Geweldige machine, die 244. Is er een reden waarom je specifiek een van de oudere Portastudios wil hebben? Er zijn later nog betere (?) cassette multitrackers van Tascam/TEAC uitgekomen.
Als ik mijn 100+ cassettebandjes allemaal in Protools heb kun je mijn 244 wel overnemen. Zitten we wel in 2011 vrees ik. Effe serieus: voor je er een koopt wel goed checken:
Loopt -ie wel goed? De snaar wil het wel eens begeven na 25 jaar...
Doen alle schakelaars en druktoetsen het nog? Vooral die van het transport willen wel slijten.
Krakende potmeters/faders
Op wat voor tape is -ie afgesteld? Kan anders doffe opnames geven
& Opgegroeid in het digitale tijdperk, schermmoe en onbeperkte-mogelijkheden-moe (sterk uitgezonderd het synthesizeren van geluiden en sampling): het gaat mij puur om het arrangeren.
Bedankt voor de tips, ik ga bij aankoop zeker dit lijstje na
2011 pfff dan wordt geduld wel een erg schone zaak. Hoeveel bandjes moet je nog
Ha, ik moet nog beginnen! Maar inderdaad, het beperkt aantal sporen houdt je muziek wel krachtig. Ik ken de latere versies niet maar de 424 of de digitale 788 kunnen ook wel interessant voor je zijn. De 488 mkII is waarschijnlijk de beste cassette porta http://homerecording.com/tas488review.html
Hee Chrizz,
Eerlijk gezegd heb ik ze regelmatig voorbij zien komen afgelopen jaar op marktplaats, zelfs de 246 die best zeldzaam is. Overigens is de 488 echt niet beter qua sound. Mits de 144,244,246 nog in goede staat is, is het de best klinkende portastudio met voorsprong. Ook de eq is best goed trouwens. Het enige 'nadeel' is dat er geen gebalanceerde xlr ingangen op zit, maar ik zou sowieso aanraden een goede externe preamp te gebruiken bij welke portastudio dan ook. Zou nog ff geduld hebben als ik jou was!
ps. overigens als je 8 sporen wilt, is de 488, 688 fo 238 erg fijn
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.