Brainworx digital V2

Negative Plus

This is bat country !
Ik vroeg me af waarom ik hier nog niks over heb gelezen op het SF.
Heeft veel opties en M/S eq'en lijkt me een handige feature om te masteren.
Hier wat details:

bx_digital V2

bx_digital V2 is a state-of-the-art digital mastering processor that provides you with a mastering class 11-band equalizer, M/S De-Esser, Mono-Maker and intelligent Bass- and Presence-Shifters, plus extra M/S features, such as Pan for M&S, and Stereo Width Control.

bx_digital V2 features

* 3 Modes (M/S mastering, M/S recording, L/R stereo)
* New and unique “SixPack” Master Section
* 11-band EQ (TDM, RTAS, VST, AU) incl. Shifter EQs up to 22 kHz
* Built-in M/S De-Esser / dynamic EQ (20 Hz - 22 kHz)
* Precise Correlation- and Balance-Metering
* Individual Bypass and Link for every feature
* 4 Presets, Copy/Paste, Undo/Redo for all functions
* New Auto Solo and Auto Listen modes for TDM & Native
* Individual PAN for Mid and Side Signals
* Phase-corrected SOLO-Buttons for L/R/M/S signals
* Intelligent EQs: Bass-Shift & Presence-Shift
* Mono-Maker: makes bass frequencies mono only!
* Extensive metering, individual L/R and M/S LEDs
* Touch-sensitive Auto Solo: interactive with ICON for solo modes
* 7-band EQ perfectly matches the center section ICON-EQ
* Mousewheel control supported for MAC & PC

Vooral de Bass en Presence Shift zijn uiterst bruikbaar, goedgekozen en trekken gesloten mixen heel open.
Aparte beluistering / manipulatie van M/S is leuk maar kan je tegenwoordig ook met andere EQ-plugins van hogere kwaliteit.
Minpunt bij Brainworx is misschien: geen lineair phase.

het matchen van de plugin aan de ICON layout is heel slim, deden meer merken dat maar.

* Phase-corrected SOLO-Buttons for L/R/M/S signals

dat volg ik niet, wat moet je fasecorrigeren aan solo's?

ik vind dat bx toffe dingen maakt, maar uniek zijn ze zeker niet en ik gebruik er toch uiteindelijk nooit iets van in m'n dagelijkse workflow. eq's zijn er al zat, en zeker de nieuwe sonoris en equality liggen hier toch wel wat op voor mijns inziens. de mid panner ga ik toch nog wel eens testen, daar blijft ik benieuwd naar.

qua gui, "u-g-l-y you aint got no alibi bx" ;)

Doen leuke dingen die jongens van BX, heb sinds een paar weken die gitaarplugin van ze. Erg bruikbaar en goed klinkend. Ik gebruik van BX eigenlijk niet heel veel, vooral omdat ik het tot nu toe nog niet echt nodig heb gehad. Leuke club mensen en erg vriendelijk. Paar weken terug bij ze langs geweest en gezien dat er nog wel erg mooie dingen aan zitten te komen. Voor diegene die het niet weten, zij coderen ook voor o.a. SPL en elysia.

@MRT
Hoe zouden die andere plugins zich dan onderscheiden op het gebied van kwaliteit ?

Wat ik touwens niet snap is dat je die Bass en Presence Shift handig vind, het doet niks bijzonders ?

@MRT
Hoe zouden die andere plugins zich dan onderscheiden op het gebied van kwaliteit ?

Enkele criteria: upsampling, wél mogelijkheid tot linear phase ...

Wat ik trouwens niet snap is dat je die Bass en Presence Shift handig vind, het doet niks bijzonders ?

Het moet niet altijd bijzonder zijn om handig te zijn.
Het feit dat alles onder een paar knoppen zit, daar ging het me om. Vind ik goed gevonden.

Van een boxy en schelle mix maak je onmiddellijk een meer 'smiley' curve / open mix door aan twee knoppen te draaien. Bij eender welke EQ moet je daarvoor veel meer moeite doen. De frequenties waarop cuts en boosts plaatsvinden zijn ook meteen goed gekozen voor 90% van de gevallen. Fijn voor een quick fix.

Back