Yamaha mic bij LIDL

Het is een Yamaha en hij moet in de Lidl nog steeds 40€ kosten. Die twee factoren samen doen mij vermoeden (absoluut geen ervaring mee) dat dit geen speelgoed is. Niet hyperprofi misschien, maar ik verwacht dat je er wel een gewoon goede opname mee kan maken.

Anderzijds, nooit vergeten dat je voor 110€ een nieuwe Shure SM58 (of 57) hebt wanneer je op jacht bent naar een niet al te dure microfoon.

NOT. Hoewel een heel goede compressor erachter misschien nog iets kan redden. Maar anders heb je met een vocoder één en al gepop en geblaas. Het beste is een goede stemmicrofoon en een compressor, maar met een goede microfoon kan je zonder compressor ook al een heel eind komen als je een beetje op je techniek let. Met een écht cheapo microfoon wordt dat een hel.

richt mic zegje een vocoder
geen omgeving soundjez erby

Even een beetje het topic bijsturen:

Is dit een goede mic voor het opnemen van stem (ik ga niet proberen te zingen)?
Is dit überhaupt een goede aanbieding?

Ik heb wel eens vaker dingen bij de LIDL gezien die gewoon duurder waren dan je met goed zoeken op internet kon vinden. Vaak net een addertje onder het gras.

Ik lees twee positieve reviews bij Conrad. Maar ja ik kan die mannen niet inschatten.

Back