Blij met ouwe Meuck

rubbah

Ongewassen Lid
Zojuist op marktplaats voor weinag (50 pleuro's) op de kop getikt, en de bijbehorende voorversterker/ tuner voor een geeltje.
Morgen komt waarschijnlijk mn Tascam M-208 mixer binnen via de post, die ik ook voor 25 euries heb weten te bemachtigen.
Ik had vorige week ook een misser met een oude Telefunken bandrecorder...van binnen leek het erop alsof ie 40 bij een chinees restaurant in de keuken had gestaan.....bijna druipend van het vet :) maargoed, die kosste 2,50....dus das lekkah boeje!:D

Kopen jullie nog weleens "ouwe rommel" waar je blij mee bent? En wat was da dan?

Zeer zeker...

Voor een ander was het mogelijk oude rommel, voor mij niet, amuzeer me er enorm mee. 8)

Wat ik het lieft doe is ouwe defecte gear overnemen voor een prijsje,,, herstellen en dan mee jammen.
Dubbel plezier :okdan:

De 2 volgende projecten liggen al klaar

Restoratie van een SCI multitrak en een DX7II (met dank aan vriendelijk forumlid)

Heb al vaak dingen van de rommelmarkt gekocht voor enkele €'s en opgeknapt.
Daarna geef ik ze weg aan een liefhebber of speel er zelf mee.

:biertje:

De laatste tijd koop ik eigenlijk helemaal niets meer, ook geen klein spul of zo. Het staat hier redelijk vol en ik heb het wat druk gekregen met andere dingen.

Maar ik ben van mening dat je van oude en goedkope meuk heel blij kan worden en soms als ik iets zie staan op MP of zo denk ik wel eens: "zal ik....?". Maar ik begin er echt niet meer aan - buitenkansjes daargelaten, maar daar moet je natuurlijk mazzel voor hebben. Het is mij in ieder geval wel duidelijk dat je, als je goede muziek wilt maken, helemaal geen dure spullen nodig hebt. Integendeel misschien zelfs, want met oude goedkope synths bijvoorbeeld kan je wel net die sound hebben waar een ander niet op komt met zijn dure spullen. En doordat je minder mogelijkheden hebt kan je juist wel eens creatiever worden; dat is een bekend verschijnsel.

Het laatste oude wat ik heb gekocht is een Casio SK-1 op de Waterloopleinmarkt voor 5 euro. Te vies om aan te pakken en hij doet het ook niet, ondanks de betrouwbare toezegging van de verkoper :D Maar ik denk dat ik weet wat het euvel is en schoonmaken moet ook wel lukken. Hij is helemaal heel qua knoppen e.d. en dat is wat telt, dus als ik eens helemaal niets te doen heb en het is #$^*-weer buiten dan ga ik proberen hem weer als nieuw te maken. Leuke projectjes zijn dat :)

Ik ben jammergenoeg niet technisch genoeg om de boel op te lappen.Schoonmaken lukt nog wel, maar spul doormeten etc, daar houdt het al op. Misschien toch eens met mn schoonvader praten, die is daar wel goed in... en ruimte heb ik ook niet...:) ik heb een bureaux in de woonkamer staan met een laptop en extra scherm, en daaromheen staat nu allemaal zwart spul :)

MP rockt! Lang leve oude spullen! :)

Ik ben jammergenoeg niet technisch genoeg om de boel op te lappen.Schoonmaken lukt nog wel, maar spul doormeten etc, daar houdt het al op.

Geldt voor mij ook hoor. Maar het komt vaak genoeg voor dat een apparaat het niet doet omdat iets loszit of zo en ik heb op die manier met mijn lekenverstand al heel wat dingen weer werkend gekregen. Als het op doormeten en zo aankomt lig ik er ook uit.

Naar die SK-1 heb ik bijvoorbeeld al even gekeken en volgens mij zit het in de connector waar de plug van de voeding in moet; ervoor meet ik wel spanning en erachter (op de printplaat dus) niet meer....nou, dan moet het haast toch niet te moeilijk zijn. Stiekem toch een beetje "doormeten" dus! :geslaagd:

Ik zit het te lezen en denk; je spreekt jezelf tegen :) ouwe meetert :)

Constateren is 1, maar het daadwerkelijk lappen is nog iets anders...daar begin ik (nog) niet aan. eerst eens meekijken met een ouwe rot, en dan dingetjes oppikken, is in mijn geval iets veiliger :)

ik ben dol op ouwe meuck.
sterker nog, ik bouw het nog steeds, en gebruik het.

hoewel ik op synthgebied ook nieuwe meuck gebruik, als er maar herrie uutkomt ey?
maar ik moet mezelf altijd tegenhouden als ik weer een telefunken M5 of M10 tegenkom, ik heb er namelijk geen ruimte voor.
:mega:

die kwam ik laatst tegen voor 300 eur , in de UK. Heb het niet gedaan, terwijl het wel een koopje was volgens mij. Ik heb er ook echt geen ruimte voor, maar mocht ik ooit verhuizen, dan komt de hobbykamer terug met dergelijk spul erin.

jij bent wel lekker technisch heb ik al gelezen her en der. Lijkt me heerlijk, lekker pielen met dat soort spul.
lijkt me wel dat je dan helemaal tijd tekort komt met al dat geknutsel....2e reden waarom ik er eigenlijk niet aan moet beginnen :)

hier nog een meuck jutter.... wel vervelend als je (zoals ik nu) weer eens moet verhuizen.... uit alle gaten kieren hoekjes en andere niet gebruikte plekjes krouw je meuk vandaan..... heb het van de keer wel voor elkaar gekregen om 5 apparaatjes (na ze van pots switches en chips te hebben beroofdt) weg te gooien :P

Deze voor 75 euro laatst op de kop getikt.

Lekker opengehaald en mee geëxperimenteerd, .. zeemzoete rhytmes met een kaoss KP3 ertussen swingt alsnog de pan uit.

.. midi in-out-thru voor een bak uit de 1980's,... 2 gekruiste klavieren elk 4 octaaf, bedienen momenteel 2 vst's via cubase (klavieren spelen ongelofelijk lekker als je ze vergelijkt met de midi-keyboardrommel de dag van vandaag).

... heeft appergiator, envelope-generators en prachtig opbouwbare stringssectie.

... en al dat lekkers voor 75 euro,... als je er één tegenkomt gewoon kopen !

attachment.php

... hier een filmpje over wat er allemaal van electronica inzit

Attachments

• elka.jpg
    elka.jpg
    8,5 KB · Bekeken: 78
klinkt lekker instant 70s spacedisco

Deze voor 75 euro laatst op de kop getikt.
... en al dat lekkers voor 75 euro,... als je er één tegenkomt gewoon kopen !

attachment.php

... hier een filmpje over wat er allemaal van electronica inzit

http://www.youtube.com/watch?v=0HNdwFS0GXY

Goeie koop! op zeker, alleen is dat ding zo groot als mn hele bankstel.

wel leuk he dit soort toevallige koopjes. is leuker dat de nieuwste moog kopen voor 5 ruggen (kan ook leuk zijn, maar dit soort toevals treffers zijn imo altijd leuker!)

jammer idd dattie zo groot is. Anders had hier ook al een Eminent 310u gestaan :)

Back