Connectoren voor eminent310 bekabeling

Vic

Soldeerprofeet
Hi,

Ben van zin m'n eminent 310 te overhalen,
Het lastige hierbij is dat de pcb's met bundels kabels aan elkaar verbonden zijn zonder connectors.

Zou graag connectors plaatsen tussen de kabelbundels om makkelijk onderhoud te kunnen plegen in de schuur pcb / pcb
De hele eminent meesleuren van de zolderstudio is niet handig

Iemand een tip? ,, welke connectors goed en betaalbaar zijn ?

Groetjes

Vic

Worden er ribbons gebruikt of gewoon kabels die bijeengebonden zijn?

Ik denk persoonlijk aan die sockets die ze bij newtone 'Transistorvoet inline' noemen. 20 pins voor 40 cent. Als je met ribbons zit is het een stuk gemakkelijker natuurlijk dan met afzonderlijke kabels. Minder werk en overzichtelijker ook.

Het zijn gewoon kabels.......Veeeeel kabels

Met Tr voetjes, :) ? had iets anders in gedachten maar waarom niet....
Aan de ene kant de draadjes in de sockets solderen, de andere kant aan de pennetjes en zo een mannetje + vrouwtje stekker maken.
Of 1 deel in de pcb kan ook en draadje aan ander deel.
€0.40 voor 20 verbindingen is wel :okdan:
Een mogelijkheid in ieder geval.

Ik heb geen idee om hoeveel draden het precies gaat.

Maar je kan er ook voor kiezen om de kabels door te knippen en dan pluggen op de kabels te zetten (zowel mannetje en vrouwtje - bijvoorbeeld db25 pluggen). Het is voor de hand liggend om een plug op de printplaat te bevestigen en daar dan de kabel in te steken, maar dan zit je met het probleem dat je een passende plug moet vinden.

Ik zou overigens niet voor al te goedkope pluggen gaan. Want anders krijg je straks weer problemen met de contactpunten.

En ik zou er ook voor zorgen dat de pluggen makkelijk los te maken zijn en vast te maken zijn. Je wil niet teveel druk uitoefenen op die oude printplaten (i.v.m. evt. brekende printbanen).

Dan zou ik idd voor db25 connectors gaan, stevig en simpel

Back