Realistische Drum VST of Sample library

MarkReal

Nieuwkomer
Hoi,

Wat is volgens jullie de beste VST of Library voor realistisch klinkende drums?

Ik gebruik nu vooral powerdrumkit waarvan, voor een gratis plugin, de kick en de snare best realistisch overkomen als je met de velocity speelt.
Het probleem is dat de high-hats klinken alsof je een audio sampletje achter elkaar afspeelt en dat klinkt niet zo lekker als je stukjes in je muziek hebt waar deze even op zichzelf moeten staan.

Voorheen zat ik meer aan de rock kan maar sinds kort probeer ik wat jazzy klinkende drum loopjes te maken en vroeg me ook af of er goede drum vsts zijn waar je zou kunnen kiezen of er met stokjes of brushes gespeeld word. Dat zou imo een best coole functie zijn die beide stijlen mogelijk maakt, maar waarschijnlijk iets te specifiek om in 1 vst'tje te proppen.

Wat zijn jullie ervaringen met drum vst's en sample libraries?? Welke raden jullie aan??

Attachments

• Drums yeah2.mp3
    980,6 KB
Ik gebruik Addictive Drums. Ik weet niet of het de beste drum library is, maar ik ben er wel tevreden over.

Ik heb ook Addictive Drums maar Toontrack EZ drums staan ook goed bekend.
Voor jazz met brushes kan je beter verder zoeken denk ik, beide zijn toch meer rock georiƫnteerd maar misschien is er bij Toontrack wel een aparte brushlibrary voor drums.
Je kan wel als je een goede sample library neemt die in beide vst's laden of je sampelt wat van platen.

SSD5free
Je was me net voor, al gebruik ik het zelf niet maar als je iets gratis zoekt is Steven Slate Drums prima.

Deze is gratis met een jazzkit;

Laatst gewijzigd:
Als je Komplete hebt, heb je goede kans dat je al 2 vrij goede drum libs hebt (Studio Drummer en Abbey Road).

Ik gebruik ook nog wel Ugritone, is wat meer gericht op metal/rock maar ook best geschikt voor andere genres.

Addictive Drums heeft de reputatie een van de beste opties te zijn, maar heb ik zelf verder geen ervaring mee.

Ik heb meerdere drum vst, maar superior drummer vind ik het beste klinken. Je kan het beter een drum daw noemen. Je kan meerdere drums layeren, pitch veranderen. Er zitten transient shapers, saturation, compressors, DeLay, reverbs in je kan de attack instellen eigen samples in gebruiken je hebt een soort van sequencer, velocity kan je instellen. En nog heeel veel meer. Je hebt wel wat ruimte nodig op je harddisk. superior drummer en 1 of 2 goede uitbreidingen ben je zo meer dan 500 Gb ruimte kwijt.

En hun instapper ezdrummer vind ik beter voor songwriting. Al klinken de standaard kits van ezdrummer al behoorlijk goed. Maar ik vind ze iets moeilijker in te mixen vergeleken met superior. Lang niet zo uitgebreid. Al lees ik wel dat sommige profs het gebruiken om nummers mee te schrijven waaronder limp bizkit.

Back