partituren voor beginners

vooral het voor beginners is belangrijk.

aangezien ik eigenlijk niks kan notenlezen, dat heb ik ondertussen door, moet het dus echt iets zijn met noten aangeduid als C, C#, F, F#,... eventueel (liefst) met aanduidingen als het een octaaf of meer hoger moet en al dan niet sustained.

ik weet, ik zou beter noten leren, maar daar heb ik nu echt geen tijd voor, misschien volgend jaar maar om dan tussen 12-jarigen te gaan zitten... nee danku.

alvast bedankt voor jullie antwoorden

... ik weet, ik zou beter noten leren, maar daar heb ik nu echt geen tijd voor, misschien volgend jaar maar om dan tussen 12-jarigen te gaan zitten... nee danku.
Dat meen je niet!
Dacht je echt dat alleen 12 jarigen bezig waren met noten lezen?
Bel een willekeurige pianoleraar/lerares op en vraag 10 uur les om alleen maar noten te leren lezen. Als je een beetje je best doet, dan lukt dat in 2 uur en de rest is oefening, want lezen van letters en moeilijke woorden lezen is ook verschillend: dat gaat door oefenen.
Dan krijg je beslist trek in de muziektheorie (bijvoorbeeld toonladders en akkoorden) en hup, daar ga je voor de komende 5 jaar :)
Geen zin?
Kennis moet aan komen waaien?
Schrijf dan liever TE LUI!

Wout

ja LUI ben ik ook, zeer LUI soms

bedoel je dan privéles? is dat niet beetje duur... enfin, heb al enkele sites gevonden met self-teaching methodes, moet wel lukken op die manier, DVD'tje erbij en gaan

Back