Wat mijn comment betreft geldt het eigenlijk voor beide tracks.
Ik dacht dat je de attack wat verder open had staan van het bas geluid, dat wordt dus gesidechained, my bad...
Wat variatie betreft zou je hier en daar wat kunnen spelen met een filter, bv beats wegfilteren in breaks of gebruiken om tijdens een break naar een hoogtepunt werken.
Een beetje inkleuren met af en toe wat delay hier en daar. De boel wat opleuken met wat drumfills en wat sweeps en swooshes, ik noem maar wat...( ik ben zelf niet echt van de synthpartijen en solo's, dus vandaar deze reactie)
Goeie nummers hebben vaak iets eigens: een goede break, net dat ene mooie geluidje dat maar een keer in het nummer zit, een goede solo, afwisseling, variatie..enz.
Je hebt een basis gelegd voor een nummer die nog ingekleurd moet worden en dat inkleuren mag je helemaal zelf doen, wees creatief! Of luister naar tracks die je vet vindt (van die ene producer je weet wel!) en vergelijk die met je eigen werk.
Een voorbeeldje.
Boris Blenn ( misschien ken je m wel). Nummers leunen heel erg op de bas en zelfs de melodie veranderd niet (vaak) behalve dan dat er veel met reverb en filters wordt gespeeld en vaak een synth die langzaam omhoog gepitched wordt in de breaks. blabla
Oja, je zou ook eens kunnen proberen om die synths niet allemaal op de eerste tel te laten beginnen, of wou je hardstyle maken?