dynacord hallmix buizen reverb?

horny rabbit

Stamgast
hallo,

ik heb vandaag een reverb van dynacord gekocht voor 50 euri's en tot mijn verassing heeft ie buizen. ik neem aan dat het om de pre-amp zal gaan.

het gaat om de volgende buizen:

-tungsgram ecc83 m8
-ecl88
-tungsgram ecc83 zn

3 mic in 1x out en nog een foot switch input volgens mij.

kan er echt niets over vinden. misschien kent iemand op dit forum hem?

heb een paar snelle foto-tjes bijgevoegd

gegroet, lucas

Attachments

• IMG_0415.jpg
    IMG_0415.jpg
    129,6 KB · Bekeken: 145
  • IMG_0417.jpg
    IMG_0417.jpg
    134,1 KB · Bekeken: 114
  • IMG_0420.jpg
    IMG_0420.jpg
    141,8 KB · Bekeken: 118
  • IMG_0418.jpg
    IMG_0418.jpg
    122,7 KB · Bekeken: 113
heb hem vandaag aangesloten klinkt wel leuk. beetje vreemde lay-out heeft ie.
geeft alleen een soort ploppend geluid.(als er geen signaal in gaat) als of er ergens stroom door lekt ofzo.
ga hem denk ik eerst maar even grondig na laten kijken.

leuke aankoop hoor, het is een buizenmixertje met galmveer.
voor de echte jare 60 geluiden.

:mega:

ken je hem ergens van? ervaringen mee?

ik heb deze ooit gehad.

je moet er nieuwe condensators inzetten , let op de spanning, de meeste zullen 400 volt zijn, en nieuwe elco´s, .
en als hij aanstaat , volume open, en even tegen de buizen tikken, als je dat hard in de speakers hoort, dam zijn ze microfonisch.
(kan verder geen kwaad)
voor je gaat klussen, de spanning eraf, en de HV elcos ontladen met een flinke weerstand van 1K.
en pas op, er staat 350 Volt op veel punten.

ik heb deze ooit gehad.

je moet er nieuwe condensators inzetten , let op de spanning, de meeste zullen 400 volt zijn, en nieuwe elco´s, .
en als hij aanstaat , volume open, en even tegen de buizen tikken, als je dat hard in de speakers hoort, dam zijn ze microfonisch.
(kan verder geen kwaad)
voor je gaat klussen, de spanning eraf, en de HV elcos ontladen met een flinke weerstand van 1K.
en pas op, er staat 350 Volt op veel punten.

wijze les je weet maarnooit minder om lezen dat was zn laatste bericht :halleluja
met alle respect
leuk, soonmixertje
dynacord heeft egt veeeel leuke dingen gemaakt tsjek doitse ebay ...veel leuke dynacord banecho/ verterkstekoop
veel met buizen ..
idd ; wees voorzichtig!:smeris:

Ik heb nog een Bass King T liggen, mijn eerste versterker, uit de mid jaren 60. Heb ik al 31 jaar (sjees!)is volgens mij van de serie die na deze buizengalm kwam. Geweldig ding, niet kapot te krijgen, knalt, zucht en hijgt al jaren bij het aan en uitzetten. Misschien toch eens naar laten kijken.

Back