een mooi staatltje van RIAA redenering

cyan_circle

_beware of perverts_
dat enge bandietennetwerk internet is de schuld van de dalende verkoopcijfers van die arme platenmaatschappijen...

maar aan de andere kant is er ook bewijs dat filesharing leidt tot explosieve groei van dvd-verkoop! jee!

http://www.mp3newswire.net/stories/2003/dvd_sales.html

Don't try to tell me otherwise or I'll throw my hands over my ears and yell "La La La La La".
:D :D

Amerika steunt de muziekindustrie in de strijd tegen Mp3 en file-sharing

Amerika steunt de muziekindustrie in de strijd tegen Mp3 en file-sharing

RIAA - De Amerikaanse regering steunt de muziekindustrie in zijn strijd tegen MP3 en file-sharing. Een Amerikaanse regionale rechtbank heeft bepaald dat internet-provider Verizon de identiteit van hun klanten bekend moeten maken.

De RIAA had Verizon, via de rechtbank, gedwongen de identiteit bekend te maken van een internetter die meer dan zeshonderd MP3-bestanden, via file-sharing, aan anderen aanbood.

RIAA wilde dat de rechtszaak als bodemprocedure zou dienen, dat wil zeggen dat alle internet-providers in Amerika gedwongen worden om de identiteit van hun klanten bekend te maken, aan bijvoorbeeld de RIAA. De Amerikaanse federale rechtbank zal bepalen of er werkelijk een dergelijke wet komt. Rechten deskundigen denken dat de federale rechtbank het voorstel zal goedkeuren.

De RIAA gaat ondertussen gewoon verder met haar anti-MP3 strijd, in een andere rechtszaak wordt een muzieksite aangeklaagd voor het verspreiden van een miljoen MP3's. De RIAA eist het magistrale bedrag van 135.000 euro per nummer.

[ Bron: nineMSN ]:smeris: :smeris: :smeris: :smeris:

8)

:halleluja

:walker:

:smeris: :smeris: :smeris: :smeris:

:slotje:

Laatst gewijzigd:
Surfers zien Mp3 niet als diefstal

Surfers zien Mp3 niet als diefstal

Surfers zien MP3-downloads niet als diefstal

MP3 - Slecht nieuws voor de muziekindustrie en mp3 betaaldiensten. Het downloaden van films en muziek wordt nog maar weinig als een vorm van diefstal gezien en velen doen dit dan ook.
Canadezen zien het downloaden van mp3's en films niet als een vorm van diefstal. Vooral jongeren zien het downloaden van films en muziek niet als iets strafbaars.

Uit een overheidsonderzoek van de Canadese overheid blijkt dat slechts 31 procent van de Canadezen tussen de 12 en 24 jaar oud het downloaden van muziek als diefstal zien. 55 procent van de ondervraagden tussen de 40 en 50 jaar oud ziet downloaden van muziek wel als iets strafbaars.

Het downloaden van films wordt al als iets ernstiger bevonden, 43 procent van de jongeren vindt dit diefstal, dit percentage ligt voor de ouderen op 59.

Volgens het onderzoek hebben bijna zeven miljoen Canadezen ooit muziek van het internet gedownloaded.

[ Bron: GlobalTechnology.com
:smeris: :smeris: :smeris: :smeris: :walker:

Had niet gezien dat jij daar al een thread over geopend had. Mag er van mij bijgevoegd worden.

Groet Erik

Als de MP3 sharing echt slecht voor de 'grote bedrijven' zou zijn, zou het ALLANG geband zijn. Simpel boerenverstand.

ehh...het *IS* ook verboden (als je dat met gebanned bedoeld) ... alleen hebben ze geen grip op alle "ondergrondse" activiteiten.. natuurlijk hebben die grote labels een probleem als ze de monopolie-posities kwijtraken

Wat ik wel altijd slecht vindt aan het verhaal is dat platenmaatschappijen in hun eigen straatje praten. Ze zeggen altijd dat ze met het geld wat ze verdienen nieuwe artiesten een kans willen geven en dat dat nu niet meer kan. Volgens mij hebben ze dat nooit gedaan (behalve van die Idols en opgezette boysbands), en zullen ze het ook niet gaan doen als wij opeens met z'n allen weer CD's gaan kopen.

