Oberheim OB-Xa

Baszline

Hobby Bobby
... bij onze Belgische collega's...

Oberheim OB-Xa

Versie 8 voice, 120 geheugens. Geen modificaties !
Klinkt waanzinnig vet (vetter dan bvb een OB8 of Matrix12).
Analoge envelopes, dus super snel !

De binnenkant zegt alles :
2 x CEM 3360 dual VCA
16 x CEM 3340 VCO
16 x CEM 3310 EG
16 x CEM 3320 VCF

:halleluja

Krijgen we weer het eeuwige Ebay vergelijk!! Alles goed en wel maar LOKALE PRIJZEN ZIJN ANDERS DAN INTERNATIONALE PRIJZEN....Als je de hoofdprijs wilt beuren dan moet je op Ebay verkopen en niet gaan leuren met Ebay prijzen en lokaal proberen te slijten.

Krijgen we weer het eeuwige Ebay vergelijk!! Alles goed en wel maar LOKALE PRIJZEN ZIJN ANDERS DAN INTERNATIONALE PRIJZEN....Als je de hoofdprijs wilt beuren dan moet je op Ebay verkopen en niet gaan leuren met Ebay prijzen en lokaal proberen te slijten.

Dat kun je allemaal wel willen, maar de praktijk is toch dat Ebay van invloed is op de lokale prijzen...

Zo gaat dat. :gaap:

Dat kun je allemaal wel willen, maar de praktijk is toch dat Ebay van invloed is op de lokale prijzen...

Zo gaat dat. :gaap:

Ja maar dat is ook niet...mensen zijn wel bereid om de Ebay prijs te vragen maar niet om op Ebay het risico te nemen. Daarnaast ist zo dat de Ebay prijzen lokaal gewoon niet worden gehaald...Ik zie het regelmatig...hoog instappen op de marktplaatsen...en afdruipen..

Mee eens, per opbod verkopen op Ebay = iha meer risico, meer verplichtingen en meer stress voor de verkoper, dus hogere prijs dan lokaal (dat is de 'reward' als t goed gaat)

Al is voor een goede OBXA deze prijs niet zo heel gek - mits je een garage vrij hebt

Benieuwd waar hij uiteindelijk voor gaat

:)

Ja maar dat is ook niet...mensen zijn wel bereid om de Ebay prijs te vragen maar niet om op Ebay het risico te nemen. Daarnaast ist zo dat de Ebay prijzen lokaal gewoon niet worden gehaald...Ik zie het regelmatig...hoog instappen op de marktplaatsen...en afdruipen..

Dat lokale prijzen anders kunnen zijn dan internationale prijzen, daar ben ik het mee eens. (maar ze staan niet los van elkaar)
Maar dat heeft meer te maken met de verhoudingen tussenlokale vraag / aanbod dan met iets anders.
Zo zijn voor (vintage) Oberheim de lokale prijzen in de US lager dan in Europe, eenvoudigweg omdat er in de US véél meer Oberheims te vinden zijn (zowel in absolute cijfers als in verhouding met aantal inwoners).

Zo wie zo moet je toch nog eens rekening houden met invoertaksen en transport - die de Ebay prijs naar beneden duwt !!!
Overigens : ivm de "beloning voor het risico op ebay" : Je kan die beloning misschien wel willen, maar de keerzijde van de medaille is dat er ook voor de koper minstens evenveel risico is ...

Zeker voor dit soort items, geven veel mensen er toch de voorkeur aan even zelf tekijken/proberen alvorens mee te nemen !

Wat ook in dit geval gebeurd is ...

Dat lokale prijzen anders kunnen zijn dan internationale prijzen, daar ben ik het mee eens. (maar ze staan niet los van elkaar)
Maar dat heeft meer te maken met de verhoudingen tussenlokale vraag / aanbod dan met iets anders.
Zo zijn voor (vintage) Oberheim de lokale prijzen in de US lager dan in Europe, eenvoudigweg omdat er in de US véél meer Oberheims te vinden zijn (zowel in absolute cijfers als in verhouding met aantal inwoners).

