markt voor klassieke synthmuziek?

Re: Re: Re: Markt voor ouwe lullen synthmuziek ?

Origineel geplaatst door Bahamut
Inderdaad, want dan zijn de lullige popmelodietjes eruit.... :duivels:

:duivels: nee dan hou je slappe zoetsappige new age gewauwel over....

Origineel geplaatst door Bahamut
Inderdaad, want dan zijn de lullige popmelodietjes eruit.... :duivels:

Hoewel ik kitaro mooi vind is het ook wat cliche...maar dat houdt je bij alles denk ik.
Dus ik ga voor de kitaro sound. Ook mijn enige kans om erbij te komen. whahaha :dubbel:

greotjes Unic

Ik denk dat het het handigst is dat op een website een pagina komt waar composers zelf een link kunnen plaatsen naar hun mp3 door middel van een php scriptje (ofzo)
Een net lijstje met ingezonden mp3's lijkt me overzichtelijk en duidelijk voor iedereen.

Ik wil alleen direct-links op deze page zien, het moet zo simpel mogelijk blijven.
Eventueel kan de page later uitgebreid worden met een soort van voting system. Maar dat zien we dan wel weer.
De page kan op mijn eigen site draaien eventueel, php is daar mogelijk, maar het mag van mij ook op een andere website komen, ik heb daar geen belang bij, als het maar degelijk werkt.

Voor het hosten van je mp3 moet je echter zelf zorgen.
Ik heb daar geen webspace voor en voor de kosten van de traffic draai ik ook liever niet op. fair toch?

Zelf ben ik niet in staat om een dergelijke page te bouwen daar ik daar geen tijd voor heb en misschien ook wel te weinig kennis van heb. (hoewel..;) )
Maar misschien dat iemand anders dit wel ziet zitten. Ik hoor het graag.

nog een ander punt : Is het wel handig om heel dit project te begeleiden van uit deze thread of moet er een aparte aankondiging komen..? en zoja..hoe pakken we dat aan? Daar hoor ik ook graag wat over.

tot zover :)

Als je er zeker van bent dat het doorgaat, zou ik er een nieuwe thread voor maken. Tenslotte vraag je in deze thread of er interesse voor is. Als het doorgaat wordt de vraag anders en heb je dus een nieuwe nodig (toch?).

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Als je er zeker van bent dat het doorgaat, zou ik er een nieuwe thread voor maken. Tenslotte vraag je in deze thread of er interesse voor is. Als het doorgaat wordt de vraag anders en heb je dus een nieuwe nodig (toch?).

:doei:

Mee eens.

Ik zou zeggen doe het zoals met de sample contest, die werd gepost in tracks. En misschien een ideetje om ook hier een thread te openen met contest in het onderwerp, daar komen de meeste op af:) ff doorlinken naar tracks. En het wordt een toppertje:)

succes

Zal ik maar even op een directe manier zeggen wat ik er van denk?

Een goed idee en een grote kans van slagen.
Alleen is dit het zoveelste 'laten we nummers op een CD zetten' draad en voor zover ik weet is er van al die draden nog maar 1 gelukt.

En als je van anderen afhankelijk bent komt er niets van. Dit soort 'beloftes' wordt in het algemeen toch nooit nagekomen. Misschien hard om te zeggen, maar zo werkt het dus wel.

Dus zul je alles zelf moeten doen ben ik bang. Webspace regelen, CD's laten drukken, financiele en officiele dingen regelen (met buma/stemra formulieren) en alles regelen met afspraken maken via tel/email. En als je dat nu al niet zitten dan zou ik zeggen kap d'r maar mee.

Origineel geplaatst door fuse
Zal ik maar even op een directe manier zeggen wat ik er van denk?

Een goed idee en een grote kans van slagen.
Alleen is dit het zoveelste 'laten we nummers op een CD zetten' draad en voor zover ik weet is er van al die draden nog maar 1 gelukt.

