Ensoniq DP/2 trekt nieuwe batterij in 1 keer 'leeg'

Duurde effe maar dan heb je ook niks. Nee hoor is eindelijk gefixt.

Ik had vermoedelijk EN kortsluiting op de plus en de min pool van de PCB. Want Bij door meten was dat niet 1. En toen dat weg was. Wat vermoedelijk wat tin was over het randje. Bleek de plus van de houder geen contact te maken met PCB. Vermoedelijk heb dat gesloopt.

Mooi effe een bypass gemaakt en Viola op 2,6 volt batterij loopt ie nu prima. :kroon:

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    80,9 KB · Bekeken: 76
Hahaha. Hoe dacht je dat ik hier achter kwam dan? ;)

En het was echt wel tricky want hij maakte vaak wel contact als ik de multimeter op de pcb contacten zette. Pas toen ik weer 4 keer die houder erin had kwam ik er achter dat het dit moest zijn. En het is verdomd klein dat SMD. Dus ik heb mooi in China zo'n 4x vergrootglas met 2 klemmen 'robot' statief voor 8 dollar gescoord inclusief shipping :kroon:

Al deed ik het nu door foto's te nemen met mijn iphone en dan in te zoomen. hehehehe

En wel frappant dat alleen de eerst persoon het over kortsluiting heeft. Maar dit is gewoon mijn eigen onervarenheid met solderen verder natuurlijk. Al is het wel typerend al die andere reacties over tin en weet ik veel wat. Lekker autistisch SF weer. :duivels:

Maar dat is wel grappig hier. Dus ik ben weer terug.

Volgende projecten: Arp Axxe waarvan 1 oscillator het niet doet. Kan niet wachten om met dat board onder de douche te gaan. Heb er zelfs destijds speciaal een compressor voor gescoord. *D

En daarna gaat mijn tascam m3500 op de bank. Want die is zo gaar als wat. En mijn dp4+ doet ook raar al vermoed ik dat dat kabels en die tascam is.

En ik heb nog 0909 waarvan alleen de clap het niet doet en er nog een doos met stepsequencer omheen moet en een dr 55 die gesynct moeten worden met losse outputs. Netzoals mijn 606 die losse outputs moet hebben.

En dan ga ik smackos, 154 en mr Gay James er uit produceren. Die klapharken sound kennen we nou wel. :duivels:

[grootheidswaanzin modes off]

:duivels:

Mike Philco heeft die van mijn gefixt toen ik destijds een aantal machines langsbracht voor onderhoud/reparatie.

Mike Philco heeft die van mijn gefixt toen ik destijds een aantal machines langsbracht voor onderhoud/reparatie.

Oh nice. Ik heb een soort van brom met die dp/2 maar ik heb geen idee wat het precies is. Als ik de kabel die in de dp/2 een beetje buig gaat die brom weg. Heb de kabels getest maar die zijn het niet. Ook zie ik geen koude soldeer op de printplaat. En er beweegt niks als ik de output beweeg.

Ik vermoed dat het mijn tascam m3500 is. Ik moet maar eens kijken hoe ik die jacks op de auxen een goed schoon kan maken. Volgens mij is een wattenstaafje met alcohol het beste al heb ik ook al 600 grip schuurpapier voorbij zien komen. Maar daar wacht ik nog effe mee.

Ik begon trouwens vandaag met mijn sp1200. Die had 3 maanden geleden een ruisje op output 1 en 2 maar die is nu op eens helemaal weg. Toch wel erg fijn want ik vind caps vervangen op zo'n dure en nette bak niet echt iets waar ik mijn klauwen aan wil branden.

Anyway maar eens inventariseren binnenkort wat ik allemaal nog moet laten fixen. Volgens mij scheelt dat altijd geld als je een hoop in 1 keer laat doen.

Back