Welke snoeren raden jullie aan?

robbie50

ferkeert lit
:)
Ik heb mijn synt's verbonden met mijn Behringer met vrij goedkope klinksnoeren. (niet zelf gemaakt!)
Af en toe heb ik wat storingen :?in één kanaal, ligt duidelijk aan de snoeren....
Welke snoeren, merk of fabrikant, raden jullie aan?
Ik gebruik gewoon tweeling snoeren, zit niet zo te wachten op Balance aansluitingen

graag reacties,:okdan:

rob

En hoe heb je deze diagnose gesteld?

Snoertje heen en weer bewegen bij aansluiting op plug, resultaat;

krak, kraak, krak.....:duivels:

vandaar

Andere plug doet dat niet, toen pluggen omgedraait, zelfde resultaat met zelfde steker.....op ander kanaal

rob

Snoertje heen en weer bewegen bij aansluiting op plug, resultaat;

krak, kraak, krak.....:duivels:

vandaar

Andere plug doet dat niet, toen pluggen omgedraait, zelfde resultaat met zelfde steker.....op ander kanaal

rob

Dan vervang je toch alleen de plug ;)

Dan vervang je toch alleen de plug ;)

Jawel, kan wel....solderen en zo, kan ik wel.....maar,
ik vind gesealde pluggen wel zoveel mooier en betrouwbaar.....

Vandaar....:eureka:

rob

Ben 't met de rest eens: doe maar gewoon, da's gek genoeg.
Heb zelf nooit een euro extra uitgegeven om duurdere snoeren te kopen.
Heb hier DAP, HOSA en nog wat merkloos spul, was 't goedkoopste wat ze hadden bij Feedback en/of Peter Verspuy.

Hier ook zo. Ik betaal iets van €2,50 voor een jack kabel van 3 meter.

Ik zou persoonlijk nooit de goedkoopste kabels kopen.
Geef een 10tje of 2 meer uit en je hebt Neutrik pluggen en een kabel dat niet meteen breekt bij dubbelvouwen.

Sommigen pluggen vaak in en uit en rollen ze soms te strak op.... = nie goe!

Als je zelden in en uit plugt zijn DAP kabels goed genoeg, anders zou ik iets betere quality kopen (en uiteraard gewoon voorzichtig doen: dat kan nooit kwaad!)

Dank voor alle reacties:okdan:, ik heb setjes DAP besteld....niet erg duur...:)

groet,

rob

Waarom zal je je kabels dubbel vouwen? Dat doe je met je synths toch ook niet....
Oh nee?

Dan kende je de VAX77 nog niet? ;)

infinite_response_vax77_folding_synth_5.jpg

DAP en andere goedkope troep heb ik erg vaak storingen op de connector mee gehad. Typische oxidatie van goedkoop metaal.

Ga één stapje hoger en koop kabels met goede connectoren. In een studio liggen kabels doorgaans stil dus fysiek sterke kabels heb je niet heel veel profijt van (kan ook geen kwaad natuurlijk). Echter die standaard gegoten connectors van DAP (of die troep die op SSSnake multi kabels zit) heb je echt niks aan.

DAP en andere goedkope troep heb ik erg vaak storingen op de connector mee gehad.
Dat kan natuurlijk.
Ik heb er al 10 jaar ongestoord plezier van :)

Back