En als je van anderen afhankelijk bent komt er niets van. Dit soort 'beloftes' wordt in het algemeen toch nooit nagekomen. Misschien hard om te zeggen, maar zo werkt het dus wel.

Dus zul je alles zelf moeten doen ben ik bang. Webspace regelen, CD's laten drukken, financiele en officiele dingen regelen (met buma/stemra formulieren) en alles regelen met afspraken maken via tel/email. En als je dat nu al niet zitten dan zou ik zeggen kap d'r maar mee.

Fijn dat je eerlijk zegt wat je denkt, daar kan ik het meest mee.
Ik zie de moeilijkheid echt wel in, maar ik wil eigenlijk in eerste instantie weten of er een publiek is wat een dergelijke verzamel cd zou kopen. Als niemand hem zou kopen ga ik hem zeker niet uitbrengen.
Misschien dat ik al te hard van stapel ben gelopen wat betreft het bedenken van plan van aanpak.
Maar ik heb tot nu toe nog niets beloofd, en dat doe ik ook niet, behalve dat ik beloof dat ik deze maand in ieder geval niets beloof simpelweg omdat ik niets beloven kan. Dat daar geen misverstanden over zijn ontstaan.
Sorry als dat wel het geval is, het is allemaal alleen nog maar een idee. :)

Graag zou ik dit project onder mijn hoede nemen, maar ik ga eerst zelf verhuizen naar een andere provincie over 3 weken.
Sinds gisteren heb ik een huis in Zeeland en ik zal ook mijn bedrijf (meubelmakerij) in zeeland rendabel moeten zien te maken. Al met al genoeg hooi.
Maar nu ik weet dat er misschien wel behoefte is kan ik dit project misschien later als de tijden rustiger voor me zijn alsnog op pakken.
Vandaar mijn vraag of er een markt is voor klassieke synthesizer muziek.

Dank je wel voor je nuchtere visie fuse, ik begin zeker niet aan iets wat ik niet af kan maken want dat is niet mijn stijl (zeg maar)

Maar voorzichtjes polsen hoe de meningen zijn leek me wel interessant, omdat ik wél met het idee speel.
Dit betekent niet gelijk dat die cd er niet komen gaat maar ook niet dat ie er wel komen gaat.
Als er iemand is die samen met mij initiatief wil nemen zou ik dat op prijs stellen, maar ik ga eerst verhuizen daarna kom ik er op terug.

- ohja1 .. over 3 weken verhuis ik, dit betekent ook dat ik geen adsl meer heb .. dus ik ben zowiezo minder op internet te vinden tot dat ik weer een vaste lijn heb) .....dat ook nog ;)
- ohja2 .. Mijn doel zou zijn om een album uit te brengen met daarop een tiental nummers met klassieke synthmuziek.
Als een cd niet haalbaar is, mag er van mij ook een internet versie uitkomen die je kan downloaden, maar ik weet niet hoe de mede composers daar tegen over staan natuurlijk.
Maar het medium hoeft wat mij betreft niet perse een cd te zijn. Als het album maar verspreid wordt.
Maar een CD is natuurlijk wel het gaafst! Ideeen over het te kiezen medium hoor ik ook graag.

Ik hoop iedereen voldoende geinformeerd te hebben over mijn visie mbt tot dit eventuele project.

let wel, als ik zeg dat ik er aan begin, dan is het een belofte die staat en dan ga ik er voor.
Maar zover is het nog niet.

Laatst gewijzigd:
Een markt is er, dat zeker.

Zoals bij vele andere dingen een markt is.

De kracht is altijd "de man erachter" om iets succesvol te maken.

Er moet 1 iemand zijn die alles op zich neemt en de boel blijft aanwakkeren etc...

Muziek is ook geen probleem denk ik. Er zijn genoeg mensen te vinden die een nummer maken of al hebben om 10 tracks op een cd te zetten.

Dus er moet iemand zijn die van binnen en buiten aan de molen blijft draaien. En post het in tracks zou ik zeggen om meer response te krijgen.

groetjes Unic

Back