Batterijen in TR-707/727 vervangen door lithium batterij

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Heb eens een batterijlek gehad in mn 707 en had geen zin in herhaling.

dus bedacht ik om ipv die 2 AA batterijen gewoon een lithium batterij te steken.

hiervoor heb ik in het batterijvak een inkeping gemaakt met dremel (van buitenaf niet te zien) waar mooi een batterijhouder voor lithium batterij past.

Kaartje met 5 CR2032 batterijen kost 1,50 euro (dickbest.nl)
CR2032.jpg

Een houder kost 0,45 euro. (dickbest.nl)
2032.jpg

Gewoon draadjes solderen naar de batterij terminals (liefst aan de binnenzijde, openschroeven dus je 707!)

Procedure toegepast op 707 en 727.. werkt perfect!

Bij gebrek aan fototoestel geen foto, maar ik beloof er eentje te nemen in de toekomst :kroon:

LET OP: je verliest uiteraard al je patterns met deze procedure, tenzij je de stroom erin laat zitten en hij aanstaat, maar dat is af te raden!

Houd Track + Track1 in bij het opstarten om alle fabriekspatterns in te laden.

Laatst gewijzigd:
Heb eens een batterijlek gehad in mn 707 en had geen zin in Gewoon draadjes solderen naar de batterij terminals (liefst aan de binnenzijde, openschroeven dus je 707!)

Bij gebrek aan fototoestel geen foto, maar ik beloof er eentje te nemen in de toekomst :kroon:

LET OP: je verliest uiteraard als je patterns met deze procedure, tenzij je de stroom erin laat zitten en hij aanstaat, maar dat is af te raden!

Houd Track + Track1 in bij het opstarten om alle fabriekspatterns in te laden.

Thx voor de tip, ga ik zeker een keer proberen! :okdan: Graag een foto idd.

Procedure toegepast op 707 en 722.. werkt perfect!
722 die kende ik nog niet, nieuw model? ;)

Gaan lithium batterijen trouwens niet/nooit lekken?

Thx voor de tip, ga ik zeker een keer proberen! :okdan: Graag een foto idd.

722 die kende ik nog niet, nieuw model? ;)

Gaan lithium batterijen trouwens niet/nooit lekken?

lol ja 727 uiteraard, aangepast :mexico:

zo'n lithium batterij kan gaan lekken, maar zeker niet in de eerste 10 jaar.. daarom zit hij ook in een houder, dat je het kan vervangen.
Ik ben bezig alle lithium cellen aan het vervangen in mijn toestellen, vele zitten er al 25 jaar in...

Back