[nooit grappig] DJ les geven...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

equate

Ouwe rot
...aan 15 jarige pubers zonder ritmegevoel, zonder besef van maatsoorten, zonder besef van
toonsoorten, die met BoozyWoozy platen komen aanzetten en het idee hebben dat ze binnen
4 cursus avonden van 1.5 uur de nieuwe Tiesto zullen zijn.....

:(

hehehe

Ze betalen er toch voor? :)

Hoeveel koters worden er niet naar de muziekschool geschopt en moeten van pa & ma niet met zo'n stom blaashout een 'stukje' doen op verjaardagen ed waarbij je je afvraag hoe het mogelijk is om zo slecht te spelen. ;)

Dat soort zwaar getraumatiseerde pubers mag jij dan vervolgens de 'fijne kneepjes van het vak' leren. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Ze betalen er toch voor? :)

nee... het is vrijwilligerswerk

(equate heeft zich ook weer es ergens voor laten strikken....)

Origineel geplaatst door equate
nee... het is vrijwilligerswerk

(equate heeft zich ook weer es ergens voor laten strikken....)

Goh dan weet ik niet wat erger is;

-Tieners die denken dat ze in 1,5 uur de volgende DJ Tiesto worden.
of
-Equate die zo slim is geweest om dit als vrijwilligerswerk te doen, en er nu over klaagt. (als die tieners geld hebben voor vinyl hebben ze dat ook voor les) *D :walker: :doei:

Zolang ze je gear maar niet onderkalken.. :)

Vind 't trouwens nog steeds vrij verbazingwekkend dat je als 15-jarige dan hoogstwaarschijnlijk al een jaar of zo naar BOENK BOENK BOENK BOENK kan luisteren en dan -NOG- niet weet hoe je ze moet synchroniseren. Gouden tip : "Denk in groepjes van 4".

Origineel geplaatst door C-Code
-Equate die zo slim is geweest om dit als vrijwilligerswerk te doen, en er nu over klaagt. (als die tieners geld hebben voor vinyl hebben ze dat ook voor les)

ach...noem het maar maatschappelijk idealisme ofzo...

Gelukkig zit er altijd wel eentje tussen die het wel in zijn vingers heeft, en het
helemaal te gek vindt om te leren.

In iedergeval is het al leuk om te zien hoe de stemming omslaat van "dat doen we ff"
naar"... "ehm ja...is toch wel een beetje moeilijker dan ik gedacht had"

:)

Origineel geplaatst door Yoozer
Vind 't trouwens nog steeds vrij verbazingwekkend dat je als 15-jarige dan hoogstwaarschijnlijk al een jaar of zo naar BOENK BOENK BOENK BOENK kan luisteren en dan -NOG- niet weet hoe je ze moet synchroniseren. Gouden tip : "Denk in groepjes van 4".

nou, die tip gaf ik ook ja...

Alleen kijken de meesten je dan aan alsof je gek bent.
Probeer maar es uit te leggen dat je de maat mee moet tellen,
van 1 tot 4. ...pffffff. En waar die 1 dan zit....ermmmm

Achter de 4 en tegelijkertijd voor de 2 :D
Wellicht is mijn uitleg voor velen te hoog gegrepen. Ik ben nu eenmaal een intellectuele Muffin. Kan het niet helpen helaas...

Origineel geplaatst door equate
nou, die tip gaf ik ook ja...

Alleen kijken de meesten je dan aan alsof je gek bent.
Probeer maar es uit te leggen dat je de maat mee moet tellen,
van 1 tot 4. ...pffffff. En waar die 1 dan zit....ermmmm

Misschien eerst een IQ-test afnemen bij die tieners, voordat je ze toelaat in je les??

Als je wil leren DJ'en moet je dat gewoon in je hebben........ritmegevoel heet dat. Als je dat niet hebt.....gewoon kappen. Of je moet het net als Frankie D (waar je nu overigens ook niks meer van hoort) als handelsmerk gebruiken dat je plaatjes aan elkaar metselt.......(dat houd in plaat na plaat draaien a la sky radio).

