[remix] Ramirez - Terapia (Pjotr G HardstyleRMX)

Pjotr G

funky lid
Hallo synthvrinden,

Ik heb weer eens een track gebouwd (remix eigenlijk) waarbij t draait om t stampen. Hardstyle dus. Emu ESI4000 = kick, clap bassline, vocals, hakke kick, Terapia-sound (overstuurde 808 koebel ofzo?) ; Nord Rack 2 = 2 leads; Roland MC-307 = de rest. Galm uit Zoom rfx-1000, delay uit n andere Zoom rfx-1000. Gemixt op Behringer MX2442. Eindmix op pc afgemasterd.

download:

http://stuwww.uvt.nl/~s216887/samples/Ramirez_-_Terapia_(Pjotr_G_HardstyleRMX).mp3

Laat maar horen wat er allemaal aan schort :)

(over het masteren weet ik nog niet of dit goed is, heb nog geen "fris" oor)

Laatst gewijzigd:
Synth op de 2,3,4 voordat het loopje weer begint vindt ik leuk.
Dat terapiaiaiaia zou je kunnen uitfaden met een lowpass filter. de eerste keer dat het steeds achter elkaar komt en verdwijnt.
Klinkt heel goed. mooi open geluid.

Sorry hoor maar ik ben dus absoluut van de vroegere hardcore (oldstyle),
en ben eigenlijk niet zo van al die oldstyle-sample nummers,
maar dit slaat denk ik wel aan hoor, in zo'n 25.000 man zaal :D (had denk ik wel leuk geweest op qlimax)
en ik vind em em eigenlijk wel goed bedacht khad er niet ff 123 opgekomen

kheb ook zoiets geprobeerd (maloko solo - pessa pessa) totaal mislukt post em wel een keer

later

"t is absoluut niet mijn stijl dit maar ik ben een paar keer naar multigroove geweest de laaste paar maanden en dan hoor je dit veel, dit verkoopt.
Ik zou zeggen, stuur de remix naar het label waar ramirez getekend heeft of probeer contact met 'm te zoeken, dit zou best nog wel is wat kunnen gaan doen.
Ik zou 'm wel ff opnieuw afmixen, het klinkt wat "veraf" nu ofzo... maar dat kan ook mijn oren liggen nu hoor, gister in de escape gedraaid

Klinkt goed hoor, alleen hoe kom je nou aan die bassline? uit die sampler? en op welke maat gooi jij de bassline?
ik zou het graag willen weten. thx.

Nog iets mee gedaan Pjotr?

hmmm dit klinkt nog niet eens zo slecht, vind het aan de ene kant zonde dat er weer een classic word geremixd, maargoed dat gebeurt gewoon.

de mix zou ik wel opnieuw doen en dan vooral op de volgende vlakken :

het geheel klinkt wat veraf en zompig en dat ligt vind ik vooral aan de galm die er te dik opligt
op bijna alle geluiden wel, dus die ff helemaal dichtdraaien en opnieuw rustig aan opendraaien ,
ik denk dat de helft van het galm al genoeg zou zijn voor deze track.

verder de kick zou je wat steviger kunnen compressen zodat die er nog net wat duidelijker uitspringt.

ik denk dat die 2 al een flinke verschil zouden maken en dat als je dit rondstuurt naar een paar platenmaatschapijen dat dit idee wellicht kan leiden tot een remixplaat van terapia (....hmmmm dat zal niet de eerste keer zijn)

bij de 2e keer luisteren viel me ook op dat je alles in het midden neerpakeert.
wellicht dat je de geluiden wat moet pannen. vooral de percussie dingen,
bv. de snare 9 % naar rechts de clap 5% naar links en de hihats dan bv. maar
2 of 3 % naar rechts zetten, dat scheelt vaak wel wat hoor!
en dan lead1 2 % naar links en lead2 2% naar rechts .....

bij 2e keer luisteren klonk die best aardig eerlijk gezegd.

ideetje misschien om die a-stemmetje wanneer de kick erbij in het begin te loopen zodat je er inplaats van :
a-a----a---a---a---a
krijgt :
a-a----aaa-aaa-aaa-aaa

dan zou dat wel wat vetter klinken denk ik

bassline is idd uit sampler, jammer genoeg gewoon gejat en beetje aangepast zodat ie niet meer 1-1 klinkt

Verder niks meer mee gedaan, t was maar een leuk tussendoortje en geen serieus product dat ik ergens op de hardstyle markt wilde positioneren ofzo; en aangezien ik weer druk bezigben met andere leuke dingen, ga ik denk ik ook niet meer deze remix remixen :D

oh ja panning, daar moet ik inderdaad in het algemeen meer mee doen ja!

Goed Toch !!

Aandachtspuntjes (misschien):
Minder reverb, en een hardere/rauwere hihat.

Back