Emu E5000 voor 515 euro!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Een Ultra zelfs dus volledig uitgevoerd :D
Niet duur inderdaad...

gr. Mario

Je zou bijna weer aan de hardware sampler gaan. Echt onwijs goedkoop dit.

Haha, nu op interface.nl:

Te koop: emu 5000 ultra sampler with 64 mb ram and a big libary !!! in good condition for only 790,-euro _
17 april 2003 _ Prijs: € 790,- _ E-mail sturen

en vlak daaronder, waarschijnlijk dezelfde gast:

Te koop: + libary in good condition only 880,-euro
17 april 2003 _ Prijs: Emu 5000 Ultra 64MB 880,- _ E-mail sturen

Ik kon het niet laten die gast even 'n linkje naar Thomann te sturen.

Inderdaad Vizion :okdan:

Vind het ook wel begrijpelijk maar zo'n prijs.

Let wel op, het FX board is ook optioneel en kost iets van 650 euro. Bovendien heb je geheugen nodig, >70 Euro per 64MB bij Thomann en eventueel een outputexpander.
Er zit ook geen HD in. De 64 stemmen zijn niet naar 128 voices te upgraden zoals bij de duurdere modellen.

Dat neemt overigens niet weg dat het een hele mooie prijs is...

Origineel geplaatst door n0_key
Let wel op, het FX board is ook optioneel en kost iets van 650 euro. Bovendien heb je geheugen nodig, >70 Euro per 64MB bij Thomann en eventueel een outputexpander.
Er zit ook geen HD in. De 64 stemmen zijn niet naar 128 voices te upgraden zoals bij de duurdere modellen.

Dat neemt overigens niet weg dat het een hele mooie prijs is...

Das vreemd dat dat fx board er nog niet in zit. Want op de site staat:

EMU E5000 ULTRA, Professional Sampler, 64-voices sampler(EOS-series), 4MB RAM (expandable to 128MB), 4 balancedouts (expandable to12), 24bit stereo effect processor, 22filter types, SCSI/IDE HD-Support, 48 track sequencer,several options available, incl. 6 CD-Rom´s

De effect processor die jij bedoeld is de (jawel hoor) 32-bit versie ......de 24 zit er standaard in en is goed genoeg !

Het gaat niet zozeer om de resolutie alswel om het aantal gelijktijdig te gebruiken FX (18 extra dacht ik) en (verbeterde) resample mogelijkheden.

Origineel geplaatst door n0_key
Het gaat niet zozeer om de resolutie alswel om het aantal gelijktijdig te gebruiken FX (18 extra dacht ik) en (verbeterde) resample mogelijkheden.

Tja maar om eerlijk te zijn, zijn de emu effecten zo ie zo al niet echt denderend (in mijn emu esi 4000 turbo zit de 2 x 24 bits effectprocessor, dit is dezelfde als de standaard 24bits processor in de E5000) dus de vraag is of mensen daar een sampler voor willen gebruiken........ik denk dat je voor die 515 een enorm samplebeest in huis haalt.

Origineel geplaatst door C-Code
Tja maar om eerlijk te zijn, zijn de emu effecten zo ie zo al niet echt denderend (in mijn emu esi 4000 turbo zit de 2 x 24 bits effectprocessor, dit is dezelfde als de standaard 24bits processor in de E5000) dus de vraag is of mensen daar een sampler voor willen gebruiken........ik denk dat je voor die 515 een enorm samplebeest in huis haalt.

Tsja... wat dat betreft stel ik meer prijs op het output expansionboard.
Maar ik gebruik dan ook externe fx + de fx van Cubase :)
En het is idd en samplebeest...:L

Geduld is een schone zaak (Muffin?). Sale scoops worden opeens wel erg belangrijk hier. Weinig wol vooralsnog evengoed. De Emu E5000 Ultra is dan ook helemaal niet in voorraad bij Thomann. Duurt ook nog zeker 4 weken voor zij een eerste zending krijgen. Daar komt nog bij dat ze zeer waarschijnlijk uiteindelijk weinig voorraad zullen krijgen, al veel pre-sales hebben (meer dan ze besteld hebben) en dat het zacht uitgedrukt een slecht georganiseerde zaak is. 'Cash on Delivery' (aan de postbode of koerier) adverteren ze wel maar krijg je bij hen voor Nederland niet meer voor elkaar. Het is maar waar je voor gaat.

