Aansluiting meerdere midi via interface op imac?

D-vine

Nieuwkomer
Okeey, Ik heb de volgende vraag.

Ik heb een:

Tascam fireone
Virus c
Axiom 61

Hoe kan ik het het beste aansluiten, Ik wil graag dat ik in logic mijn virus c krijg te horen.
Ik heb het nu als volgt (wat overigens niet goed werkt??)

Imac -> usb naar Axiom -> Midi naar Virus C -> Midi+audio naar Fireone -> Audio+Firewire naar Imac ( Audio op mic in?? ) -> Imac naar Speakers via output (headphone)

Maar ik krijg helaas mijn geluid om 1 of andere reden niet in mijn mac te horen in logic.

Wat moet ik doen omdit of juist aan tesluiten of moet ik nog dingen installeren/instellen In logic?

Dus wat ik wil is dat: Geluid uit virus in logic komt. Dat mijn aixom op zowel Virus als Vst gebruikt wordt, Dat Fireone dient als audiointerface voor virus en Daw controller
En om het nog ingewikkelder te maken dat Ik ook mijn setjes via CDJ (mixer uitgang) naar Fireone krijg zodat hij daar via audio ook mac in gaat en ik ze dan kan opnemen.

Greets

Ja oke , als je de Line-in gebruikt en je hebt in Logic de Tascam fireone
toegevoegd , en de routing staat goed dan moet hij het gewoon doen.

RTFM...
Omdat ik geen van al de toestellen heb of ken, rap even wat gegoogeld...
De Tascam fireone lijkt een combinatie van midi en audio te beheren,
en dus veronderstel ik dat die beiden over de Firewire verbinding hun gegevens versturen...
(of zou het enkel de audio data zijn ?)
Dan moet je n.m.i. die Tascam fireone enkel met Firewire verbinden naar je Imac.
Midi In en Out van de Tascam fireone naar je Axiom 61 Midi In en Out en de Axiom 61 Midi thru naar de Virus c. De audio outputs van je synths naar de audio inputs van je Tascam fireone.

En verder... goed schudden !

De axiom 61 heeft geen midi thru maar wel usb (deze gaat naar imac voor stroom en data.) dus dan moet lijkt me: De midi out van axiom naar Virus C en de Midi in van axion naar tascam fireone?

Ik ben van plan alles aanstaande vrijdag aan tesluiten zoals het hoort. Want krijg nog steeds geen geluid heb ik het idee in logic. moet nu ook iedere x tussen andere dingen door er mee bezig en vrijdag heb ik hele dag vrij.

Weet iemand zo ook welke instellingen ik evt in logic moet veranderen? Thanks

De axiom 61 heeft geen midi thru maar wel usb (deze gaat naar imac voor stroom en data.) dus dan moet lijkt me: De midi out van axiom naar Virus C en de Midi in van axion naar tascam fireone?

Ik ben van plan alles aanstaande vrijdag aan tesluiten zoals het hoort. Want krijg nog steeds geen geluid heb ik het idee in logic. moet nu ook iedere x tussen andere dingen door er mee bezig en vrijdag heb ik hele dag vrij.

Weet iemand zo ook welke instellingen ik evt in logic moet veranderen? Thanks
Krijg je al midi in logic ?
Wat heb je nu al geprobeerd ?

Test het toch maar eerst eens zoals ik daarvoor heb beantwoord, maar dan zonder de Virus nog en geen USB kabel maar enkel firewire naar de imac.

Geen thru op de Axiom dan kan je ook :
Midi Out van de Tascam fireone naar je Virus c Midi In
Virus c Midi thru naar de Axiom 61 Midi In
Axiom 61 Midi Out naar Tascam fireone Midi In

Laatst gewijzigd:
Ik zou het in 1e instantie zo proberen:
Imac -> usb naar Axiom
Imac firewire -> fireone -> midi van naar virus
virus audio -> fireone -> imac

En dan in Logic de virus als external midi device configureren, maar dat heb ik zelf nog nooit gebruikt eerlijk gezegd.

Als TS even zou checken of die Tascam fireone zowel midi als audio over de firewire kabel verstuurd, dan is het makkelijker uit te maken welke opzet best is (minste aantal kabels).
(Er zijn toestellen die 18 audio-kanalen over één usb kabel verzenden, dus twee audio-kanalen plus midi over één firewire kabel zou ook wel moeten kunnen dacht ik zo.)

Heb tascam gemaild met deze vraag. Weet zeker dat alle access dingen goed zijn ingesteld ondertussen. Fireone werkt al wel als daw controller (en krijgt ook de audio van virus c binnen) (en gaat er sowieso met audio wel uit naar boxen) maar of firewire de audio ook door stuurt is moeilijk te zeggen. Krijg iig nog steeds niks in logic.

heb je in logic een audio track aangemaakt met de juiste input geselecteerd en die op record enable gezet, alsook je uitgang in logic op de juiste uitgang gezet??

en hangen er uberhaupt Luidsprekers aan de output van die fireone?

anders gaat het nooit werken hoor ;)

Back