Korg Microstation

Rianne_SynthiA

SynTheSister

Zijn er al forumleden met een Microstation?
Zelf heb ik al een Microsampler (helemaal verliefd) en denk erover een Microstation te kopen.
Doen of niet doen?
Pro: vette sound, step-sequencer, echte Korg, onder de 500 euro. :D :luv:
Contra: kleine *ut-toetsjes, heb al 1001 vette sounds (uit mijn Juno Di enzo).... :bekdicht:
Kortom: is het wat? :? :P

Geen idee of de lead-sounds aan mijn Juno Di kunnen tippen (zelfde prijsklasse) maar klinkt best lekker toch? Eh synth-pads..... dan.

Klinkt imho erg goed, ik raak er meteen door geïnspireerd. De Korg sound zit wel goed.

Die mini-toetsjes, daar stoor ik me totaaaal niet aan, op één voorwaarde... dat de synth daardoor zelf veel compacter wordt. Zie naar de Microkorg, ietsje groter dan de gemiddelde desktop-synth maar wel nog met 3-octaaf keys voor noodsituaties of inspiratie-aanvallen.

Keys hoef je niet te gebruiken, het is een extraatje. Hang er je favo controller aan en stop met zeuren. (niet naar jou bedoeld, gewoon naar alle "Micro"-bashers)
Dat ligt bij deze microStation toch een beetje anders. Die is imho net te groot.
Maareuuuh, klinkt ie niet erg als de Micro-x ? Wel k*t, enige reden waarom ik de Micro-x nog niet heb is omdat ie maar over 2 octaafjes beschikt. Ik wacht nog even op de gulden-korg-middenweg.

Contra: kleine *ut-toetsjes
Heb zelf een microKORG en stoor me niet echt aan het kleine keyboardje. Ben het gewend geworden denk ik. :) En de compactheid (weegt licht ook) is een gigantische plus. Dat is bij de station al wat minder maar je krijgt wel 5 octaven natuurlijk, dus minder gepruts met de octave shift.

Wat je wel hebt bij de microreeks vanaf de XL is dat de kwaliteit van de toetsen verbeterd is, de originele micro heeft nog van die platte toetsjes, de nieuwe (XL, sampler, station) hebben iets betere toetsen. Maar nog altijd vrij klein. Je kunt natuurlijk altijd een andere synth/master kb gebruiken via MIDI, maar dat vindt ik eigenlijk een beetje jammer voor het beestje. 8~

Kortom: is het wat? :? :P
Of je er wat mee kan weet ik niet. Ligt aan wat voor muziek je maakt, wat voor sounds je zoekt, wat voor functies je belangrijk vindt in een (mini)workstation etc. Trouwens, als je echt wilt leren spelen op minitoetsen, koop een monotron. ;)

Zelf heb ik al een Microsampler (helemaal verliefd)
Een microSAMPLER heb ik serieus overwogen btw, maar toch niet gekocht. Misschien komt het er ooit nog? Of een Casio SK-1, wie weet... :okdan:
Trouwens, draaien die multimeter-knoppen wel lekker?

Sound lijkt me wel oke. Ben zelf niet zo van de workstations, micro of macro :D
Die microSAMPLER zie ik hier nog wel eens binnenkomen, misschien volgend jaar.

Micro-versie van de X50 ?
Hebben namelijk zowat dezelfde looks... (transparante cover waar je heel makkelijk vettige vingers in zet)

Wel k*t, enige reden waarom ik de Micro-x nog niet heb is omdat ie maar over 2 octaafjes beschikt. Ik wacht nog even op de gulden-korg-middenweg.

Zou je dan geen X50 kunnen nemen? Zelfde sounds, maar 5 oktaven aan toetsen

Die wil ik zelf ook nog wel aanschaffen, de MicroStation, vanwege de goede sounds van Korg en natuurlijk de ingebouwde sequencer.

Phochos

Back