solina stringsynthesizer op marktplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hmmm, een sss is tegen de 27 kilo en een sse net onder de 20. Vind ik best een verschil!
Versturen zou ik ook niet doen ivm het gewicht en kwetsbaarheid. Zou ik er nog een tegenkomen in NL voor een zacht prijsje, zou ik m voor de nostalgie wel willen hebben. Beide apparaten dan. Maar aan de andere kant zou ik liever een nieuw soortgelijke bak zelf bouwen...
Maar ik vind beide apparaten veels te duur tegenwoordig.

volgens de arbo is dat een wereld van verschil inderdaad 27 of 20 kg...
het is beiden goed te doen, of te zwaar, naar gelang de fysieke gesteldheid. en ongeveer even zwaar als een jp8, veel minder dan polymoog , cs80 hammond fenderrhodes etc.
de a6 is veel kwetsbaarder ,net als veel andere moderne synth's, hij zit nogal robuust ineen, met een 2 cm dikke houten kast.
maar goed heb eigenlijk niet de behoefte iemand iets " aan te smeren"
er is behoefte aan stringensembles van solina, en veel ideeen over de stringsynthesizer, mooi toch , voor een nederlands produkt. toch nog iets om trots op te zijn .
mocht ik hem niet wegdoen ,neem ik hem misschien mee naar de volgende forumdag die een beetje in de buurt is. lijkt me wel verhelderend.

Laatst gewijzigd:
zit trouwens nog te wachten op antwoord op de vraag :
wat vinden de heren/collega's marktwatchers dan wel een redelijke , nederlandse , vraagprijs voor deze beauty van eigen bodem ??

Laatst gewijzigd:
Hoogste bod wat ik gehad heb is een perfecte SQ 10 + 100 euro.:kont:
Voor mijn sss dan wel toen de noise generator nog kapot was en daar wordt aan gewerkt :okdan:
Kweet niet of het enige referentie is.

Mijne 6 jaar geleden voor nog geen 200 euro verkocht :(

dan zou ik me toch "wat genaaid " voelen
kreeg voor de mijne in 2002 al 800 euro terug, na 1 advertentie
( heb hem toen verkocht om een a6 aan te schaffen )

om aan te geven waarover we het eigenlijk hebben, voor hen die het instrument niet na aan de borst hebben kunnen drukken, dit leerzame filmpje , met dank aan het youtube medium :

Laatst gewijzigd:
Ik zag er eentje 10 jaar geleden bij een muziekhandel in Uden voor iets van 800 of 1000 gulden. Dat vond ik toen eigenlijk al een nette prijs voor zo'n zeldzaam ding, zeker omdat in diezelfde zaak op dat moment een jx8p voor 1250 gulden stond. Heb toen enorm getwijfeld over die Solina, heeft er ook nog een paar maanden gestaan, maar m'n studiefinanciering stond het echt niet toe...

Ik zag er eentje 10 jaar geleden bij een muziekhandel in Uden voor iets van 800 of 1000 gulden. Dat vond ik toen eigenlijk al een nette prijs voor zo'n zeldzaam ding, zeker omdat in diezelfde zaak op dat moment een jx8p voor 1250 gulden stond. Heb toen enorm getwijfeld over die Solina, heeft er ook nog een paar maanden gestaan, maar m'n studiefinanciering stond het echt niet toe...

Die heb ik gekocht en naar de USA geexporteerd.

Die heb ik gekocht en naar de USA geexporteerd.

voor 1000 aangekocht 10 jaar geleden en verkocht aan de vs.
en met dat in het achterhoofd, wat vind jij nu , anno 2010 , dan een redelijke prijs voor een sss ?

Om even een ondergrens te bepalen...als ik het goed heb is dit een SSE en een bepaald model Arp in 1. Hoeveel kosten beide apparaten apart? Dat opgeteld bedrag + een factor voor zeldzaamheid en "handig 2 in 1" is misschien een indicatie?

voor 1000 aangekocht 10 jaar geleden en verkocht aan de vs.
en met dat in het achterhoofd, wat vind jij nu , anno 2010 , dan een redelijke prijs voor een sss ?

Binnen NL en Belgie 1000eu

Internationaal (denk USA etc) 1750eu

Mijn laatste is naar Hong Kong gegaan voor 1750 eu aan een meneer Lee...was best zweterig aangezien heel Azie Lee heet en je in Hong Kong geen postcodes hebt..