Muffin heeft geduld hoor... Zowieso is er deze maand nog geen geld aangezien hij een mooie Moog Prodigy nog moet betalen :D
Dus voorlopig wacht hij echt wel tot in NL zo'n soortgelijke actie komt (en bronnen hebben mij doen laten vernemen dat dit in de nabije toekomst gaat gebeuren). Zou helemaal mooi zijn als zoiets met een Z4 of Z8 zou gebeuren, maar je kunt niet alles hebben...

[offtopic]

He TGM, ik heb pas eens je site bekeken en je muziek geluisterd, maar wat ik niet snap is dat je zo'n ongeloofelijke hoeveelheid spullen hebt (en ook erg dure spullen), terwijl je muziek echt vreselijk is; ik kwam er niet echt uit. Dit is niet bedoeld om je te dissen ofzo, maar het verbaasd me gewoon dat je maar dingen blijft kopen en kopen zonder dat je muziek er beter door word. Het klinkt een beetje TE simpel en TE plastic.

[//offtopic]

muffin is tevens een druk man(netje) en heeft maar weinig tijd voor zijn hobby lijkt mij. hij moet idd nog veel leren maar komt wel vooruit (mischien langzaam maar staat iig niet stil)

persoonlijk vind ik "Telephone" wel aardig, dat plastische en abstracte erin (doet me denken aan een heel ver verleden toen 6 trak ook net om het muziekale hoekje kwam kijken) 8)

muffin heeft gewoon een goede synthesemeester nodig ;)

Origineel geplaatst door 6 trak
muffin is tevens een druk man en heeft maar weinig tijd voor zijn hobby lijkt mij. hij moet idd nog veel leren maar komt wel vooruit (mischien langzaam maar staat iig niet stil)

persoonlijk vind ik "Telephone" wel aardig, dat plastische en abstracte erin (doet me denken aan een heel ver verleden toen 6 trak net om het muziekale hoekje kwam kijken) :)

Dat telephone is idd ook een van de weinige tracks die ik wel redelijk (met nadruk op redelijk) vond klinken. Maar als je nog veel moet leren is het dan wel verstandig om zoveel gear te blijven kopen ?

Je kunt volgens mij beter 1 of 2 apparaten hebben en je daar op focussen dan dat je elke keer weer nieuwe spullen aanschaft zonder dat je iets bijzonders maakt. Ik bedoel je hebt mensen op het forum en die verzamelen spullen, maar op de site van TGM werd mij toch echt duidelijk dat hij iemand is die het voor het muziek maken doet.

Het was gewoon iets wat de laatste weken een beetje aan mijn geheugen zat te knagen en ik dacht ik moet het toch effe zeggen.....

:biertje:

Origineel geplaatst door C-Code
Dat telephone is idd ook een van de weinige tracks die ik wel redelijk (met nadruk op redelijk) vond klinken.

Maar als je de site had bekeken weet je nu ook dat dit mijn slechtste nummer is :D

C-Code, ik heb veel teveel spullen. Klopt. Of het dure spullen zijn zal ik me maar niet over uitlaten maar ik heb wel duurder gezien. Mensen roken en drinken iig meer geld op dan ik aan die apparatuur uitgeef. Verder ga ik gewoon op m'n gevoel af. Ik timmer een nummertje in elkaar afhankelijk van m'n bui. Aan opvulling en effecten denk ik doorgaans ook niet. Leuke dingen om te doen zijn bijvoorbeeld die "Duck" song. Gewoon een simpele monosynth pakken en dan een nummertje timmeren. En dan kan een Moog Prodigy misschien, geen midi hebben en geen superdrums maken maar wat boeit dat. Ik heb plezier voor tien :D
Maw, ik maak muziek idd om muziek te maken. Muziek maken zoals muziek hoort te klinken doe ik ook niet. Regeltjes heb ik veel te veel in het dagelijks leven. Zolang je geen geld hoeft te verdienen met het muziekmaken doe je gewoon waar je zin in hebt imho.

Enne Zesspoor, als Muffin z'n ouwedagsvoorziening verzekerd is zal er vanzelf tijd vrijkomen. Op dit tempo nu hopelijk voor m'n 50ste. ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back