Zo wie zo moet je toch nog eens rekening houden met invoertaksen en transport - die de Ebay prijs naar beneden duwt !!!
Overigens : ivm de "beloning voor het risico op ebay" : Je kan die beloning misschien wel willen, maar de keerzijde van de medaille is dat er ook voor de koper minstens evenveel risico is ...

Zeker voor dit soort items, geven veel mensen er toch de voorkeur aan even zelf tekijken/proberen alvorens mee te nemen !

Wat ook in dit geval gebeurd is ...

Allemaal leuk en aardig maar veel lokale verkopers nemen internationale Ebay prijzen als referentie. (dat was 3 jaar geleden nog geen fenomeen, nu wel)

Mee eens, per opbod verkopen op Ebay = iha meer risico, meer verplichtingen en meer stress voor de verkoper, dus hogere prijs dan lokaal (dat is de 'reward' als t goed gaat)

Al is voor een goede OBXA deze prijs niet zo heel gek - mits je een garage vrij hebt

Het valt mij op dat de grotere polysynths (JP8, Synthex, CS-80) sterk in waarde zijn gestegen maar dat het bij de OBX range beetje achterblijft!

Het valt mij op dat de grotere polysynths (JP8, Synthex, CS-80) sterk in waarde zijn gestegen maar dat het bij de OBX range beetje achterblijft!

Misschien moet er nog een "beurs"-correctie plaatsvinden ;-)

ivm de "grotere polysynths" (what's in a name ???) :

Over de Synthex ga ik mij niet uitspreken, die heb ik (nog) nooit zelf bespeeld. Op papier ziet het er allemaal goed uit, en hij is natuurlijk zeer zeldzaam ...

De twee anderen daarentegen wél :
Heb zelf indertijd nog Jupiter 8 gedemonstreerd in muziekwinkel : met alle respect, ik vind het een mooie synthesizer, maar zeker niet "beter" dan één van de OBX'en (ik prefereer overigens de OBX'en). Als ik dan vraagprijzen zie van +4000, dan wordt ik toch even niet goed - maar zoals met alles, beauty is in the eye of the beholder ...

De CS-80 (van een "collega"), da's een ander geval : sindsdien nooit meer een electronisch instrument bespeeld dat zo organisch en natuurlijk aanvoelt, een énige vertaling van toetsenwerk naar klank ...
Maar anderzijds een k..machine als hij weeral ontstemde. (en voor zover ik weet bestaat er geen modificatie/technische update ala "MemoryMoog by Lintronics")
Is ie dus dat vele geld waard ? Zeldzaam - absoluut, klank - geweldig, praktisch bruikbaar - nou ...

Heb de indruk dat veel prijzen gebaseerd zijn op "mythes" - de meesten hebben die dingen nooit gehoord (een zwaar gecomprimeerd youtube filmpje is écht niet representatief) en zeker niet bespeeld.

Een beetje het zelfde fenomeen als bij "historische" wijnen, whiskies, etc.

zou by harlem night iig mooi new vid materiaal opleveren
hehe

ben ook benieuwd hoe veel ..dit zijn de leukere obies
[wil nog steeds een sem!!

... bij onze Belgische collega's...

Oberheim OB-Xa

Versie 8 voice, 120 geheugens. Geen modificaties !
Klinkt waanzinnig vet (vetter dan bvb een OB8 of Matrix12).
Analoge envelopes, dus super snel !

De binnenkant zegt alles :
2 x CEM 3360 dual VCA
16 x CEM 3340 VCO
16 x CEM 3310 EG
16 x CEM 3320 VCF

:halleluja

FYI : hoogste bod is momenteel € 1900

verkocht :kroon:

hoeveel , voor t vergelijkend waren onderzoek ,....johjoh ?

zou by harlem night iig mooi new vid materiaal opleveren
hehe

ben ook benieuwd hoe veel ..dit zijn de leukere obies
[wil nog steeds een sem!!

:okdan: Dank

Ik zag echter laatst hoe een hele Prophet (toch al geen kleintje, heb net een Pro 1) bijna helemaal past in alleen het bovendeel van een OB-X enne... Er zijn grenzen aan de groei hihi

Back