melodyne

Ik heb ervaring met Melodyne, het is tot nu toe het beste pitch corrigerende programma die ik heb getest.

Ik gebruik het nu niet meer omdat ik van mening ben onperfecte opnamens veel organischer klinken. Er is nu wel een DNA versie beschikbaar waarmee je zelfs de tonen van bijv een gitaarstrum appart kunt bewerken. Erg handig dus.

Audio kun je niet converteren naar MIDI.
MIDI is naar mijn weten niets meer dan signalen om te communiceren met bijv een synth.
Wel kun je als ik me goed herinner de data van noten en pitch opslaan als MIDI.

Met Melodynebridge kun je een audiofile scannen en omzetten naar midi. Je ziet dan gewoon de noten in midi.

Soms wel handig. Melodyn Bridge als insert, pop-up windowtje, kies transfer, seq. laten lopen, in nieuw venster komt dan een melodyne timeline met de midi-noten. waarsch. kun je de noten wel selecteren en copy-pasten in een midi-track.

Maar ik heb geen idee wat de assistant editie van Melodyne is. kheb t hier over de gewone Melodyne.

Ik sinds vorige week Melodyne essential (bij mijn protools m-powered).

Heb er nog niet echt mee gewerkt. Wat is eigenlijk het verschil met de andere versies?

Groet

Audio kun je niet converteren naar MIDI.
MIDI is naar mijn weten niets meer dan signalen om te communiceren met bijv een synth.
Wel kun je als ik me goed herinner de data van noten en pitch opslaan als MIDI.

Het is dus maar hoe je het leest, of je vind of audio nu wel of niet naar MIDI geconverteerd kan worden. De nootinformatie kun je dus wel omzetten naar MIDI, alleen heb je er natuurlijk(!) wel een MIDI (of VSTi dus) bron voor nodig om het weer te geven. En het resultaat zal dan ook met dat af te spelen instrument anders klinken. Maar da's logisch, toch?

Back