Afgezien van het flauwe antwoord hierboven (zoals ik zo vaak op dit forum flauwe en irritante sarcastische en verwaande antwoorden verneem, en waarom ik dit forum dus ook vind zuigen, want echt gezellig is het hier niet) is het antwoord ook onjuist.
Ik gebruik een high pass filter om hele hoge, snerpende sound effects te maken, in combinatie met een oscillator die naar het filter wijst levert dat voor mij hele bruikbare effecten op.
Ik zal nu natuurlijk wel weer de wind van voren krijgen met mijn opmerking, maar het overgrote deel van de antwoorden op vragen die op dit forum worden gesteld is gewoon hatelijk bedoeld. Wat een nerds moeten hier zitten.. ongelofelijk.
Origineel geplaatst door dextron Afgezien van het flauwe antwoord hierboven (zoals ik zo vaak op dit forum flauwe en irritante sarcastische en verwaande antwoorden verneem, en waarom ik dit forum dus ook vind zuigen, want echt gezellig is het hier niet) is het antwoord ook onjuist.
Ik gebruik een high pass filter om hele hoge, snerpende sound effects te maken, in combinatie met een oscillator die naar het filter wijst levert dat voor mij hele bruikbare effecten op.
Ik zal nu natuurlijk wel weer de wind van voren krijgen met mijn opmerking, maar het overgrote deel van de antwoorden op vragen die op dit forum worden gesteld is gewoon hatelijk bedoeld. Wat een nerds moeten hier zitten.. ongelofelijk.
Wel goed dat je toch reageert.
Ikzelf gebruik een highpass vaak in combinatie met andere filters met verschillende envelopes. Via een mixer kun je die dan weer mooi samen brengen.
onlangs gebruikt op een hakke-kick met veel resonance om "iew aaw oew baw" geluidjes te maken
Verder gebruik is HP filters vaak om van een basgeluid op lage pitch een geluid met een andere functie te maken. Vooral leuk als er filterwijs iets gebeurt in het het geluidje
Als je een highpass filter op een blokgolf (of andere met veel harmonischen) zet op de juiste frequentie, dan kan je de grondtoon eruit filteren en hoor je alleen nog maar de boventonen... voor de "luchtige" geluidjes zeg maar
PS dextron: er zitten genoeg knoppennerds, daarom is het juist gezellig (duh, daarom is het ook een forum voor synthfreaks!) Het is meestal wel gezellig hoor, zeker als je mensen ook ontmoet op de vele dingen die hier georganiseerd worden. email of andere getypte tekst kan nou eenmaal voor communicatie probleempjes zorgen, interpreteer de berichten dan ook altijd zo positief mogelijk. Zou hou jij het ook gezellig peace man
Wat niet wegneemt dat hier ook heel veel zinnige info te vinden is en dat is top!
Maar om mij nou gelijk te wurgen, ik heb wel eens het idee dat mensen hier worden weggejaagd.
Dat ik dat idee heb komt ergens vandaan... kan je mij wel willen wurgen, maar dat slaat helemaal nergens op.
Ik weet effe niet meer welk topic het was, maar iemand moest effe iets kwijt, en dat was oa. dat als je niks te melden hebt dan lekker niks moet melden zodat anderen die wel wat te melden hebben dat kunnen melden. Wat een zin..hehe
Oh.. en ik ben ook een knoppen-nerd hoor, het aantal knoppen hier is ook, bwa.. aanzienlijk.
Maar met een knoppen-nerd is ook niets mis, maar met nerd-gedrag heb ik wel soms moeite. Als er een sarcastische ondertoon hoorbaar is heb ik moeite met nerds, als er echter een inspirerende ondertoon is verwelkom ik dat.
PS dextron: er zitten genoeg knoppennerds, daarom is het juist gezellig (duh, daarom is het ook een forum voor synthfreaks!) Het is meestal wel gezellig hoor, zeker als je mensen ook ontmoet op de vele dingen die hier georganiseerd worden. email of andere getypte tekst kan nou eenmaal voor communicatie probleempjes zorgen, interpreteer de berichten dan ook altijd zo positief mogelijk. Zou hou jij het ook gezellig peace man
Highpass filters doen het erg leuk op drums.. en verder ben ik zeer te spreken over de manier waarop in een MS-20 (in mijn geval een Sherman Filterbank.. maar het principe is hetzelfde) een lowpass en een highpass filter gecombineerd worden.
Sommige mensen moeten zichzelf niet zo serieus nemen.
nee zo wordt het hier lekker gezellig! Lijkt "het overgrote deel van de antwoorden" je niet een ietsiepietsie overdreven? Nou mij wel. Niks mis met een beetje sarcasme af en toe. >:|
Origineel geplaatst door dextron Ik zal nu natuurlijk wel weer de wind van voren krijgen met mijn opmerking, maar het overgrote deel van de antwoorden op vragen die op dit forum worden gesteld is gewoon hatelijk bedoeld. Wat een nerds moeten hier zitten.. ongelofelijk.
Ja sorry, maar het komt inderdaad een beetje gefrustreerd over....
Maar goed, een high-pass filter: in zwevende of (zo je wil ambient-achtige) stukken vind ik die heel bruikbaar om boven een soort van low-band basis uitgesproken hoge tonen en/of geluiden te creeren, die dus als een soort fluitende vogeltjes boven het aardse gebrom uitstijgen.
Het is al goed, het overgrote deel is overdreven inderdaad. Hoewel ik sarcasme echt overbodig vind kan het soms humoristisch uitpakken en das dan weer leuk. Maar die gozer boven aan kreeg maar twee antwoorden waarvan de helft sarcastisch was, en daar baalde ik van, daarvoor bezoek ik geen forum.
Ik vind het jammer als sarcasme wordt gebruikt om newbees weg te jagen en af te houden. Dat zorgt bij mij voor een afkeer als ik merk dat het stelselmatig gebeurt en laat ik een forum op een gegeven moment links liggen. En da's jammer.
Zo lees ik bijvoorbeeld ook (zijsprong) het engelse blad Playstation World niet meer. De mensen die brieven schrijven naar dat blad worden in dat blad echt afgezeken. Na een half jaar had ik daar genoeg van en toen kocht ik dat blad niet meer.
PSW wil de lezer laten geloven dat het hun niets kan schelen dat mensen weglopen, maar op een gegeven moment hebben ze geen lezers meer. (zal nog wel even duren)
Dus voor de rest, puike site hierzo. Veel info en interessantie gesprekken ook vaak!
De HPF gebruik ik voornamelijk om rare geluidjes te krijgen. Maar ook zeker leuk: als je een loopje hebt en dan met de HPF op max. in te laten komen en dan (langzaam) naar min. te gaan
Is een [gratis] tip (om maar even ON-TOPPIC te blijven!!)
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.