Minimaal 12 out op budget!!,. is dat mogelijk?

mario010

kijk diep in mijn ogen
Nou,.. wa moe'k zegge,.

Uhh,..

Ja,.. wat is de goedkoopste manier om veel outs meer dan 12 (liefst meer) vanuit mijn laptop de analoge mixer in te raggen!
Heb nu 6 outs maar da's een beetje weinig naar mn zin om een lekkere mix te maken op de ouderwetse manier.
Maar het is nu eenmaal zo dat als ik alles door mn mixer gooi met ouboard fx 't ineens een stuk dikker klinkt dan wanneer ik alleen in t digitale domein blijf.

Een USB of Firewire interface zoeken, afhankelijk wat de laptop aan mogelijkheden heeft.

En van die interfaces dan de goedkoopste uitzoeken.. dat was het wel zo'n beetje.

dies 600 euro.

goedkoper om mijn rme 2x adat kaart over te nemen + een creamware/soniccore A16 te scoren. Heb je 16 ins + 16 outs voor rond de 350 euro.

Maakt RME laptop audio interfaces (cardbus/expresscard) met 2x ADAT?

Laten we overigens vooral van een vraag topic van een lid geen commercieel verkoop topic maken.

Ik heb nog van die Emagic (apple) EMI geluidskaartjes liggen.
Die gaan op usb.
6 in 2 out en
2 in 6 out.
Als je twee van die 6out dingen koopt (waar ik er zelf dus maar 1 van heb) ben je klaar voor rond de 140,-
Want ze doen meestal rond de 70 euro per stuk.

2x terratec ews88mt, kosten tweedehands zo rond de 50 euro, maar dan heb je wel een pc nodig

Mocht je naar 64-bit willen in de toekomst (of dat nu al hebben), dan raad ik je af op aanbiedingen in te gaan van oude interfaces die niet meer gesupport worden. Daar krijg je nooit meer 64-bit drivers voor. Desinvestering dus. Altijd even de site van de fabrikant checken voor support/drivers.

En hier anders dan FW of USB gaan aanbieden, lijkt me weinig zin hebben jongens, hij wil het op een laptop aansluiten!?

Ik heb zo'n marian adcon gehad.
Werkte prima voor mij.
Maar nooit gebruikt voor CV/gate achtige doeleinden..alleen audio.
Ik heb mijn marian volgens mij verkocht voor 150,-

IK heb een Hercules FW16/12 gescoort vorig jaar voor € 156

Deze heeft 16 ingangen en 12 uitgangen,

Weliswaar niet allemaal analoge In & Uitgangen,
ook een toslink en coax in & Uit.

Pas enkele weken geleden ben ik 'm beginnen te gebruiken...
(Er moest een windows patch geinstalleerd worden)

Maar nu gebruik ik 'm met cubase Essential als insert effect voor m'n falcon mixers,
en ik kan zeggen dat dat wel erg cool is;
eender welk VST effect op de inserts hebben staan van de mixer
met een latency van mss 5ms ...

Ook multi tracking gaat ermee,
alleen een tweede hercules FW 16/12 ansluiten voor nog meer kanalen
gaat niet volgens de FAQ's ...

En tja,
IK gebruik 'm onder XP SP2,
op een witte macbook van vorig jaar,

Geen idee of de driver Vista of 7 aankan,
of bv OSX Leopard..????

2 maudio fw410
je kan ze daisy chainen geloof ik en ze zijn voor 150 euro te vinden
geeft je 16 outs + 4 digitaal voor 300 euro

Ok,.. Ik wil echt analoge outs,..
Heb een 24 track tafel en daar wil ik er eigenlijk minimaal 12 van volstekkeren met tracks uit de laptop.
De rest is hardware,.
Ik snap dat adat via lightpipe de goedkoopste en meest betrouwbare manier is,.

Dus dan moet ik (correct me if i'm wrong) een expresscard of een firewire of een usb2 kaart met minimaal 2x lightpipe?
En dan twee adat converters die me samen 16 outs geven,. ja? En dan wel win7 compatible,..Tips???

Mss die ligthbridge van M-Audio dan ???

Kost je dan wel wat Adat converters denk 'k...

Back