SpaceAgent202
Sinds 2001
goedendag mensjes.
ik heb weer eens een situatie die ik zo snel niet weet op te lossen.
na het opzetten van een ministudiootje van wat hogere kwaliteit hoor ik ineens allerlei bijgeluiden
scsikabel en compressor reeds onder de loep genomen
ik heb mijn pc nu dus net opnieuw geinstalleerd.
audiokaart zit netjes op 1 eigen irq (irq18, in win2000 met APIC IRQstructuur)
bij het afspelen van audio hoor ik bij het begin (klikken op play) een kort scherp tikje, af en toe tijdens het spelen ook, en ongeveer 5 seconden na het afspelen weer eentje, daarna is het verder stil.
kortom,,, ik hoor kleine maar zeer irritante tikjes bij het gebruik van mijn audiodriver, bij opstarten, tijdens gebruik, en nog 1tje na gebruik, verder stilte zoals het hoort
de tikjes zijn vrij willekeurig, maar hoorbaar in stille passages;
geluidkaart: m-audio delta audiophile, laatste drivers;
besturingssysteem: kaal geinstalleerd, win2000 of xp, geven beiden hetzelfde resultaat;
via chipset drivers geinstalleerd;
een eigen irq 18, niet gedeeld met andere apparaten;
buffergrootte staat op 1024; dus zeker genoeg om niet problemen te krijgen met latency;
iemand kritiek, vragen, tips?
(a.u.b. geen "een via chipset is slecht" opmerkingen, want daar kan ik toch niks mee. ik probeer het uiteraard op te lossen met de middelen die ik heb, en dus geen nieuw mobo.
)
ik heb weer eens een situatie die ik zo snel niet weet op te lossen.
na het opzetten van een ministudiootje van wat hogere kwaliteit hoor ik ineens allerlei bijgeluiden

scsikabel en compressor reeds onder de loep genomen
ik heb mijn pc nu dus net opnieuw geinstalleerd.
audiokaart zit netjes op 1 eigen irq (irq18, in win2000 met APIC IRQstructuur)
bij het afspelen van audio hoor ik bij het begin (klikken op play) een kort scherp tikje, af en toe tijdens het spelen ook, en ongeveer 5 seconden na het afspelen weer eentje, daarna is het verder stil.
kortom,,, ik hoor kleine maar zeer irritante tikjes bij het gebruik van mijn audiodriver, bij opstarten, tijdens gebruik, en nog 1tje na gebruik, verder stilte zoals het hoort
de tikjes zijn vrij willekeurig, maar hoorbaar in stille passages;
geluidkaart: m-audio delta audiophile, laatste drivers;
besturingssysteem: kaal geinstalleerd, win2000 of xp, geven beiden hetzelfde resultaat;
via chipset drivers geinstalleerd;
een eigen irq 18, niet gedeeld met andere apparaten;
buffergrootte staat op 1024; dus zeker genoeg om niet problemen te krijgen met latency;
iemand kritiek, vragen, tips?
(a.u.b. geen "een via chipset is slecht" opmerkingen, want daar kan ik toch niks mee. ik probeer het uiteraard op te lossen met de middelen die ik heb, en dus geen nieuw mobo.
)
)... het bovengenoemd probleem is er nog! 
tis nu al laat, morgen verder kijken dus....

)