En doorzettingsvermogen en veel oefenen wil ook wel eens helpen. Scratch les daarintegen is wel de moeite waard !!

Ach als over 3 jaar een van die gastjes vet staat te draaien ergens dan zeg jij tegen iedereen dat jij het hem hebt geleerd!

Ik zie hier wel een soort van DJ Idols in :D

Vooral de voorrondes lijken me dan erg lachen :D

Ik ben trouwens toch best blij dat ik ooit die blokfluitlessen heb gehad ;)

Leuk, dan in de jury:

"Ja stop maar, ga maar poffertjes draaien of zo. Dit wordt niks! En je ziet er nog niet uit ook nog. En hou maar op met janken, daar hebben we niks aan. VOLGENDE!!!"

Whahaha, dj-cursus. Heb ik vroegah ook wel es aangedacht, maar t leek me toch beter om t mezelf aan te leren, qua ritmegevoel zit t iig wel goed :geslaagd:

idd, draaien lijkt me typisch iets wat je jezelf leert, dan begrijpt je tenminste ook de systematiek omdat je er zelf achter bent gekomen ofzo

maarre nobel streven :D

Origineel geplaatst door Pjotr G
idd, draaien lijkt me typisch iets wat je jezelf leert, dan begrijpt je tenminste ook de systematiek omdat je er zelf achter bent gekomen ofzo

maarre nobel streven :D

Inderdaad, de finesse moet je jezelf aanleren.

Maar je moet het ook zo zien: het is beter om verveelde straatjeugd in extra duwtje in de rug te
geven met iets wat ze wel interesseert, dan ze maar op straat te laten hangen... toch?

Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die op een gegeven moment "het licht zagen" door
een bepaalde hobby en er vervolgens voor 100% voor gingen.

Hmm.. Als het gevoel er niet is, komt het er waarschijnlijk nooit.
Ik heb het draaien mijzelf aangeleerd (op mijn 13e), nu, 1 jaar later, draai ik psychedelische trance/goa op (oke, oke, relatief underground) feestjes, zonder cursus of handboek of andere crap ;).
Als je genoeg motivatie hebt, en je hebt er dus een beetje talent voor, kom je een heel eind (zo is het trouwens met de meeste dingen in het leven :P).

Origineel geplaatst door eZCiD
Hmm.. Als het gevoel er niet is, komt het er waarschijnlijk nooit.

Onzin! Alles is te leren zolang je maar wil. Vanuit de basis jezelf verder ontplooien zal idd afhankelijk zijn van je talent. En om erachter te komen of je talent hebt ja of nee moet je de basis leren. Dat kun je zelf doen of door middel van het nemen van lessen.

Ik DJ zelf ook al meer als tien jaar, maar ik vind dit soort cursussen dus echt overbodig, omdat ze alleen maar gefoccused zijn op techniek, iets wat ik als redelijk onbelangrijk beschouw. Mensen die aan mij vragen hoe ze DJ moeten worden, geef ik altijd de tip om zoveel mogelijk platen en CDs te kopen. Echte DJ's zijn ook altijd verstokte muziekfreaks die bij de keuze Broodbeleg, of die nieuwe LP, ervoor kiezen om dat maar droog brood te eten. Als je die instelling niet hebt, dan heb je mijns insziens niks te zoeken in de DJ booth.

Een goede DJ weet wanneer hij welke plaat moet draaien om de tent gek te krijgen. De bubs ook nog adequaat aan elkaar kunnen mixen beschouw ik zelf alleen maar als een pre. Zelf ben ik daar ook niet erg goed in, maar ik sta nog steeds regelmatig te DJen. En nou niet bepaald in de kleinste zalen. Moet ik er wel bij zeggen dat ik tegenwoordig vooral DJ in de gothic/EBM/industrial hoek, waar mixen als onbelangrijk wordt beschouwd. Ik heb vroeger wel Dance gedraaid (Drum&bass, Breakbeat, Techno, Hiphop en zo), en toen kreeg ik regelmatig kritiek op mijn matige mixkwaliteiten. Maar ik kreeg wel die dansvloer vol, en dat is datgene wat echt telt, en wat je dus niet leert op zo'n cursus.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back