Vraagje over welke soort synth.

GijsH

Stamgast
Ik vroeg me af of de synth die hier gebruikt wordt een CS30 is ?

en of er iemand eventueel vst kent. Want het lijkt me moeilijk om vandaag de dag nog een degelijke cs30 te vinden.

Ik neem aan dat je die "partij" bedoelt die maar uit 2 noten bestaat? Het zou in principe een CS-30 kunnen zijn (met de oscillators op een bepaalde manier tov elkaar getuned), maar het is nu niet typisch een geluid waarbij ik gelijk aan een CS-30 moet denken. Is er een reden waarom je die vraag stelt eigenlijk? Het zou namelijk elke synth wel kunnen zijn waar dit uitkomt, analoog of digitaal...het geluid is niet echt specifiek voor een bepaalde bak.

Je komt een CS-30 niet elke dag tegen maar af en toe zie ik ze nog wel eens voorbij komen. De degelijkheid moet haast geen probleem zijn, want ze zijn zeer robuust gebouwd en gaan volgens mij niet snel stuk.

Ik vraag het omdat hetzelfde geluid ook in veel Phoenix liedjes gebruikt wordt. En van Phoenix weet ik dat ze voor deze geluiden de cs30 gebruiken. Luister dan bijvoorbeeld naar : Long Distance Call, Holding On Together of Run Run Run

http://www.kvraudio.com/get/2541.html
Gratis CS30. User rating 10!
Lijkt mij geen CS30 trouwens (mono-synth van Yamaha)..

Die VST mag dan wel CS33 heten, het lijkt in de verste verte niet op een CS30
CS30 "It has two oscillators with separate outputs, two VCF resonant filters, two VCA amplifiers and three envelopes. It also features a ring modulator, external audio triggering and a simple but useful 8-step sequencer for use as a sketch pad, pattern or arpeggio effect. The CS-30 does not have any on-board effects"

En
"
Hahaha CS33 is an easy-to-program synth in the spirit of the Hahaha CS01, but with many more options:
  • 2 oscillators.
  • 2 envelope generators.
  • 5 filter modes, including twin linked filters.
  • LFO with 5 waveforms and tempo sync.
  • 4 effects including distortion and tempo-synced delay
"
Daarnaast is een CS30 is een zwaar ding met toetsen en knoppen. Dat ander ding is een computerprogrammatje.

Back