C64 SID Composers

hoe die programma's er uit hebben gezien is mij echter niet bekend. Je moet dus denken aan programma's met een zeer simpele notatie en een paar kanalen. maar goed, Midi kwam in die periode, net als de C64, nog maar net om de hoek kijken natuurlijk...

Zo dus ;)

Attachments

• mtrack_big.jpg
    mtrack_big.jpg
    66,3 KB · Bekeken: 75
Hahaha - best wel grappig... en PS
Ik denk dat in die tijd er nog geen sprake was van de Atari (die nu nog in sommige studios gebruikt wordt).

De Atari was ongeveer van hetzelfde tijdperk als de Amiga - Wat toch wel een serieus verschil was met de C64 he :geslaagd:

Origineel geplaatst door Waveglider
De Atari was ongeveer van hetzelfde tijdperk als de Amiga - Wat toch wel een serieus verschil was met de C64 he :geslaagd:
zeker een heel verschil, maar dit kleine simpele stukje C64 software is de waarschijnlijk wel de bakermat geweest van alle huidige softsequencers, op dat moment stelde Atari nog erg weinig voor idd...

het loike is nou dat achter zowel Commodore als Atari maar 1 man zat: Jack Tramiel

het loike is nou dat achter zowel Commodore als Atari maar 1 man zat: Jack Tramiel

Achter de bedrijven ja.. Voor de ontwikkeling van de Commodore 64 en de Atari ST zelf moet je bij iemand anders zijn.. Shiraz Shivji. :halleluja Deze heeft Jack Tramiel 'meegenomen' toen hij van Commodore naar Atari ging..

ach so... :)

As Atari's Vice President of Research & Development, Shiraz Shivji led the team of six engineers who successfully designed the 520ST computer in an unprecedentedly short time of five months.

Among the many technological breakthroughs of Shivji's 520ST team was lowering the cost of producing high band-width video monitor technology down to far less than what it had previously been.

Shiraz Shivji and the rest ofthe Atari Corp. engineers succeeded at a heroic task in creating the prototype 130XE and the 520ST during the hectic summer and autumn of 1984.

shiratzshivji.jpg

Origineel geplaatst door 6 trak
Steinberg (jawel) heeft zelfs de allereerste versie van 'Cubase' getest/uitgebracht op deze fijne comp ;)

Vegeet Emagic niet, destijds C-lab, hadden ook eerst Softtrack16+ en later Notator voor de C64.

die vind ik echt leuk

Origineel geplaatst door falafelbiels
...kan er niemand hier zo'n c64 (bijvoorbeeld die van mij) midifyen en bestaat er niet een leuk programmaatje om geluiden te knutselen.

een C64 midifyen om er vervolgens de SID mee aan te sturen (als daar al prg's van zijn te vinden) raad ik je niet aan.
de TV-modulator stoort te veel op het audio signaal zodat deze niet geschikt is voor serieus gebruik in een productie...

wil je toch op een relatief makkelijk wijze SID geluid gebruiken, neem dan een van de editors die zijn genoemd in de voorgaande post... je kunt deze met CCS64 (de emulator) inladen en vervolgens als .WAV opslaan...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
een C64 midifyen om er vervolgens de SID mee aan te sturen (als daar al prg's van zijn te vinden) raad ik je niet aan.
de TV-modulator stoort te veel op het audio signaal zodat deze niet geschikt is voor serieus gebruik in een productie...

wil je toch op een relatief makkelijk wijze SID geluid gebruiken, neem dan een van de editors die zijn genoemd in de voorgaande post... je kunt deze met CCS64 (de emulator) inladen en vervolgens als .WAV opslaan...

Allereerst mis ik Dutch USA Team's Music Assembler in je lijstje, 6-trak.
Een zeer belangrijke tracker die door vele musicians in die tijd gebruikt is.

De JCH composer (en geen JHC) is pas na dat Jens Christian Huus met de C=64 gestopt is vrij gekomen.
Een beetje onzin om daar 'herrinerd u zich deze nog' aan te plakken. Deze tracker was namelijk alleen voor gasten van Vibrants en voor hele close vrienden van Jens ("Spread=Dead") en het grote publiek kan deze nl. nooit gekend hebben.

Nog over het MIDIfyen van je C=64.
Ik heb hier in het verleden al TIG draadjes over gevoerd. Maar goed, die zoekfunctie in dit forum schijnt niet te werken.
Zoek eens naar Triad's MidiSlave of naar M64. Het enige wat je nodig hebt is een MIDI-cartridge die je cartridgepoort plugt.

Dat van de TV-modulator is waar. Niet gebruiken dus. Wat je wel kan gebruiken is de video uitgang van de C=64.
Deze zit naast de seriele poort. Je hebt hier een speciaal kabeltje voor nodig; din->2 tulp stekkers (video en audio uit) en een tv/monitor die dat aankan.
Als je dit gebruikt dan heb je geen last van interferentie.

Okay, en zet deze info nou eens in een FAQ!

R.

Back