C64 SID Composers

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
voor alle C64 SID muziek nerds onder ons (incl. 6 trak hemzelfe!) een site met C64 composers...
- Info, Voice Greetz en meer... met o.a. Jeroen Tel, Rob Hubbard, Ben Daglish etc.. etc..

Tel.jpg
Rob.jpg
Ben.jpg

CLICK ME

Laatst gewijzigd:
idd... DE pioniers van de hedendaagse computer muziek/softsynth...
zo ongelovelijk verdomde knap hoe ze met alleen 3 DCO's een complete song in elkaar draaiden, en vaak schreven ze hun sequencers ook nog zelf! "they pushed the SID to the limit"...
kortom, zonder deze gasten zou de SID-STATION nooit het daglicht hebben gezien... 8)

Laatst gewijzigd:
In september is er een 2-daags C=64 8-bit feestje in Brighton (Zuid-Engeland). Als ik wat meer details heb zal ik het hier posten. Het gerucht gaat dat Hubbard ook weer van de partij is.....

Rob (nee niet Papen ;)) is absoluut nr.1 van de oude 64 composers garde... lijk me erg strak die bijeenkomst in brighton...

nog ff voor een paar links voor diegene die compleet nieuw zijn in de wereld der SID muziek (je weet maar nooit):

HVSC SID COLLECTION
SID AMP
SIDPLAY
C64 SONGS REMAKES

Laatst gewijzigd:
DSCF0003.JPG

3e van links = Reyn Ouwehand.
Bekend van de tunes uit o.a. Last Ninja 3 en de muziek (samen met JT) uit Blackmail's Dutch Breeze.
Tegenwoordig doet 'ie produceer werk voor Kane, Di-rect en Anouk.
De meest rechtse figuur ben ik :)

DSCF0024.JPG

Nog een keertje Reyn.

De foto's zijn 2 jaar geleden genomen tijdens een C=64 Weekend in Zandvoort met oude nederlandse C=64 scener's (demo+kraakgroepen). (Onderbroek alert! :) )

R.
(SCouT/Silicon Ltd. + SuccesS PC...hehe)

Ik heb vorig jaar eens een kwartier lang geprobeerd om een Engelsman de naam "Reyn Ouwehand" fatsoenlijk te laten uitspreken. Uiteindelijk kwam het er nog uit als "Geyn Oewehend" dus heb ik mijn pogingen maar gestaakt:)

Origineel geplaatst door 6 trak
ook al eens gehoord van de X-99, 2000 bijeenkomsten? een commodore happening in een kampeerboerderij ergens op de veluwe geloof ik. een heel weekend lang tune contests, c64 game playing etc...

6 trak jongen... Je hoeft mij daar niets over te vertellen. Ik heb er nl. midden in gezeten.
Die X feesten waren georganiseerd door mijn crew (Silicon).
De Silicon parties werden van 1991 tot en met 95 gehouden in Buurthuis Einsteindreef te Utrecht. Berucht vanwege de stripteases (men hure een hoer...)
Rond 1994 werd deze party omgedoopt tot de X party.
Daarna zijn we met een PC groep in zee gegaan -> X-TakeOver parties. Later zijn dit de Takeover parties geworden (ruzie met die PC gasten)
De kampeerboerderij parties waren de X99, X2000 en X2001 ergens in de middle of knowhere. Ergens in de buurt van Hengelo.

Ach ja... die goeie ouwe tijd. =(

R.

Origineel geplaatst door 6 trak
charles.jpg

Charles heeft ook wel een paar koole tunes weten te brouwen... zat ook in MON (maniacs Of Noise)
JT blijft toch wel de meest favoriete compo... (tunes als cybernoid II bijv.)

Charles Deenen was meer low-profile maar was wel het grote brein achter die SID player-routines.
Het laaste wat ik trouwens gehoord heb is dat Charles Deenen nu een bigshot is bij Interplay in de USA.

R.

Ik heb nog steeds alle muziek routines die Charles heeft geschreven op 5.25 floppies. Lekker kloten in turbo-assembler ;)

Hij is inderdaad audio director bij Interplay en af en toe doet ie wat dingetjes voor films (gone in 60 seconds heeft ie wat geluidseffecten voor gemaakt geloof ik)

Tsja, ik ben opgegroeid met MSX.. maar dat standaard geluid van c64 is cool. Alleen de programmeertaal is koeterwaals voor mij. Ik vond, en vind, de MSX toch moderner en leuker dan de C64 trouwens, al was de c64 'koektrommel' populairder. Een leuke c64 WIN32 emulator is hier te downen, en IMO is ie beter dan die andere versie...

En een leuke link over de geschiedenis van spel systemen, in de breedste zin, visit this site! 't was erg leuk om te lezen.!

tsja VICE is idd wel ok maar toch vind ik persoonlijk CCS-64 beter vanwege de totale feeling die je hebt...
de reden waarom jij waarschijnlijk voor VICE hebt gekozen is omdat je niet echt van origine een C64 freak bent geweest en dat je windows hoger dan 98 gebruikt wat als gevolg heeft dat je CCS-64 niet (goed) kunt draaien... :)

Back