..electro muziekanten gezocht.

JazzMann

VCV killed my GAS
Hallo,

Zelf hebben we een berg
analoge synth's (tb303, Juno 106, Oberheim Matrix6, Jx3P, Dx7)
oude drumcomputers (tr606, tr808, tr909, tr727)
en digitale rommel maar wij zoeken mensen met andere instumenten (drummers,sax, viool, enz...). We willen een groep opbouwen om eerst een cd te maken en daarna LIVE te gaan. Er zijn weinig groepen die LIVE durven gaan met electro sets omdat het technisch erg kan fout gaan. Wij willen daarom alles LIVE brengen met zo weinig mogelijk MIDI en zoveel mogelijk uitstraling naar het publiek. Wij willen zeker geen 2de Praga .... worden met veel playback op het podium.

omgeving St Niklaas (Antwerpen)

mail naar:
info@tvb-productions.be

have fun

Re: ..electro muziekanten gezocht.

Origineel geplaatst door JazzMann
Zelf hebben we een berg
analoge synth's (tb303, Juno 106, Oberheim Matrix6, Jx3P, Dx7)
oude drumcomputers (tr606, tr808, tr909, tr727)
en digitale rommel maar wij zoeken mensen met andere instumenten (drummers,sax, viool, enz...). We willen een groep

"electro" met akoustische instrumenten ??

kun je het dan niet beter "akousto" noemen ?

;)

equate

Nee, dit is "war against amateurism", voor een goede zaak, namelijk het maken goede muziek door goede muziekanten!

Veel plezier en succes ermee!

:D

Ik heb ooit Cosmic Force gezien met een bassist.
Achteraf zei Ben (Cosmic Force) 'nee...da's niks'.

't Is een leuk initiatief maar of het gaat klinken en dat het serieus opgepakt wordt betwijfel ik.

In iedergeval succes ermee.

R.

als alles er een beetje gestructureert verloopt, & iedereen kent zn plaats & functie in de groep, zou dit wel eens kunnen funken / grooven / rocken.. whatever.

k heb er zelf geen tijd voor om hieraan mee te doen, daarmee dacht ik het op dsf te gooien.

Electro is een afkorting van electronische muziek, met acoustische instrumenten is het dus GEEN electro.

Wat jullie bedoelen is Avantgarde met een drumcomputer ;)

Je kan ook wel black metal gaan maken met de Wiener Sangerknaben en een Gilles de la Tourette patient (no hard feelings) , maar das toch anders.................................

Hopelijk maakt dit iets duidelijk. (maar ja als je het perse electro wilt noemen, go your gang)

Nou, ik zag laatst hardrock/metal/whateverdenaamnuweeris op cello's bij Spijkers in het programma en dat was toch echt wel stoer! :eureka:

Re: Re: ..electro muziekanten gezocht.

Re: Re: ..electro muziekanten gezocht.

eclectro lijkt mij een betere,,

Origineel geplaatst door equate
"electro" met akoustische instrumenten ??

kun je het dan niet beter "akousto" noemen ?

;)

equate

Origineel geplaatst door OnAcid
Nou, ik zag laatst hardrock/metal/whateverdenaamnuweeris op cello's bij Spijkers in het programma en dat was toch echt wel stoer! :eureka:

Maar toch blijft het klassieke muziek (hoe tof het inderdaad ook klonk)

Leuke discussie heren!

Was dat Apocalyptica met die cello's? Of was het een metal-band met cello's erbij?

Hoe heten die andere gasten nou...in ieder geval: Er zijn dus cello-groepen die metal-nummers (de Metallica-achtige metal) op hun cello's uitvoeren. Vond ik ook wel heel koel toen ik het een keer zag.

Aangezien Metallica en vele andere metalsoorten (in mijn bescheiden oren) best wel op klassieke muziek gebaseerd zijn
(arrangement-technisch gezien, als ik deze enge taal mag gebruiken)...spelen metalbands dus eigenlijk 'klassiek-achtige muziek met een rockformatie'

Maar klassieke instrumentalisten kunnen dat dan ook weer met metal doen...met een klassiek "ensemble"

Ahum...in ieder geval. Ik vond akoesto wel een hele kicke naam.

Jammer dat ik het zelf druk heb...want zoiets wil ik al vanaf 1992, toen ik voor het eerst "gepakt" werd door electronica.
Ik drum al sinds ergens eind jaren '80, maar heb nooit de mensen kunnen vinden. Nu heb ik gewoon een lekkere "rockband" waar we...bij het gebrek aan electronica <HELAAS>...gewoon wat meer "flavah" in onze eigen speelwijze gooien.

Euh...ja...mazzel hè!
:halleluja

OK dan. Ja die spelen volgens mij alleen maar Metallica-materiaal...of misschien tegenwoordig wat meer.

Origineel geplaatst door funxiun
Praat geen poep!

en kom dan maar terug met je Ad Visser priet-praat.

R.

Geen airco?

Origineel geplaatst door Septic
Electro is een afkorting van electronische muziek, met acoustische instrumenten is het dus GEEN electro.

Wat jullie bedoelen is Avantgarde met een drumcomputer ;)

Hopelijk maakt dit iets duidelijk. (maar ja als je het perse electro wilt noemen, go your gang)

ey whatever...
die gast stuurde mij een mailtje, & ik heb die mail gewoon in een topic gecopieerd.

Sceptisch zijn is één ding, conservatief een ander...
wat nou als de PA een digitale mixer is & ik nog een envelope filter op me bass zet (die daarna door de buizenamp gaat) , terwijl de zanger met een delay zingt ?
... de kick & de hhts van een rythm machien komen & de drummer de rest invult op een "normaal" drumstel ?

...wel eens vive la fète live gezien ?

hahaha. Mooie argumenten, ben ik altijd een fan van.

Ik denk dat jij het hebt over die nieuwe stijl: Digi-Re-Do

Succes met je project. Serieus.

Back