best price qualiy audio/midi interface?

bobotski

Nieuwkomer
Hi fellows,

ik werk met mac, wat is de beste audio/midi interface op de markt?
wil zowel audio binnentrekken als mijn hardware vanop de mac controllen...

kind of new to this :engel:

thanks!

B

-wat is de beste audio/midi interface op de markt?

Zulke vragen moet je niet stellen ! maar als jij de beste audio interface zoekt dan kom je bij high end interface prism audio lynx apogee ect die zijn allemaal boven 2.000 euro.
ik weet niet of dat de bedoeling is.

er zijn ook midrange interfaces RME fireface bvb die is stuk goedkoper en is top.
op gearslutz.com geloven ze dat RME fireface beter is dan apogee en lynx aurora.

verder alle pro audio interfaces hebben mac drivers !

wat is je budget ?
hoeveel ingangen uitgangen heb je nodig ?

Ik zou zeggen beste kwaliteit voor je geld: Steinberg MR816X

Meeste functionaliteit voor je geld: Focusrite Saffire Pro 40

Maar dat wil niet zeggen dat er niks beters is (je zit dan nog wel in de budget/mid end prijsklasse). Met een hoger budget kun je natuurlijk altijd iets beters halen (denk aan Apogee of bijv. Metric Halo of Prismsound, maar dan zit je echt in een TOTAAL andere prijsklasse).

Hier een zeer tevreden gebruiker van de PreSonus FireStudio Mobile. Degelijk apparaat met genoeg ingangen 2x Mic / Instrument met voor de prijs, uitstekende Pre-amps; 6x lijn en 1x stereo SPDIF; Midi I/O en 6 uitgangen (2x Main; 1x stereo Phone; 1x stereo SPDIF). Het apparaat is degelijk gebouwd en kan volgens mij zeker tegen een stootje.

als je toch niet heeeeel duur wil gaan, maar wel kwaliteit en perfect Mac drivers wil kom je bij MOTU terecht.

Motu has not so great converters i've noticed, very muddy and dull sounding.
Tc Electronics Konnekt has the best converters of all mid ranged brands and i've tested them all.

Hoop interfaces gehad, m-audio, motu, rme etc maar de huidige combi van een metric halo 2882 dsp + met een motu midi express 128 is echt onvergelijkbaar beter dan al het voorgaande. Retestabiel, fantastische drivers, kristalheldere converters, prima dsp omgeving en 8 midi io via de motu.

Heb sinds kort een Focusrite Liquid 56 en ben daar zeer tevreden mee. Ik heb hem naast een Motu 828mk3 getest en de focusrite komt daar veel beter uit en heeft meer features zoals de 2 liquid preamps (helaas alleen bruikbaar op mics) maar is wel leuk en kost hetzelfde als de Motu.

Van de week wat opnames gemaakt met m'n nieuwe Presonus Firestudio Mobile. Ik was erg aangenaam verrast. Echt groot verschil met mijn oude Phase 88 van Terratec. Klinkt super goed, helder en open.

Na een paar maanden ruzie gemaakt te hebben met de Lexicon I-ONIX (de Mac-support is underwhelming) ben ik overgestapt op de Apogee Ensemble. Flinke bom duiten, maar tering wat een sound.

De Apogee Ensemble heeft geen MIDI en dat was wél de vraag ;)

Back