Keyboard versterker...

Synthesist

Getoetst lid
Hey daar,
Aangezien ik nog geen versterker heb moet ik alles via m'n Sennheiser HD500 beluisteren. Nu is dat een hele fijne koptelefoon maar af en toe mag het natuurlijk wel wat harder! Ik wil dus een keyboardversterker kopen. Budget ligt rond de 300 euro. Wat is een goede keuze? Ik heb de Laney Gc80 getest (€315) en die vond ik goed klinken, maar ik heb verder helemaal geen ervaring met keyboardamps. Zal ik de laney kopen? of moet ik kijken naar een Peavey of Behringer

Spaar in vredesnaam even verder en koop een setje monitoren, aktief of met versterker. Dan kan je pas horen wat je doet. Een keyboard versterker is meer voor die foute bedrijfsfeestenenpartijen1manbandentertainers.
Als je eerdaags bij mij langskomt kan je gelijk horen wat een verschil dat maakt.

Behringers, Berenburg en Bruiloften

Behringers, Berenburg en Bruiloften

Hoi. Ik ga er zelf binnenkort ook een, de Behringer, aanschaffen. Heeft veel ingangen met eigen regelaars, een goed geluid en veel vermogen. Staan veel details over op www.behringer.de Is trouwens model KX 1200. Kost zo'n 300 Euro. (Bij Feedback bijvoorbeeld.) Een enkele actieve kleine monitor -bijvoorbeeld de Tannoy Reveal active- kost dus al meer. Met de Behringer kun je zeker flink tekeergaan. Het geeft meer een 'live' gevoel dan over nearfield monitors spelen, en dat vind ik zelf vaak wel lekker. Ik speel trouwens niet op bruiloften (no offence taken) maar de B heeft ook een microfooningang! Ha ! Dus als je wilt kun je er inderdaad wel het party circuit mee in !

Goede monitors zijn natuurlijk een heel ander verhaal. En absoluut onontbeerlijk bij opnemen en afluisteren | mixen. En ook die moet ik zelf nog kopen binnenkort. Daar staan trouwens al veel interessante threads over op deze site.

Anyway, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet !

Back