Sterk bundelende luidsprekers. Grrr.

CrazyDutch

Nieuwkomer
Vorig jaar heb ik, voor in de oefenruimte, mijn oude Michaelis-speakers vervangen door een Soundhouse One set van HK Audio. Vantevoren getest met dezelfde set van onze zanger.
Toen niet goed gelet op de spreiding van het geluid. :stupid

Op het moment staan de twee satellieten op de muur gericht om ervoor te zorgen dat iedereen me kan horen.

Heeft iemand tips?

Bijvoorbaat dank.

Denk eerder als een soort bose-reflex idee: anders hoort slechts de helft van de band wat hij speelt, en de rest niet. Via de muur heb je dan wel een betere spreiding, maar je wordt er niet gelukkiger van.
Tip ? Zou het niet weten. Wel erg jammer van het op zich wel mooie setje.
Misschien zou ver mogelijk in de hoeken zetten, indien mogelijk. Toch nog een beetje poging tot spreiding.

Denk eerder als een soort bose-reflex idee: anders hoort slechts de helft van de band wat hij speelt, en de rest niet. Via de muur heb je dan wel een betere spreiding, maar je wordt er niet gelukkiger van.
Tip ? Zou het niet weten. Wel erg jammer van het op zich wel mooie setje.
Misschien zou ver mogelijk in de hoeken zetten, indien mogelijk. Toch nog een beetje poging tot spreiding.

Dat is inderdaad het idee erachter.
Ik ben al wezen zoeken naar diffusers, maar die zoektocht heeft nog niks concreets opgeleverd.
Een bijkomend nadeel van mijn voorlopige lapmiddel is dat we de muren van de oefenruimte hebben bekleed met plafondplaten van geperst papier. Daardoor raak ik wat kwijt aan helderheid.
Het lapmiddel dáárvoor wordt waarschijnlijk een tweetal ondiepe pyramides van een hard materiaal om meer spreiding te krijgen en om zo weinig mogelijk frequenties kwijt te raken.
Het blijft lapmiddelen, ondertussen.

Back