Meubel voor drummachines

aux

Aux tha Masterfader
Mijn drum machine verslaving heeft me een aantal leuke bakkies bezorgd de afgelopen jaren en nu ben ik op zoek naar een manier om de boel neer te kunnen zetten. Nu staan degene die ik het meest gebruik opgesteld, maar ik wil ze allemaal neer kunnen zetten. Zodat ik op elk moment elk apparaat zou kunnen gebruiken.

Ik heb bij Thomann wat opties bekeken, maar het komt niet verder dan een synth rek waar ik dan zelf planken op moet zetten.

Heeft er iemand tips? Of foto's hoe jij het opgelost heb?

Mischien eens bij ikea langs gaan en je orienteren?

Mijn drum spul op dit moment:

zenuw3.jpg

Ikea kastjes voor rack spul en daarop ikea schoenen rekken voor de drumcomputers.

Maar ik kom ook ruimte te kort, veel drumcomputers staan nu ook op het buro of ongebruikt in een hoekje. Ik ben ook wel benieuwd naar wat andere oplossingen voor desktop spul.

IMG_9761.jpg

IMG_9739.jpg

Zo dus.. Ikea Broder racks. Best stevig en betaalbaar...

Ben op het moment ook bezig in m'n hok en heb het zo gedaan,

attachment.php

hangt aan standaard bij de gamma te koop plankenrail, maar ik heb de dragers afgezaagt, gaatje in uiteinde geboord, T profiel op de onderkant van me planken geschroeft met een gaatje wat dan past met de dragers, boutje er door heen en je kan het schuin zetten zoals je wilt,

attachment.php

attachment.php

Attachments

• 100_1358.JPG
    100_1358.JPG
    80 KB · Bekeken: 105
  • 100_1359.JPG
    100_1359.JPG
    33,4 KB · Bekeken: 99
  • 100_1362.JPG
    100_1362.JPG
    25,7 KB · Bekeken: 99
Helaas zijn die schuine rekken van Broder niet meer te koop... die schoenenrekken zouden er misschien wel nog kunnen zijn, maar ze lagen een half jaar geleden al bij de aanbiedingenbak dus zijn er misschien ook al niet meer.

Hmm, nee die staan er niet bij inderdaad. Ze heetten Redd, zaten jarenlang in de collectie.

22990_PE089659_S3.jpg

Het lijkt alsof Ikea anti-synth is geworden, die handige schuine Broder dingen (die Tumult gebruikt) hebben ze helaas ook niet meer, en die 20 euro racks die ik heb hadden ze al eens van naam veranderd (van Corras naar Eina), maar die zijn nu ook helemaal verdwenen :( Ik baal toch het meest van het teloorgaan van de Broder, die stond hoog op mijn verlanglijst.

Je hebt dus alleen nog de Stolmen dingen, maar die zijn lelijk voor in de studio. Vind ik.

Naar de IKEA ga je NOOIT voor niks, ze hebben altijd wel wat anders wat gebruikt kan worden :)

Anders koop ik een kapstok en hang ze erin.

Nou dan ga je waarschijnelijk voor niks, want ze verkopen dat spul niet meer dus....

hangt aan standaard bij de gamma te koop plankenrail, maar ik heb de dragers afgezaagt, gaatje in uiteinde geboord, T profiel op de onderkant van me planken geschroeft met een gaatje wat dan past met de dragers, boutje er door heen en je kan het schuin zetten zoals je wilt,

attachment.php

Ik vind dit erg slim gedaan, met dat T-profiel!

Op sequencer.de vind ik nu plots een heel topic over studio meubels, best leuk om te zien (mijn studiootje word er zelfs getoond, maar dat is absoluut geheel terzijde). http://www.sequencer.de/synthesizer/viewtopic.php?t=43980

Die lade kast met uitschuifbare lades is een heel goed idee, ik denk dat ik die optie eens ga bekijken. Ik zag kortgeleden een filmpje uit de studio van Moby, die had precies hetzelfde systeem (en 10.000 drummachines):

http://www.motherboard.tv/2009/10/19/electric-independence-moby

Die hele 'Electric Independence' serie op Motherboard.tv is trouwens briljant, ook met Chromeo, Devo, Holy Ghost e.a.

Ik dacht al, ragt iedereen zn 909 nou zo af? Maar het is dus enkel Ruud :D

Back