Ben - Contact (eerste productie, genre: house)

Benneke

Nieuwkomer
Dag beste mede muziek liefhebbers,

Mijn naam is dus Ben, 25 jaartjes oud en als heel men leven muziekliefhebber, hou van veel genres maar als ik een stapje in de wereld zet ga ik toch het meeste los op house en al zijn subcategorien.

Heb een paar jaartjes dj gespeeld maar nu ben ik dus gebeten door het produceer virus, en ziehier men eerste track.

Gemaakt in Ableton en wat externe synths, graag jullie mening ! :)

Attachments

• Ben - Contact.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 146
helemaal niet slecht voor een eerste track. Ik zou de track wat aanvullen door los te gaan op de hi-hats met een lfo, en wat riedeltjes er bij. Bass zou ook niet misstaan.

hmmm??? scheelt er iets met jullie boxen? :P , de kick is zeer duidelijk te horen nochtans, en heb dan nog zo men best gedaan om hem wat vet te laten klinken...;{

niet slecht voor je eerste idd.
Ik hoor duidelijk een deadmau5 invloed :)

wat ik je zou willen adviseren is om op hetzelfde ritme van je synthgeluid een ritme te creeren die je synth dikker maakt (kan een snare zijn, toms, claps of van alles een beetje) expirimenteer daar eens mee.
zowiezo wat meer opbouw met drums en percussie door je hele track heen.
clap rechts, hats links....Alles proberen! en vooral veel youtube dingetjes kijken om nieuwe dingen te leren (eq, compressie, opbouw etc)

Succ6 met je nieuwe verslaving!

Top voor een 1e productie! Klinkt beter dan mijn eerste probeersels!

Ik zou nog wat spelen met de release tijd van je sidechain compressor...om een betere groove te krijgen.

Bedankt :)

En idd, heb wel zin om het nog wat beter te laten klinken, het mag mss nog wat voller zijn, maar ik denk wel dat ik daar een beetje mee moet opletten, het mag natuurlijk geen rommeltje worden :) , maar alles kan beter hé :)

Heb Ableton nu een kleine maand, mij eerst bezig gehouden met proberen remixen te maken, maar het origineel leidde mij altijd te veel af, dan maar besloten om eens van nul te beginnen... vind ik leuker :p , van niets iets maken.

Ondertussen ziek thuis, dus... veel tijd om te musiceren, de beat klinkt nog wat vetter, eigenlijk was dit enkel een kick, maar heb nu ontdekt dat een kick met daar een bass aan gelayerd wel wat vetter klinkt :p , de volumes van de (3) synths ook nog wat aangepast en wat fx der bij, komt goed :)

Et voila, klinkt nu iets voller en beter, nu blijf ik er af en smijt ik me één van de volgende op iets nieuws :W

Attachments

• Ben - Contact.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 106
Zeker niet slecht! qua geluid vind ik het sowieso aardig. Ik mis alleen wat diepgang. Over de synths die je er nu in hebt zitten zou bijvoorbeeld goed een wat scherpere lead synth passen, die een leuk melodietje speelt, of iig iets herkenbaars. Daarnaast vind ik de hihat een beetje zonde. Het lijkt alsof dit de enige drive in de beat is en als deze zo duidelijk en scherp op de offbeat (of er net naast?) staat wordt het al snel een hele basale beat (op een niet zo goede manier), terwijl je geluiden verder prima zijn. volgens mij kun je daar veel meer uit halen! Je hoeft het niet druk te maken, maar als je goed luistert naar andere producties zie je dat je met simpele hihat patronen meer drive in je beat kan krijgen zonder dat ze echt op de voorgrond komen. Zelfde gaat deels op voor je claps, maar het is vooral de combinatie. Als je bijv elke eerste of twee clap iets opschuift (bijv offbeat na de 4e kick) zit er al meer beweging in.

Back