Als die lijers nou eerst eens zorgen dat CD's gewoon 10 Euro worden, wil ik eventueel mp3 vaarwel zeggen...>:|

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
Had niet gezien dat jij daar al een thread over geopend had. Mag er van mij bijgevoegd worden.

Groet Erik

okay :smeris:

Origineel geplaatst door Bass
Als die -----* nou eerst eens zorgen dat CD's gewoon 10 Euro worden, wil ik eventueel mp3 vaarwel zeggen...>:|

Dat zeg ik al jaren!! (ehm, vanaf 2002 om precies te zijn, i.v.m. invoering v/d euro..)

*= cencuur van mijn kant; dit is een NET forum! ;)

Het feit dat ondanks de gefingeerde klad in de economie, de CD verkoop relatief goed loopt, vergeet de RIAA erbij te vermelden.

Niet om het een of ander maar iedere keer het argument aanhalen dat CD's zo duur zijn vind ik ook een zwaar cliche aan het worden. Ik koop m'n CD's gewoon in de uitverkoopbakken voor weinagh. (geld sparen voor gear natuurlijk)

En platenmij's moeten niet zeuren. Ze liepen gewoon te suffen toen mp3's als een raket door internet gingen lopen. Het zijn gewoon een stelletje conservatievelingen die anderen de schuld geven van hun eigen falen.

Aanvullig op illegale software, zoals samplecd's

Aanvullig op illegale software, zoals samplecd's

Ik wilde nog even toevoegen dat je op moet passen met het adverteren waarin je illegale software aanbied en dus ook de aanschaf daarvan. Er zijn mensen die gerust adverteren met stapels gekopieerde samplecd's. Je begeeft je pas echt op glad ijs wanneer je een eigen bedrijf hebt, zoals een produktieve studio, waar jij dus inkomen uit haalt en je hebt illegale software in je bezit. De jongen waar ik mijn sampler van kocht vertelde mij het verhaal dat een vriend van hem zijn hele studio kon opdoeken na een inval van een instantie (weet de naam niet) die hem betrapte op het in het bezit zijn van illegale software. De jongen was door dit verhaal zo bang geworden (jawel ook hij heeft een eigen studio waar hij inkomen uit haalt) dat hij supervoorzichtig was met het uitwisselen van gekopieerde sample cd's. Het is dat ik de sampler van hem kocht, dat ik er wat bij kreeg.
Een inval kan zo ingrijpend zijn dat het kostenplaatje kan oplopen in tienduizenden Euro's. Ik heb geen eigen bedrijf, dus ik hoef me er geen zorgen over te maken. Een illegale cd is wel een goedkope manier om diverse cd's uit te proberen. Bevallen ze dan kun je altijd nog het origineel aanschaffen.
Wordt je dus echt produktief, dan is het advies om de software die je gebruikt origineel aan te schaffen en de illegale software op een veilige manier op te bergen, desnoods bij je oma of schoonmoeder. Ook in Nederland zijn er opsporings instanties aktief. U zijt gewaarschuwd.

Origineel geplaatst door fuse
Niet om het een of ander maar iedere keer het argument aanhalen dat CD's zo duur zijn vind ik ook een zwaar cliche aan het worden. Ik koop m'n CD's gewoon in de uitverkoopbakken voor weinagh.

CD's ZIJN te duur!

IN de VS zijn alle cd's iets van 10-12 dollar ofzo...en hier dus gewoon minstens 20 Euro !! (bijna 50 gulden soms!)
Dus ik blijf lekker kopieren voor mezelf en die &*êls moeten niet gaan klagen dat er ge-mp3d wordt als CD's omgerekend bijna 50 piek geworden zijn!! klaar!

sorry hoor...

