Moog Prodigy flipt -HELP!-

VintageWorks

Ouwe rot
Ik doe vanavond mijn Prodigy aan en bij het indrukken van toetsen krijg ik allerlei bliep-blieptoestanden. lfo staat gewoon uit, maar als ik de modwheels gebruik, schiet het geluid ver door naar boven. Alle knoppen reageren nog wel, ook de rate van de lfo. Heel raar. Ik heb hem vanmiddag nog zonder toestanden bespeeld. Iemand een idee wat het kan zijn en hoe ik het kan verhelpen? Ik heb hem opengemaakt, maar zie niets vreemds. Het geluid is dus niet stabiel meer. Hopelijk weet iemand hier meer van..?

verspringt de frequentie of is het meer een zweving?
allebei de VCO's ?

De frequentie verspringt maar dan alleen maar omhoog. Als ik licht op de octaveknoppen druk, wordt het geluid weer normaal. Dat is bij beide vco's het geval. Misschien zit er toch iets los ofzo?

Ik heb hem maar weer dichtgeschroefd. Licht drukken op de knoppen helpt dus heel goed, maar ik kan natuurlijk maar een paar knoppen tegelijk indrukken en dan ook nog spelen. Ik denk dat ik hem maar ff wegbreng voor reparatie.

dat riekt idd naar vieze of defecte schakelaars of draadjes. zo'n Prodigy is toch al gauw een jaartje of 30 oud dus dan krijg je ouderdomskwaaltjes... synths zijn net mensen :)

je weet het: NOOIT zomaar kontakt spray gebruiken!

Vandaag de synth opengeschroefd, alles nagekeken / schoongemaakt en hij schreeuwt het weer uit:) niks meer aan het handje. Thread kan wat mij betreft op slot.

Back