Dus de kronos is dan een tweeweg midi controller en audio interface geworden voor de ipad.

Had deze ook al eens voorbij zien komen maar toen verder geen aandacht aan besteed. Dankzij jou toch maar gedownload, wat een geweldige app.

Ja, gaaf ding hè :) Zit er zelf ook heerlijk me te spelen. En je kunt gewoon van alles gebruiken hè. Vanmiddag gebruikte ik een het knisperen van het venster van een toegestuurde envelop om distortion te krijgen. En of ik dat daarmee kreeg! :D Maar je kunt ook bijvoorbeeld brushes gebruiken en ga zo maar door.

iPad als mainstage

iPad als mainstage

Beste forummers,

Bestaat er een app waarmee ik een multisetup kan maken met presets voor verschillende apps.

Ik wil live de iMpc/animoog/NlogSynth en Voicesynth kunnen gebruiken, op de iPad natuurlijk.
Het mooiste is nog als deze via de setlistmaker meelopen via midi program changes.

Bestaat er een soort mainstage achtig iets op de ipad die me tussen de verschillende apps laat switchen?

Als dit er niet is, dan wellicht een shell waarmee ik verschillende apps kan opstarten ofzo?

Hoor het graag!

Misschien dat het al voorbij is gekomen in deze thread maar welke app is momenteel de meest bruikbare om wireless als midi controller te gebruiken?

Ik gebruik TouchOSC. Werkt goed hoor. Vertraging.. tjah, is mee te leven. Als je weet hoeveel iets vertraagt kan je daarmee prima werken.

Je zoekt een sequencer waarmee je iPad apps als plugins kan gebruiken?

Dat ook, welke app kan dat?

Maar in eerste instantie een live host om op het podium setups van verschillende apps met verschillende midi instellingen op te roepen.

Eigenlijk precies wat apple mainstage doet, of brainspawn forte.

Heb intussen de app midibridge gevonden waar een app selector inzit .. ga daar ff mee experimenteren.

Concreet wil ik via setlist maker program changes naar de korg kronos sturen om de setlisten te kiezen .. dat werkt intussen perfect!

Verder wil ik via de akai LPD pads de iMpc aansturen, en via de LPK25 of coremidiinterface de animoog .. daar zit ik nog mee te stoeien. Midibridge ziet er veelbelovend uit in elk geval!
OH JA .. ik wil ook nog program changes kunnen doen in de animoog .. pfffff .. is midi implementatie uit de mode ofzo??

De setup is een
-ipad mini met cam kit -> powered usb hub
op de hub-- akai LPD8 -- akai LPK25 -- edirol UM 1 -- korg kronos (als coreaudio soundcard audio outputs individueel)

Als ik via de setlistmaker nou tegelijk met de kronos program changes ook nog een setup van midibridge kan oproepen in de achtergrond, dat is de shit dan .. hoop dat het lukt!

Speel live en heb tussen de nummers door geen tijd om apps te killen en te starten.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back