:duivels: :duivels:

CD's ZIJN te duur!

IN de VS zijn alle cd's iets van 10-12 dollar ofzo...en hier dus gewoon minstens 20 Euro !! (bijna 50 gulden soms!)

sorry hoor...

:

CD's zijn te duur Klopt !

CD's ZIJN te duur!

Dus ik blijf lekker kopieren voor mezelf en die &*êls moeten niet gaan klagen dat er ge-mp3d wordt als CD's omgerekend bijna 50 piek geworden zijn!! klaar!

sorry hoor...

Dat is gewoon een smoes. Als die CD's 12€ kosten kocht je nog steeds niet, geef nou maar eerlijk toe. Je bent gewoon een zunige hollands centenn**ker zoals menig ander hollander. Tegenwoordig is het makkelijk zat om via internet CD's te bestellen in het buitenland voor veel minder geld.

Ik ben niet echt zuinig maar ik ga geen onnodig veel geld uitgeven ;)

Maareeh, als de nieuwste CD's 12 Euro zouden zijn, zou mn CD verzameling een stuk sneller groeien!!
Echt wel, 50 % goedkoper maakt toch echt het verschil tussen kopen of niet kopen!!

:L

Echt wel, 50 % goedkoper maakt toch echt het verschil tussen kopen of niet kopen!!

Dus jij struint ook alle afprijsbakken af voor CD's voor 5/6/7/8/9€ per stuk?

Trouwens ik verdenk ook een heleboel mensen dat ze gewoon te lui zijn om achter hun vierkante beeldscherm vandaan te komen en naar de winkel te gaan en daar die CD's te kopen. Maar wel klagen dat ze zo duur zijn.
Als ik een slecht gecodeerde mp3 hoor dan vind ik dat niet prettig. Dan heb ik liever de CD. Zonodig wacht ik wel

Vergeet niet dat menig CD (niet de TV reclame, verzamel ratseflats snel kassa, CD's) een kwaliteitsprodukt is waar mensen hun bloed zweet een tranen in hebben gestopt en daar maanden of zelfs jaren mee bezig zijn geweest. Wij weten hoe zie dingen gemaakt worden. En om ze dan even in een paar minuten te rippen/dl'en is dan eigenlijk gewoon fout. En durf jij een van de SF leden recht in het gezicht te zeggen dat jij een van zijn/haar CD's/LP's hebt geript?

oei... het was niet mijn bedoeling om zo'n discussie uit te lokken...

maar toch maar even: ik ben het wel met bass eens eigenlijk. cd's zijn te duur en als ze goedkoper waren dan kocht ik er echt wel meer.
ik struin ook wel door de bakken met aanbiedingen hoor, maar dat is toch niet hetzelfde; je bent veel te afhankelijk van wat niet meer verkoopt, die dingen staan ook (bijna) nooit op wat voor volgorde dan ook (alfabet, muziekstijl...) en bovendien staan de bakken vaak buiten of ergens anders weggemoffeld, ook niet echt een prettige ervaring.

ik geef zo toe dat ik mijn cd's al lang niet meer koop. ik heb daar echt geen geld voor. ik krijg 211 euro per maand van de regering en 160 euro daarvan gaat naar mijn huur. (da's onwijs goedkoop ja weet ik). ik kan me niet veroorloven van dat geld ook nog cd's van 20+ euro te kopen. eerlijk gezegd kan ik me de laatste keer niet meer herinneren dat ik een fullprice cd kocht. dit ook in combinatie met het verkrijgen van een mp3-speler en adsl (respectievelijk verjaardag en ouders).

mijn punt is (denk ik... het is nog vroeg...): een van de laatste cd's die ik kocht was Astrobotnia - Part 1. naast het feit dat die cd maar 35 minuten duurt en toch 20 euro kost (shame on you R&S!) kan je mij echt niet wijsmaken dat ik die in de graaibakken van cd-winkels tegenkom of zonder kredietkaart bij een betrouwbare zaak op internet kan verkrijgen.

Back