Probleem MIDI toewijzen aan Ableton 7

xpressurself

Stamgast
Hy there,

Ik gebruik nu een tijdje ableton en heb daarbij een Axiom 61 keyboard. Nu wil ik deze toewijzen aan verschillende clips etc om lekker te spelen. Het enige probleem is dat zodra ik een key wil toewijzen aan een clip of een knob etc. dat ableton rechtsboven wel aangeeft dat die iets van signaal binnen krijgt maar verder wijst die niks toe.
Ook als ik de monitor op 'In' zet speelt die hem alleen af maar wijst hem alsnog niet aan. Verder heb ik in de handleding gekeken, internet en zelf een hoop gekloot alleen ik kon niks vinden en niks lijkt te werken.

Even kort; hij herkent het keyboard dus wel, kan ook samples afspelen in de midi mode, hij laat ze horen, maar kan er niks aan toewijzen.

Als iemand een oplossing of tips heeft bedank ik diegene op m'n blote knietjes! :D

hmmm ik heb dat ook met me controllers van KORG.. heb 2x een K61 staan

kan wel sounds spelen etc... en de controllers gebruiken in bijv. de VSTinstrumenent.. knopje voor cutoff etc. etc.
dat werkt allemaal naar behoren

maar net als xpressurself aangeeft.. via de MIDI mapping, een knop toewijzen lukt mij ook niet..

er word wel MIDI signaal gezien, maar wijst niks toe verder onder MIDI mapping

een oplossing zou geweldig zijn :)

Ga bij preferences naar het tabblad MIDI/SYNC

Zet nu de remote buttons die bij je controller horen op ON zoals in de bijlage..
Als het goed is kun je nu alles vrij toewijzen.

Succes!

Attachments

• Live_Automap.png
    Live_Automap.png
    184,3 KB · Bekeken: 137
Back