Reparateur voor TR-808 A'dam of omgeving

UserTronix

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar iemand die tegen vergoeding de step toetsen en enkele instrument potmeters op mijn Roland TR-808 netjes kan vervangen.

Ik beschik zelf over de onderdelen, minus de soldeer-benodigdheden. Daar ik niet over een auto beschik zoek ik het liefs iemand in Amsterdam.

Laatst gewijzigd:
Forumid Boemtsjak zit daar toch wel in de buurt. Die heeft mijn 808 toen ook gefikst..

Boemtsjak zit in Castricum.. redelijk dichtbij idd, hij heeft mijn 808 zwaar gereviseerd.

Ja, goede ervaring met Boemtsjak, hij heeft destijds mijn PPG Wave helemaal opgelapt en is enorm vriendelijk. Er ligt bij hem echter al enige jaren een ander toestel ter reparatie waar ik niets meer van verneem dus zoek ik liever eerst iemand anders, denk dat hij enorm druk is.

Dender zit ook wel bij jou in de buurt. Kan da ook wel denk ik.. Je zou m kunnen vragen..

Ik kom nog even terug op deze draad.

Afgelopen vrijdag heb ik mijn TR-808 terug ontvangen nadat deze door een reparateur voorzien is van nieuwe potmeters en step-toetsen. Helaas bleek na het aanzetten van de 808 direct dat er geen geluid meer uit komt.

Ik heb alles geprobeerd; beide main outputs (hi & lo), de individuele outputs, aansturen middels MIDI (de 808 is voorzien van een Kenton midi kit), diverse audio kabels en verschillende mixers, helaas allemaal zonder succes.

De reparateur krijg ik tot op heden telefonisch niet te pakken,.

Zou ik iets over het hoofd zien waardoor de 808 geen geluid produceert? De Kenton MIDI kit is voorzien van een rode knop voor het versturen van MIDI learn events maar ik vermoed dat dit geen enkele invloed heeft op het wel of niet genereren van geluid. De step-lights lopen netjes en ik kan hem netjes programmeren, zij het dat er dus geen geluid uitkomt.

Mocht het zo zijn dat ik de TR-808 defect terug heb ontvangen is er dan iemand die uit bovenstaande verhaal zou kunnen opmaken wat er mis zou kunnen zijn en eventueel iemand weet die dit kan repareren (en of dat zou lonen gezien de opstapelende kosten)? Daar ik de reparateur niet te pakken krijg kan ik dus niet achterhalen wat er mis zou kunnen zijn.

dat is wel jammer. heb je hem per post terugontvangen? zit er niet gewoon iets los? een beetje reparateur test voordat de spullen de werkplaats verlaten of alles werkt. misschien een losgeraakte connector of zo.

voorzichtig openschroeven, zou ik adviseren (stekker eruit) en eens kijken of er binnenin iets raars aan de hand is.

succes....

en wordt het niks.... ik zoek nog een tr808 ;)

Even geduld he, tot je de hersteller gesproken hebt, zal wel iets kleins zijn, draadje of zo. :mega:

@audiocollage; ik zie vooralsnog niet de noodzaak om hier een ‘name 'n shame’ spel te spelen. Het kan zo maar zijn dat de telefoon van betreffende reparateur defect of zelfs gestolen is. Wil graag nog even het voordeel van de twijfel laten gelden…

@Leo; nee, de TR-808 is persoonlijk per auto terugbezorgd, ik was echter zelf niet aanwezig en mijn vriendin heeft hem in ontvangst genomen. Ik zal inderdaad eens kijken of er een connector los zit, al laat ik ook dat liever aan iemand over die verstand heeft van electronica.

gewoon niets doen dat je niet kan overzien. misschien beginnen met de zijkanten eraf halen en erin kijken?
dan evt de voor en acherkant losschroeven, als je hem dan 1 keer laat vallen kan je al binnenin kijken.
is een grapje hè, gewoon voorzichtig optillen. handdoekje eronder tegen de beschadigingen en de schroefjes netjes wegleggen in de vorm waarin ze it het apparaat zijn gekomen.

ik hoop dat het goedkomt.

Bedankt Leo voor het advies, ik zal inderdaad aankomend weekend voorzichtig binnenin een kijkje nemen!

Bedankt Leo voor het advies, ik zal inderdaad aankomend weekend voorzichtig binnenin een kijkje nemen!

wat een engelengeduld :engel: knap hoor :okdan:

(ik had m al 10 keer open en dicht gehad. bewondering voor je zelfbeheersing. ik zou die kick en snare willen horen en wel meteen.

shit, het is nog maar maandag ook.....

Laatst gewijzigd:
volgens mij werkt de 808 niet als hij niet wordt gevoed met midi. je zou er een midi keyboard op kunnen aansluiten via midi ingang. zorg er wel voor dat deze dan wel op midi kanaal 10 staat. dit is meestal standaard voor drums.

Was er een paar maanden geleden niet ook een thread met een 808 waar geen geluid uit kwam?
Deze 808 had ook de midi kit met het rode knopje en ik meen me te herinneren dat het door de midi kit kwam.
hmm, toch niet. Dit is de thread en de sync werkte niet. Er staat ook een link naar de handleiding van de kenton kit. Wellicht dat daar iets in staat?

Verder lijkt het me zeer sterk dat een reparateur iets niet zelf even test voordat hij 'klaar is'. Het eerste wat je doet na de laatste schroef erin draaien is het bewuste apparaat aanzetten en op start of een toets drukken.

Back