Korg DSS-1 upgrade kits

etaoin

Brodgar Tech
Was hier nog niet gepost geloof ik.

Some of the new features include:
-16M X 12-bit (24MB) of memory (64 banks)
-USB file storage with subdirectories (FAT file system for easy PC transfer)
-more comprehensive diagnostics
-ability to assign sliders to program parameters
-ability to have all 4 systems from floppy (A-D) in memory at once
-up to 64 multisounds at once (instead of 16)
-128 programs at once (instead of 32)
-samples stored on USB drive are in .WAV format
-Auto Portamento has been implemented
-Update from USB drive has been implemented

http://web.me.com/tomvirostek/DSS-1/USB_Module.html

DSC03089.jpg

Iemand een idee hoe het zit met de Tom Virostek DSS-1 upgrade kits? De link in etaion's post werkt niet meer, en ook met Google kan ik Tom's site niet meer vinden.

Ik herinner me een tijdje geleden gelezen te hebben dat -ie door de eerste oplage(s) heen was, en aan een verder uitgewerkte upgrade werkte; maar mogelijk is -ie er inmiddels helemaal mee gestopt...?

Dat was mij ook al opgevallen. Als hij door zijn eerste batch zou zijn, dan is er nog geen noodzaak om de gehele site te verwijderen. Nu maar hopen dat het geen juridische reden heeft.

Dat was mij ook al opgevallen. Als hij door zijn eerste batch zou zijn, dan is er nog geen noodzaak om de gehele site te verwijderen. Nu maar hopen dat het geen juridische reden heeft.

Zou wel erg triest zijn wanneer Korg moeilijk is gaan doen over een uitbreiding voor een stokoud instrument?

Zelf vrees ik dat de reden schuilt in de combinatie werk/ investeringen/ 'customer support' die ermee gemoeid is. Daar verkijken vele kleine, niet commercieel ingestelde, bouwers zich op.

Is er een SF-lid die de uitbreiding gekocht heeft en Tom's email adres kan doorgeven?

Niemand met deze uitbreiding in z'n DSS-1, of actuele info/ contactgegevens van deze Tom?

Ik heb eindelijk mijn DSS-1 terug met de laatste upgrade. Heeft twee jaar geduurd, de eerste upgrade ging mis door een onderbroken baan op de print en een fout in de software waardoor een functie niet werkte. Ik heb nu de laatste versie ontvangen. Ik heb alles laten installeren door Artefacts. Ik ben blij dat ik het door een pro heb laten doen, ik was er zelf nooit uitgekomen. De laatste versie lijkt dus OK.
De DSS-1 staat nu overigens met een kleedje geparkeerd, ik ben nog niet klaar met de studio.
Je hebt pb met Tom's email adres!

Dit was het mailtje dat ik over de laatste upgrade ontavngen heb. Was eind mei en kwam van zijn tomvirostek@me.com adres. Dat werkt wellicht niet meer.

Hello DSS-1 users,
I've gotten a fantastic response to the last email. So much so, that I have now completely sold out of upgrade kits!! But don't worry, more are on the way. I've had to re-stock and building the new batch of boards will be about 3 weeks. If you've emailed me and want to buy a board, rest assured you have been put on the list. I will contact you when the boards are ready.

Price Structure Change

Because of the amount of work it takes to do the upgrade, I've had to adjust prices for my labor costs. It also makes pricing more competitive with other service centers. Modifying the two PCB's takes around two hours. Removing and reinstalling the boards in a DSS-1 takes an additional hour.

Board modification (remove old chips, install new sockets, ultrasonic cleaning) $100.00 USD
Board removal and installation + testing $50.00 USD

The price of the kit remains the same: $250.00 USD

Additionally, if you order more than 1 kit, I will discount the price of the kits 10%, so $225.00 USD each. The labor costs remain the same.

Updated list of service centers
I've added more people who have expressed interest in doing the modification. Of course, your local muscial instrument service center may be able to do the work as well - feel free to inquire. I'll be happy to answer any questions they may have.

USA
Synth Spa
Allen Coppock
allencoppock@yahoo.com

UK
Jammie Logan
jammie.emma@blueyonder.co.uk

GERMANY
Hartmut Schwahn
ipc.de@web.de

Synthtaste
Martin Höwner
mghoewner@web.de

Thank you for your support,

Tom Virostek
Straylight Engineering

Ik heb eindelijk mijn DSS-1 terug met de laatste upgrade. Heeft twee jaar geduurd, de eerste upgrade ging mis door een onderbroken baan op de print en een fout in de software waardoor een functie niet werkte. Ik heb nu de laatste versie ontvangen. Ik heb alles laten installeren door Artefacts. Ik ben blij dat ik het door een pro heb laten doen, ik was er zelf nooit uitgekomen. De laatste versie lijkt dus OK.
De DSS-1 staat nu overigens met een kleedje geparkeerd, ik ben nog niet klaar met de studio.
Je hebt pb met Tom's email adres!

Goed dit te horen!:okdan:

Ik ga Tom direct een email sturen. Wanneer er een antwoord op komt zal ik hier laten weten hoe het met de beschikbaarheid van de upgrades staat.

Kreeg een mailtje met neiuws van Tom:

Hello DSS-1 users,

Good news! The DSS-1 upgrade kit is available again. I just received 50 more kits, so I should have enough stock for some time. I build them in quantities of 10 at a time, so the availability is ~10 per week.

Additionally, I will have three more fully modified DSS-1's soon, for those who want to buy a complete modified unit.

As always, I welcome your questions and comments regarding the kit.

Thanks for all your support!

Tom

Back