Vostok Matrix synth

OnAcid

Slager van Schiedam
Analogue Solutions heeft een nieuwe synth gemaakt. De Vostok koffersynth met matrix patch panel.
Behalve de matrix zitten er ook nog genoeg aansluitingen op om je overige apparatuur aan te sluiten.

Enkele specs:
  • ingebouwde midi/cv converter
  • joystick :)
  • 8 stappen sequencer
  • 3 vco's, 2 envelopes en 2 lfo's
  • Lowpass/highpass filter, gebaseerd op het Korg ms-20 filter, beide met resonantie
  • ringmodulator
  • Patch panel met 22x22 connecties

vostok-front2.jpg

Hoewel hij erg op de EMS synthi lijkt is het geen kloon. De mogelijkheden zijn uitgebreider en de prijs lager (1199 pond ex btw en verzendkosten).

Meer info en mp3's hier te vinden:
http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/concussor/vostok.htm

Last edited by a moderator:
Hé vreemd,

ik kreeg telkens database errors, maar hij heeft toch mijn bericht geplaatst...

Cool apparaatje met een zeeeer ruige klank.
Was laatst bij Music House om een beetje te spelen met die modulaire synths
daar (Doepfler & Analog Systems), maar dit lijkt nog wel wat heftiger te klinken.

Ian

Ik vinnem fijn. 'n koffer hoeft van mij niet zo, maar zo'n matrix lijkt me wel lekker. Gelukkig ben ik multimiljonair dus ik ga d'r morgen gelijk twee halen.

mij lijkt de joystick wel leuk, maar op het forum wordt niet enthousiast gedaan over analog solutions.
kent iemand een ander apparaat met joystick met midi controllers of cv?? evt stand alone?
mij leek de vostok wel wat trouwens, tot ik de meningen hier las.

Je zou zelf een effectbakkie of cv controllerbakkie kunnen samenstellen bij Analogue Systems of Modcan.

volgens mij zit daar nog wel een paar centen verschil in, vostok rond de 2000-2200 en de synthi a voor 3500 of zo, toch?!

Origineel geplaatst door Leo
mij lijkt de joystick wel leuk, maar op het forum wordt niet enthousiast gedaan over analog solutions.
kent iemand een ander apparaat met joystick met midi controllers of cv?? evt stand alone?
mij leek de vostok wel wat trouwens, tot ik de meningen hier las.

Dat SY02 filter van analogue solutions (zelfde als in vostok) is imho een errug lekker ding hoor !
Zit zelfs te denken er een tweede van te kopen.

In de SOS review worden wel een paar andere tekortkomingen van deze synth belicht

Back