Ik kom nog even terug op deze draad.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn TR-808 terug ontvangen nadat deze door een reparateur voorzien is van nieuwe potmeters en step-toetsen. Helaas bleek na het aanzetten van de 808 direct dat er geen geluid meer uit komt.
Ik heb alles geprobeerd; beide main outputs (hi & lo), de individuele outputs, aansturen middels MIDI (de 808 is voorzien van een Kenton midi kit), diverse audio kabels en verschillende mixers, helaas allemaal zonder succes.
De reparateur krijg ik tot op heden telefonisch niet te pakken,.
Zou ik iets over het hoofd zien waardoor de 808 geen geluid produceert? De Kenton MIDI kit is voorzien van een rode knop voor het versturen van MIDI learn events maar ik vermoed dat dit geen enkele invloed heeft op het wel of niet genereren van geluid. De step-lights lopen netjes en ik kan hem netjes programmeren, zij het dat er dus geen geluid uitkomt.
Mocht het zo zijn dat ik de TR-808 defect terug heb ontvangen is er dan iemand die uit bovenstaande verhaal zou kunnen opmaken wat er mis zou kunnen zijn en eventueel iemand weet die dit kan repareren (en of dat zou lonen gezien de opstapelende kosten)? Daar ik de reparateur niet te pakken krijg kan ik dus niet achterhalen wat er mis zou kunnen zijn.