Reason en hardware

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Hi, ben dus nieuw op dit forum en heb helaas mijn N.E.R.D. diploma net niet gehaald 8o)
Even een vraagje (misschien dat het al een paar keer gesteld is)

Ik gebruik al een paar jaar Reason (vanaf versie 1) en redelijk ingeburgerd met de software en heb ook al jaren een MC 505 in de kast staan. (misschien toch niet zo ingeburgerd) Ik wil dus de MC 505 en een TR 606 gaan aansturen met software en het liefst wil ik Reason (4) gebruiken, verder heb ik een TR 707 in bestelling en binnenkort ook een x0xb0x.... wil echt het maximale uit de analoge apps halen en de MC maar kan niet echt wijs worden welke software of plugins ik moet/kan gebruiken.
Wie weet raad? :eureka:

"een lelijk varken met lipstick blijft een lelijk varken"

ikzelf gebruik Reason 4 in combinatie met cubase essential 5 via Rewire.
Daardoor kan ik alle gemakken van Reason gebruiken met, dankzij cubase, de midi en audio input mogelijkheden van mijn hardware (en vst pluggins!).

Laatst gewijzigd:
Reason heefft in ieder geval geen midi-uit.
Daarnaast kan in Reason ook geen audio opgenomen worden en heeft Reason geen audio input.

Optie is dan om Reason via rewire te gebruiken met een ander pakket, zoals Cubase of Ableton Live, zodat je Reason en hardware naast elkaar kunt gebruiken.

Ikzelf ben onlangs overgestapt van Reason naar Ableton en ik zou echt niet meer terug willen. :)

Ik zat ook al aan Abelton te denken, heb in het verleden veel met Cubase gewerkt (op een oude AT en een zwart wit versie van Cubase) met alle analoge meuk maar dat was in een studio.... Reason heft inderdaad geen mogelijkheden voor in en output....zouden ze toch eens moeten overwegen :)
Ik geloof dat Reason 5 ook niet echt de mogelijkheid heeft. Thanks

@ Gagarin12..... Opnemen of samplen is geen probleem het idee is alleen dat ik gedeeltelijk analoog wil gaan werken. Voorbeeld: een analoge 909 kick voel je door je hele donder en een sample hoor je alleen maar (wil muziek dus die extre dimensie geven) dus aansturen via Reason of een ander progje is de bedoeling, drums en bleeps via de hardware..... (dat dan weer wel)

Heeft iemand nog een Abelton live download?

Is het voor live dat je met analoog wil gaan werken?

Als je produceert zal je die kick die je je door je hele donder voelt gewoon moeten opnemen en dan moet die analoge feel wel overeind blijven.

Een MC505 is bepaalt niet analoog. Ik weet dus niet waar de 909 kick vandaan haalt?

@ V-nex
De MC 505 is zeker niet analoog, ben bezig om een aantal hardwarecomponenten aan te schaffen.... heb ondertussen een TR 606 TR 707 was aan het kijken voor een TB 303 maar ze vragen daar nu echt absurde prijzen voor dus dat wordt een s0x (ada) die in bestelling is. wenslijstje voor later is een TR 808....MC was mijn eerste aankoop qua hardware en meteen mijn laatste MC :)

@ Seiko :) Had ik al gekeken, zit te denken aan de Abelton live intro for the time being, zit geloof ik net genoeg op voor mij..... is mij nog niet helemaal duidelijk hoeveel hardware ik slaaf kan maken.

Al met al..... bedankt voor alle reacties die gekomen zijn en komen gaan :)

even omhoog kicken, iemand heeft dmv midi->cv->audio(rewire)->cv->midi het voor elkaar gekregen externe midi signalen uit reason te sturen. Dus daarmee kan je je hardware aansturen.

Met Kong van reason 5 ideaal om je 606 en 505 aan te sturen.

Wel een klusje maar blijkbaar werkt het volgens hun: http://forum.cockos.com/showthread.php?t=62754

Back