vergelijkende waren test

OBX of OBXa? Heb alleen ervaring met de Oberheim Xpander en de Pro-12 Prophet emulatie. Vind de Oberheim veeeeel interessanter, veel breder

Wou eigenlijk weer een Prophet met ssm chips aanschaffen (ver 1 of 2), maar volgens mij zitten die ook in de Oberheim OBX, dus daarom mijn vraag?

Ik vind em vet ja.
Maar ik kan niks zeggen over een vergelijking tussen de OBX en een Pophet 5 want ik heb geen prophet5.
En die heb ik ook nooit gehad.

Jammer, als ik het geld had, kocht ik ze alle 2.
Helaas is dat op dit moment nog niet zo en moet ik pijnlijke keuzes maken, de één of de andere ;)

Wel grappig, vintagesynth explorer geeft de OBX een waarde van "Est. Value - $450" :P die zitten er wel heel erg naast, denk dat je heel blij mag zijn als je er daarvoor eentje vind.

Succes met je keuze, kan je helaas ook niet helpen, heb alleen een P5 gehad.. ik denk dat je met allebei hele vette muziek zult gaan maken, maar dat helpt je niet.

De waarde van synths op het net (niet alleen synth explorer) klopt toch van geen meter meer.
Ik heb zelf ook de A/Z of analog synthesizers catalogus van Peter Forest, die is inmiddels ook zo'n 15 jaar oud en de daarin vermelde prijzen zijn ook al lang achterhaald.
Tegenwoordig is het gewoon zo, wat een gek er voor geeft.
De één heeft er geen cent voor over en de andere een hele berg.

Back