Om even een ondergrens te bepalen...als ik het goed heb is dit een SSE en een bepaald model Arp in 1. Hoeveel kosten beide apparaten apart? Dat opgeteld bedrag + een factor voor zeldzaamheid en "handig 2 in 1" is misschien een indicatie?

SSE best te vinden maar een Arp Explorer is een zeldzaam ding.

ik heb best een idee, echter krijg het gevoel dat een aantal mensen uit vermeend eigenbelang er een gewoonte van maakt om aanbiedingen van anderen " omlaag te praten" en aanbiedingen van hunzelf of andere aliases cq vrienden "op te hemelen". heb daar nooit zo de lol en het nut van ingezien .
ik vind het ook niet meer echt geloofwaardig als je zelf 10 jaar geleden 1000 gulden betaald hebt en het vervolgens voor veel meer doorverkocht aan een buitenlander, om dan 10 jaar later 1000 euro als actuele waarde aan te geven . m'n jp8 was 10 jaar geleden nog geen 2500 gulden waard , voor een ms 20 kreeg je misschien 800 gulden, solinastringensembles vlogen voor 150-200 gulden over de toonbank .
en dan tevens hameren op de enorme moeite die het is om zo'n "enorme kwetsbare kolos" op te sturen , terwijl je terloops aangeeft er zelf niet zo'n moeite mee te hebben.
wordt een beetje misselijk van dat meten met 2 maten als het jezelf uitkomt.
zal best dat de vraagprijs aan de stevige kant is, daarom is het ook een vraagprijs en gaat het over een ding wat weinig van eigenaren wisselt en waar dus ook niet echt een referentie voor bestaat.
wat mij betreft ( als topicstarter ) mag er wel een :slotje: op,
graag voordat het hier echt onfris gaat worden:r

Het SSE is helemaal niet zeldzaam, maar da's wel iets anders dan de SSS.

Overigens vind ik de SSE's momenteel te duur omdat ze beperkt zijn, maar dat is puur mijn mening.

Ikzelf zeur niet over de huidige prijzen, ik koop ze gewoon niet. Van zeuren word een mens niet vrolijker, en hij heeft nog steeds net zo min het apparaat in huis staan.

Volgens mij had die Noor aandelen in een koerierdienst. ;)

ik heb best een idee, echter krijg het gevoel dat een aantal mensen uit vermeend eigenbelang er een gewoonte van maakt om aanbiedingen van anderen " omlaag te praten" en aanbiedingen van hunzelf of andere aliases cq vrienden "op te hemelen". heb daar nooit zo de lol en het nut van ingezien .
ik vind het ook niet meer echt geloofwaardig als je zelf 10 jaar geleden 1000 gulden betaald hebt en het vervolgens voor veel meer doorverkocht aan een buitenlander, om dan 10 jaar later 1000 euro als actuele waarde aan te geven . m'n jp8 was 10 jaar geleden nog geen 2500 gulden waard , voor een ms 20 kreeg je misschien 800 gulden, solinastringensembles vlogen voor 150-200 gulden over de toonbank .
en dan tevens hameren op de enorme moeite die het is om zo'n "enorme kwetsbare kolos" op te sturen , terwijl je terloops aangeeft er zelf niet zo'n moeite mee te hebben.
wordt een beetje misselijk van dat meten met 2 maten als het jezelf uitkomt.
zal best dat de vraagprijs aan de stevige kant is, daarom is het ook een vraagprijs en gaat het over een ding wat weinig van eigenaren wisselt en waar dus ook niet echt een referentie voor bestaat.
wat mij betreft ( als topicstarter ) mag er wel een :slotje: op,
graag voordat het hier echt onfris gaat worden:r

Hou nou eens op met je achterdocht..ik heb begin dit jaar op een SSS geboden en ik was na 1,5 maand de hoogste bieder met 1000eu...meer zat er niet in de markt. Analog Madness geeft toch ook aan de een SQ10 met 100 eu het hoogste bod was...eerst vraag je een actuele prijsopgave en vervolgens ga je de boel als onfris bestempelen.

Nog 1 keer...NL is niet de wereld..en al helemaal niet voor Solina's

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back