De meest dure synth ooit?

fuse

Gepokt en gemazeld
Is er misschien een of andere oliesjeik die een moog heeft laten vergulden met edelstenen en de hele rattaplan? Zo niet dan vraag ik me toch af wat de duurste synth ooit was.

Een volledig uitgeruste Fairlight of zo'n Bell laboratories bakbeest ter groote van een woonkamer?

Duurste Synth

Duurste Synth

Wellicht de Yamaha GX1 of het complete Synclavier-systeem?:confused:

Of de ARP2500

Emu Modular
Moog Modular?

Hmmm... ik kan me ook een wereldwijde modular meeting voorstellen waarbij ze alles aan elkaar geknoopt hadden. Stuk of veel modulars aan elkaar, ga eens na. ;) (even iemand helemaal gek maken)

Die GX1 is ook wel massaal ja. D'r zijn er maar 2 of 3 van gebouwd geloof ik. En die Axcell (hoezo Guns & Roses) synth gingen ook niet als warme toonbroodjes de oven uit en sluiten.

Een volledige Fairlight CMI was rond de 100.000 gulden

Een synclavier 2 kostte destijds rond de 200.000 gulden

Erik

Ik denk een modular... Die is namelijk nooit compleet en kost dus oneindig veel! :) Je kunt namelijk echt alles aan elkaar knopen! :)

Origineel geplaatst door Hover
Dan is je CS-80 best nog een pluimgewicht :D

Vergeleken met een GX1 zeker:D

Dus die synclavier wordt nog steed gebouwd? Toch eens in de gaten houden voor 't geval ik ooit eens de staatloterij win;)

Origineel geplaatst door synthiaks
Ik ga ook voor Tonto:) En mensen check die muziek van Tonto eens (tonto rides again):okdan:

Tja.. ik vraag me af wat die Tonto gekost moet hebben.... iemand een idee?

Het duurste wat ik tot nog heb gezien blijft de Fairlight. Synths met gouden bekleding en diamanten knoppen ben ik nog niet tegengekomen ;)

Hoi,

Dat Tonto-systeem was eigenlijk een mix van meerdere bestaande modulars en eigengemaakte modules en kan mijnsinziens niet als 'één' synthesizer bekeken worden. Ik denk dat de meeste kandidaten al wel genoemd zijn: Synclavier, Fairlight, Axcell resynthesizer. Yamaha GX1 en DX1. Maar ook al eens gedacht aan het volledig PPG wavetermsysteem of de Technos (=firma van de Axcell) 16 PI (zie foto) ? Ook hier plakten prijskaartjes met 7 cijfers aan vast (oude belgische frankskes dan toch). En ook de Korg PS3300 was zeldzaam en duur. Ik ken maar een paar artiesten die daar mee gewerkt hebben (Vangelis, J.M. Jarre, Yellow Magic Orchestra en ook nog een Nederlandse groep waarvan me nu de naam ontsnapt - ook iets met 'Orchestra' -> die van Desire.

Oeps ... de foto was te groot. Ditmaal zal het wel lukken.

Attachments

• technos 16pi-800x600.jpg
    technos 16pi-800x600.jpg
    19,9 KB · Bekeken: 96
Back