Beste Ragbak

teknopaniek

Ingeburgerd
Ik ben nu een tijdje aan het fukken met een Korg Er1 en Reason, aangezien ik altijd alleen maar muziek heb gemaakt met gitaren enzo.(je moet een beetje betaalbaar beginnen) Maarre...ik vraag me af wat nu eigenlijk de meest complete ragbak is. Voor Hardcore/Terror en Tekno. En dan bedoel ik met sequencer en evt. sampler. Dit omdat ik over een tijd zo'n bak wil aanschaffen. Niet dat ik geen 'echte' muziek meer maak, maar Raggen is wel ERG lekker. Ik zat zelf te denken aan een MC-909 of een Yamaha RS7000 (toch?). Dit topic zal al wel 1000x gestart zijn, maar toch....wie vindt wat? Oh ja...en voor de verstokte compjoeterfrieks, een vette computer met programma's lijkt me niets. Want dan kan ik niet 'live' knopjesdraaien. Alvast tot laterzzzz........

Eej Bas! *D

Nog steeds op zoek naar je ragbak? Njah... Weet dat je nog steeds geen pjoeter vol met vette software wil hebben, maar... Een leuke low-latency geluidskaart en een midi-controller... Hoeft niet eens zo veel te kosten... There ya have it! Live knopjes draaien tot je erbij neervalt.. Zat gratis/goedkope/vette VST's te vinden waarmee je ALLES kan doen zo'n beetje! Kom es langs voor een demonstratie :dj:

Verder... Heb geen ervaring met de RS7000, MC909 en andere apparaten... Misschien toch nog doorgaan voor die RM1X?? 3 a 400 euro moet je m zeker voor kunnen hebben!! Zo'n MC909 kost je omenerbij de 2000 eurootjes (:kont: )
en het lijkt me niet de tekno/gabber ragbak die je hebben wil...
Als je toch dat geld wil uitgeven had ik bv de RM1X + de Nordlead gekocht... Leuk mixertje drbij... Zit je volgens mij nog LANG niet aan de 2000 euro! (RM1X+NL1 rond de 1000 euro 2dehands... Mixertje van 100 euro...)

Maargoed, ik laat je met alle liefde nog eens wat nummers van me horen met alleen maar softsynths enzo :duivels:

Nu ik erover nadenk... Electribe ER-1 + RM1X + Nordlead is wel vette combi geloof ik.. Ga maar kopen!

:biertje: :biertje:

Re: Beste Ragbak

Origineel geplaatst door teknopaniek
..en voor de verstokte compjoeterfrieks, een vette computer met programma's lijkt me niets. Want dan kan ik niet 'live' knopjesdraaien.

..dus wel , koop gewoon de Pro53 of Reaktor 4 met een goeie midi controller, en ragge maar.. en als dat niet bevalt, dan maar een Suzuki Alto.

Ik denk dat je met een yamaha su700 heel erg goed uit de voeten komt, met die bak kan je echt lekker real-time raggen!

De rs-7000 is natuurlijk vetter, maar begin wat rustig zou ik zeggen en keer zón su700 helemaal om, dan zal je versteld

staan wat je alleen daarmee al kan doen!

Peace...:D

Yo Ethereal! Wanneer ga ik langskomen dan? lijkt me lache! en wanneer gaan we spelen, die lompe metal dan?! Ehj Mangina de SU700 ken ik niet. Ga ik nu naar op zoek, wat ie kan enzo, maar is een rs7000 dan ook echt vetter dan een mc909? of is het prijsverschil daarvoor te groot? ik weet wat een custom made gibson les paul + elementen en kleur naar keuze kost, maar dit soort apparatuur is echt helemaal nieuw voor me....

Ragbakken?? Sja, bijna alle grooveboxen zijn dan wel goed.. 't Is net wat je ervoor uit wilt geven. EN hoe snel je 'm wilt hebben! Zeker de moeite waard om te wachten is de KORG Electribe MX !!
Maar goed, gewoon VEEEEEEL verschillende types uitproberen (en evt. de [zoek]-link van dit forum..)

Back