C64 SID Composers

Origineel geplaatst door funxiun
Allereerst mis ik Dutch USA Team's Music Assembler in je lijstje, 6-trak.
Een zeer belangrijke tracker die door vele musicians in die tijd gebruikt is
Vergeet DMC niet.. ;)

dmced.jpg

Later gebruikte ik zelf EMS (van cosine)

ems_v703_lg.gif

Tegenwoordig is SDI (Sid Duzz It, van Geir Tjelta/Shape) onder de musikanten
populair.

En andere 'nieuwe' die aardig zijn:

cybertracker.gif

Cybertracker, populair bij 'nieuwe' in het 64 wereld vanwege de fasttracker interface
SidWinder " "
NinjaTracker " "
GoatTracker, o.a. support voor stereosid en mod-import
OdinTracker, alleen is je muziek dan niet echt bruikbaar voor demodoeleinden

een paar goeie correcties/aanvullingingen in de 2 voorgaande posts... "de NMB denkt met u mee" zeg maar... :mega:

@ Funxiun: dat niemand zich de JCH editor zou kunnen herinneren wist ik niet... mijn excuses ;)
@ mjk303: je weet vast ook wel wat links te vinden naar deze prg's, ik wil ze wel eens testen nl... :D

Laatst gewijzigd:
C64 Music editors:
GoatTracker
DMC collectie
CensorEd
JCH + packer
EMS
Bass64
Sadotracker
Sync

De rest kon ik zo 1..2..3. niet vinden, site van shape is bv down of veranderd naar iets waar ik hem niet weet ;)
Volgens mij stond daar ook niet de laatste versie van SDi op die kon je alleen van Geir zelf krijgen..
Maar ook die heb ik thuis liggen.. Zal deze en de rest er van de week er bij zetten..

Ook leuk :
SiD Patent

Mvg,
Marinus

Mijn antwoord hierop is : gniffel

Attachments

• c64comm.jpg
    c64comm.jpg
    30,4 KB · Bekeken: 83
Laatst gewijzigd:
Charles Deenen woon(de) hier 5 minuten vandaan.. (holthees - venray)
En we vergeten de HardSiD (www.hardsid.com)
zooo cool! 8)

Ik las hier ook ergens dat men geen C64 emu in fullscreen kan draaien? Poehey

Met VICE kun je wel fullscreen C64 emu'en. Bovendien maakt hij gebruik van m'n hardsid, dus ik heb ECHT sid geluid op m'n emulator.. en als je een beetje handig bent dan pleur je een paralelle PJoy in elkaar zodat je ook je ECHTE ouwe joysticks kunt aansluiten op je PC. Ook dit werkt hier prima..

zeeeer coole thread dit!
beetje oude thread, maar toch, heb ze nog eens hernomen, en vind ze nog steeds leuk.
Ben nu zelf eigenaar van zo'n lekker oud beestje!

Nu enkel nog ouwe flops vinden met software, of er zelf op flop zetten, en we zijn helemaal vertrokken :D

wat me er aan doet denken, er is echt vanalles te koop. ik zag ergens op het net zelfs twee uitbreidingen
met een flop met een grafisch os waardoor je op het net kan surfen!!! stel je voor!
Ik hou het bijna niet voor mogelijk :)

groetz

wolkie

Origineel geplaatst door 6 trak
wie kent deze music editors nog...!? 8)

rockmon3.gif

Rock Monitor (incl. samples)

Jahaaa! 'This is the rockmonitor three' was een sampletje in de demo song!
Oeioei wat waren we toen blij met die samples :) :)

Wat een coole topic.

Zijn er hier (oud)-sceners van de commodore 64 scene? Ik ben zelf sinds 1988 actief geweest op de 64. Weliswaar een hele andere kant dan muziek maken (ik was graphician voor bijna elke groep waar ik in gezeten heb:).

In 1988 joinde ik het lamer groepje 'Power'. Daarna heb ik nog Collusion, Bronx, Manowar(+Hotline, 1990), Turtles, Crossline+Maitec en vanaf 1992/93 zit ik in 'The Dutch Pride': Xenon. Xenon is nog steeds actief op het gebied van demo's. Ik heb tevens de Amiga scene doorlopen (Ravage, UCF) en de mega-lame PC scene. Maar geen enkele scene kan de sfeer van de 64-scene evenaren...

Tof om te zien dat de 64 toch nog steeds zoveel aandacht krijgt. Meer dan 20 jaar na zijn lancering! :halleluja :halleluja

Hier in venray is C64 nog steeds 'actief'. Toevallig is Joachim Wijnhoven (redelijk bekende SID gast) vorige maand bij me op bezoek geweest voor een renoise demo.. Hij is ook nog steeds met C64 bezig, maar wil binnekort toch de overstap maken naar PC (renoise heh)... De groep waarin hij zit maakt nog steeds software voor c64.

erg tof dat de 64 nog steeds hot is...

kwam mezelf laatst nog tegen op een c64 site: http://noname.c64.org/csdb/scener/?id=5692

onbegrijpelijk dat je toen wekenlang in machinetaal aan het pielen was om zo'n demo'tje in elkaar te flanzen...
maar het was wel altijd erg relaxed als je wat kon releasen op die parties...

als iemand mij 14 jaar geleden verteld had dat die demo's op internet.... hé wat internet??? :confused: :confused:
gezet zouden worden... en niet meer op 5 1/4 floppies met geplastificeerde postzegels verstuurd hoefden te worden zou die persoon denk ik voor gek verklaard hebben....

we zijn toen ook nog eens met c64's en monitors met de boot naar noorwegen afgereist voor een c64 partij in Bergen in een enorme ijshockeyhall... was erg avontuurlijk zullen we maar zeggen!!

laat maar komen die SID noise!:okdan:

Ik kom van de MSX af en toen Amiga. Heb wel een tijdje in de MOD scene meegedraaid....zal rond 96 zijn geweest (dus best recentelijk)...heb toen bij HARDCORE POWER PRODUCTIONS gezeten die later door 'jape' werd omgetoverd tot TOTAL ECLIPSE.

Heb in totaal geloof ik maar drie liedjes uitgebracht als 'BanBan'

ik deed alleen mee met music compo's .. verder niet bij een demogroup gezeten.. (nog steeds FMC = fusion music crew)

party: --------nummer: -------------ja:
X'97 Takeover -Relax your mind -----1st
Ambience '98 --Outside this Galaxy -2nd
Bizarre '98 ---Zoofy Sounds --------1st
Ambience 2001 -Rising Crystals -----2nd
Woest 2002 ----Digital Emotions ----2nd

Back