Origineel geplaatst door 6 trak
een C64 midifyen om er vervolgens de SID mee aan te sturen (als daar al prg's van zijn te vinden) raad ik je niet aan.
de TV-modulator stoort te veel op het audio signaal zodat deze niet geschikt is voor serieus gebruik in een productie...
wil je toch op een relatief makkelijk wijze SID geluid gebruiken, neem dan een van de editors die zijn genoemd in de voorgaande post... je kunt deze met CCS64 (de emulator) inladen en vervolgens als .WAV opslaan...
Allereerst mis ik Dutch USA Team's Music Assembler in je lijstje, 6-trak.
Een zeer belangrijke tracker die door vele musicians in die tijd gebruikt is.
De JCH composer (en geen JHC) is pas na dat Jens Christian Huus met de C=64 gestopt is vrij gekomen.
Een beetje onzin om daar 'herrinerd u zich deze nog' aan te plakken. Deze tracker was namelijk alleen voor gasten van Vibrants en voor hele close vrienden van Jens ("Spread=Dead") en het grote publiek kan deze nl. nooit gekend hebben.
Nog over het MIDIfyen van je C=64.
Ik heb hier in het verleden al TIG draadjes over gevoerd. Maar goed, die zoekfunctie in dit forum schijnt niet te werken.
Zoek eens naar Triad's MidiSlave of naar M64. Het enige wat je nodig hebt is een MIDI-cartridge die je cartridgepoort plugt.
Dat van de TV-modulator is waar. Niet gebruiken dus. Wat je wel kan gebruiken is de video uitgang van de C=64.
Deze zit naast de seriele poort. Je hebt hier een speciaal kabeltje voor nodig; din->2 tulp stekkers (video en audio uit) en een tv/monitor die dat aankan.
Als je dit gebruikt dan heb je geen last van interferentie.
Okay, en zet deze info nou eens in een FAQ!
R.