Sounddiver virus

Niels

Ouwe rot
Ik heb een Virus A die ik tweedehands heb aangeschaft. De persoon in kwestie had geen cd's ofzo erbij. Ik meende me te herinneren dat bij de Virus standaard een gratis versie van sounddiver, die alleen de virus ondersteund, werd en wordt geleverd.

Kan iemand dit bevestigen ? Op de Acces site kun je nl alleen een update voor de volledige sounddiver downloaden.

Volgens mij kreeg je die pas bij de B. (weet het niet zeker)
Wat ik wel weet is dat ik het nooit gebruik! Ik vind het ruksoftware!

Maar op de virus zitten zoveel draaiknoppen, waarom zou je alles met de muis willen doen. Volgens mij mis je dan het principe van hardware.

Het gaat me niet om het editten van het ding. Dat gaat perfect met de draaiknoppen. Het gaat me om het organiseren van sounds, opslaan van patches en soundbanks in de pc enzo. je kunt natuurlijk de sounds ook in je favoriete sequencer dumpen, maar dan mis je de overzichtelijkheid van sounddiver.

Of weet iemand toevallig van het bestaan af van een simpele bank/patch manager voor de Virus ?

Ik heb ook de Sounddiver bij mijn virus c...Maar het werkt nog niet eens goed!Of het programma loopt vast!Of er wordt alleen maar een virus Rack aangegeven,terwijl ik een virus C heb??:erm:

Greetings
Rick

Hehehe, ben dus niet de enige. 8o)

Maarruh, misschien moeten de Virus C gebruikers wel even alle updates downloaden en installeren van de Access website?

Bij mij werkt het wel goed, maar ik gebruik wel een e-magic midipatchbay.( amt8 )
Overigens gebruik ik niet de versie die bij de virus werd geleverd, maar de volledige sounddiver versie.(die had ik al.)

Momenteel zit ik midden in een verbouwing dus er staat bijna niets meer aangesloten.
Zodra ik klaar ben met verbouwen zal ik de versie eens uitproberen die met de virus meekwam.
Dan is misschien het probleem te localiseren.
Hebben jullie al gemailed met acces?? ze reageren erg snel doorgaans..

Ik gebruik ook de amt8. Uit ervaring kan ik vertellen dat alle versies van insturmentspecifieke Sounddivers waar ik mee heb gewerkt bagger zijn. Zelfs de Unitor8 Control software deed het niet goed op m'n amt8. Windows geeft aan dat het programma is vastgelopen maar als je geduldig genoeg bent komt tussen de 5 en 15 minuten dan eindelijk Sounddiver op gang.

De commerciƫle Sounddiver deed het aanvankelijk ook bagger totdat ik maar besloot te zoeken naar een update op de Emagic site en wonder boven wonder... Alles werkt nu vlekkeloos!
Dik 300 euro, maar is het voor mij meer dan waard geweest.

Ik heb nu 2 versies van sounddiver ...de CS6x versie en de versie voor de Virus, in mijn geval een C.
Met de eerste heb ik nooit problemen gehad. Met de virus sounddiver had ik het5 probleem dat hij m'n virus C niet als zodanig herkende.
Na het downloaden en installeren van de update op de Access site werkte alles naar behoren.
Kocht onlangs De Edirol UM-880 en had toen weer het probleem dat hij de virus niet herkende.
Ik heb toen een "manual setup" gedaan en ales doet het weer vlekkeloos.

Het valt mij wel op op dit soort fora, dat een hoop problemen op te lossen zijn met updates. Lijkt soms of slechts weinigen de betreffende fabriekssites nakijken op updates, bugfixes en FAQ.
Ik heb tot nu toe de meeste oplossingen van problemen toch uit de handleidingen en van de websites van fabrikanten gehaald.

Groet

Tom

Ik gebruik ook een AMT8
Heb ook een virus C
Sounddiver herkende hem ook niet, maar nu gebruik ik wel een oude versie sounddiver (3.1), kan het zijn dat dit verouderde software is?

Bestaat er al een andere editor voor de Pc, i.p.v. sounddiver?

Groet Erik

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

De commerciƫle Sounddiver deed het aanvankelijk ook bagger totdat ik maar besloot te zoeken naar een update op de Emagic site en wonder boven wonder... Alles werkt nu vlekkeloos!
Dik 300 euro, maar is het voor mij meer dan waard geweest.

Wat was 300 Euro? De nieuwste update voor sounddiver of het hele programma?

Groet Erik

Het hele programma inclusief een veel te dikke handleiding. Er staat ook dik 300... Dikdikdik.. eh... 329 euro om precies te zijn :D

Origineel geplaatst door SL1200
Ik heb ook de Sounddiver bij mijn virus c...Maar het werkt nog niet eens goed!Of het programma loopt vast!Of er wordt alleen maar een virus Rack aangegeven,terwijl ik een virus C heb??:erm:

Greetings
Rick

De editor zit vol met bugs (helaas). Hier kan ik mijn oude library niet gebruiken. Alle sounds komen corrupt in mijn Virus b terecht.
Laats was hier iemand met de Virus C rack en die had ook veel problemen met de editor.

Rob

Back