Motif Classic is vals!

rongerritsen

Nieuwkomer
Beste synthfans,

Ik heb me nu toch iets raars bij de hakken; mijn Motif7 Classic is zo vals als een kraai!
Ik heb de mastertuning op +1.6 gezet en nu is ie weer redelijk op toon, maar de stemming zweeft verschrikkelijk ;{

Heeft iemand dit (of zoiets) ook wel eens gehad?

Een factory reset is sowieso een optie die ik ga proberen, maar dan moet ik wel eerst een compatibel geheugenkaartje zien te krijgen ergens, anders ben ik 2 dagen bezig om alle sounds opnieuw te maken...

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,
Ron.

Ha! Mijn XS8 heeft hetzelfde probleem, daar kwam ik deze week achter, maar bij mij is het pich bend wheel een klein beetje off course (-5 ofzo). Heb ik op zich geen last van, omdat ie, wanneer je een instrument kiest, standaard op 0 staat, TOTDAT je gaat pichen en ie dus niet meer netjes terug naar 0 gaat.

Weet niet of dat bij jou ook zo kan zijn, het zou wel vreemd zijn als ie het continue doet.. Ik neem aan dat je het geluid direct uit de motif getest hebt hè (no offence ;-) )

De Motif heeft verschillende tunings en als je niet de standaard tuning kiest, klinkt het allemaal niet zoals je gewend bent. Nou weet ik even niet meer in welk menu dat zit, maar het staat wel in de handleiding.

Verder kun je je patches ook via usb overzetten naar de computer als je de motif voice editor gebruikt. Scheelt weer een hoop gedoe.

Back