Contra: kleine *ut-toetsjes
Heb zelf een microKORG en stoor me niet echt aan het kleine keyboardje. Ben het gewend geworden denk ik.

En de compactheid (weegt licht ook) is een gigantische plus. Dat is bij de station al wat minder maar je krijgt wel 5 octaven natuurlijk, dus minder gepruts met de octave shift.
Wat je wel hebt bij de microreeks vanaf de XL is dat de kwaliteit van de toetsen verbeterd is, de originele micro heeft nog van die platte toetsjes, de nieuwe (XL, sampler, station) hebben iets betere toetsen. Maar nog altijd vrij klein. Je kunt natuurlijk altijd een andere synth/master kb gebruiken via MIDI, maar dat vindt ik eigenlijk een beetje jammer voor het beestje.
Kortom: is het wat?
Of je er wat mee kan weet ik niet. Ligt aan wat voor muziek je maakt, wat voor sounds je zoekt, wat voor functies je belangrijk vindt in een (mini)workstation etc. Trouwens, als je echt wilt leren spelen op minitoetsen, koop een monotron.
Zelf heb ik al een Microsampler (helemaal verliefd)
Een microSAMPLER heb ik serieus overwogen btw, maar toch niet gekocht. Misschien komt het er ooit nog? Of een Casio SK-1, wie weet...

Trouwens, draaien die multimeter-knoppen wel lekker?